Anodowanie aluminium

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

steff.k
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 529
Rejestracja: 07 paź 2013, 20:12
Lokalizacja: Kraków/Kraśnik

#41

Post napisał: steff.k » 30 lis 2016, 16:23

Moim zdaniem w grę wchodzi tylko ingerencja w łby. Bo jak ktoś usunie anodę z powierzchni współpracującymi z łożyskami, a następnie nałoży nową to będziesz miał luzy na zawieszeniu speca i będzie ładnie ale nieskutecznie :wink:.
A może malowanie proszkowe? Zabezpieczyć elementy poza łbami, wypiaskować i dać do malowania na dowolny kolor. Może da się malować proszkowo po anodzie, ale to musiałbyś podzwonić po lakierniach bo takich cudów nie robiłem.

Pozdrower :wink:



Ed:A czasem to nie jest teflon a nie anoda? Wtedy to na bank trzeba piasokować przed malowaniem.


Serwa DC Rulez!!!
Frezowanie gwintów :D

Tagi:


Punkxtr
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 7
Rejestracja: 30 lis 2016, 13:00
Lokalizacja: Warszawa

#42

Post napisał: Punkxtr » 30 lis 2016, 17:18

To na 100% anoda i wg mnie twarda ale musiałby to potwierdzić ktoś bardziej obeznany z tematem :-)

Anodowanie samych łbów wg mnie byłoby właśnie najsensowniejsze tylko o ile zdążyłem się zorientować i tak trzeba usunąć starą anodę z całej śruby. Malowanie proszkowe niestety odpada, zażyczono sobie anodę ;-)

Namierzyłem jeszcze jeden zakład, który robi drobne części: http://anodowanie.warszawa.pl/oferta

Wstępnie podjęli się zamówienia tylko ta czerwień nieco w róż wpada :-/ W piątek podjadę na miejsce i zobaczę co da się zrobić. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły czy wręcz chęć podjęcia się tematu to bardzo proszę :-)


steff.k
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 529
Rejestracja: 07 paź 2013, 20:12
Lokalizacja: Kraków/Kraśnik

#43

Post napisał: steff.k » 30 lis 2016, 17:51

Punkxtr pisze:To na 100% anoda i wg mnie twarda ale musiałby to potwierdzić ktoś bardziej obeznany z tematem :-)

Anodowanie samych łbów wg mnie byłoby właśnie najsensowniejsze tylko o ile zdążyłem się zorientować i tak trzeba usunąć starą anodę z całej śruby. Malowanie proszkowe niestety odpada, zażyczono sobie anodę ;-)

Namierzyłem jeszcze jeden zakład, który robi drobne części: http://anodowanie.warszawa.pl/oferta

Wstępnie podjęli się zamówienia tylko ta czerwień nieco w róż wpada :-/ W piątek podjadę na miejsce i zobaczę co da się zrobić. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły czy wręcz chęć podjęcia się tematu to bardzo proszę :-)
Aaaa myślałem ze to Twoje gadżety. To może poinformuj inwestora o możliwych komplikacjach z anodowaniem i przeperswaduj malowanie :wink:
Serwa DC Rulez!!!
Frezowanie gwintów :D


Punkxtr
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 7
Rejestracja: 30 lis 2016, 13:00
Lokalizacja: Warszawa

#44

Post napisał: Punkxtr » 30 lis 2016, 18:47

Nie, to nie moje. Szczerze mówiąc też wolałbym anodę. Zobaczymy co w piątek powie mi fachowiec, dam znać :-)


Armstec
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 482
Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
Lokalizacja: Wrocław

#45

Post napisał: Armstec » 01 gru 2016, 00:55

srubki i inne rowerowe graty fsa to jest zazwyczaj 7075 stop

PS. jesli chodzi o sam kolor "czerwony" to w stopach twardych tgz. lotniczych ciezko jest otrzymac kolor full czerwony jak ferrari.. to moze byc kwestia stopu nie barwnika dlatego moze miec czerwony element odcien wisniowy czy pomaranczowy ( ale i tak bedzie ladny)


Punkxtr
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 7
Rejestracja: 30 lis 2016, 13:00
Lokalizacja: Warszawa

#46

Post napisał: Punkxtr » 01 gru 2016, 12:05

Ten napis to FSR, to śruby do ramy Specialized. Tak jak piszesz wydaje mi się, że to najprawdopodobniej stop 7075. Dzięki za wyjaśnienie z odcieniami.


afrykaner
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 1
Posty: 97
Rejestracja: 28 maja 2007, 14:56
Lokalizacja: W-wa

#47

Post napisał: afrykaner » 02 gru 2016, 20:35

Od kilku lat współpracuję z Panem Tomaszem z Tech Świerku z Warszawy. Odwaliłem z nim masę detali, głównie z PA6 i Pa9. Gatunki trudne w anodowaniu szczególnie jeśli stawia się na wygląd. Dużą rolę ma tu sama geometria detalu. Przy zmiennych grubościach anoda może przybierać różne odcienie. I to nie kwestia samego anodowania tylko procesu jakiemu aluminium jest poddawane podczas jego produkcji. Nie chcę tu odwalać jakiejś reklamy ale polecam tą firmę. NIGDY nie zgubili żadnego detalu który tam oddałem :) a to chwalebna zasługa zważywszy na często napięte terminy.


Punkxtr
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 7
Rejestracja: 30 lis 2016, 13:00
Lokalizacja: Warszawa

#48

Post napisał: Punkxtr » 07 gru 2016, 18:45

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Po konsultacji z Właścicielem śrub, zdecydowaliśmy się na wytrawienie starej anody i "położenie" nowej.

Wygląda to tak:

Obrazek

Zdjęcie robione na szybko, średnim aparatem i trochę przekłamuje ale na żywo wygląda to bardzo dobrze. Kolor jest taki jak powinien, a śruby nie straciły pasowności. Koszt to 25 zł.

Natomiast pojawił się inny problem, bo w ferworze walki anodowni jednej śrubie musiałem powiedzieć do widzenia i pozostaje mi teraz odwiedzić tokarza :-/


arekz
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 5
Rejestracja: 29 lis 2016, 19:59
Lokalizacja: Wwa

#49

Post napisał: arekz » 08 gru 2016, 23:26

W Bronalu to zrobili włącznie z usunięciem starej anody? Wyszło elegancko :)


Punkxtr
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 7
Rejestracja: 30 lis 2016, 13:00
Lokalizacja: Warszawa

#50

Post napisał: Punkxtr » 08 gru 2016, 23:49

Tak, robiłem to w BronAl-u i koszt obejmował także wytrawienie starej anody. Osobiście jestem bardzo zadowolony. A nową śrubę dostanę już w gratisie od Specialized Polska ;-)

Niestety anodownia na czerwono nie robi bardzo często i żeby anodować kolejną śrubę będę musiał czekać aż uzbiera się sensowna partia materiału. Niemniej usługi godne polecenia.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”