spawanie elektryczne przyczepki typ sam

Spawalnictwo i obróbka cieplna

Autor tematu
plasteliniaz
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 6
Rejestracja: 23 cze 2008, 10:29
Lokalizacja: Bytom / Chorzów

#11

Post napisał: plasteliniaz » 24 cze 2008, 18:23

niema zadnych takich informacji wytrzymałosciowych czy uderzeniowych ino sa wytyczne stelarza jaka grubosc i jaki kształt :wink: a zeby przyczepka nieskakala wystarczy amortyzatory dołorzyc i jest ok :wink:


:)

Tagi:


galon
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 328
Rejestracja: 06 kwie 2007, 17:17
Lokalizacja: kieleckie

#12

Post napisał: galon » 24 cze 2008, 20:47

tak z pewną dozą ostrożności porównywałbym spawanie przyczepki i ogrodzenia ale twoja decyzja co o tym myślę napisałem wcześniej

Do numerek widzę że jesteśmy po tych samych pieniądzach ja mam często do czynienia z panami z UDT i też mnie kochają może też za to że nigdy w łapę nie dostali


Autor tematu
plasteliniaz
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 6
Rejestracja: 23 cze 2008, 10:29
Lokalizacja: Bytom / Chorzów

#13

Post napisał: plasteliniaz » 25 cze 2008, 05:51

:))
:)

Awatar użytkownika

M 52
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 420
Rejestracja: 29 gru 2007, 21:01
Lokalizacja: Warszawa

#14

Post napisał: M 52 » 29 cze 2008, 02:34

Właśnie skończyłem przebudowę swojej przyczepki. Staje się coraz bardziej uniwersalna - wchodzą motocykle, a i mój superponton też wygodnie będzie jeździł :)
Spokojnie możesz spawać profile stalowe spawarką transformatorową, tylko starannie wykonaj spoiny, mają być pełne z obu stron i koniecznie oszlifowane ewentualne smarki. Wygląda to przyzwoicie i widać ewentualne wady. Zanim skończysz przyczepę będziesz mistrzem świata w spawaniu amatorskim :). Ja własnie eksperymentuję z elektrodami 1,6 i jestem zadowolony z efektu. Spawam teraz małą taniutką spawarką w garażu w środku miasta, więc warunki warsztatowe nieco mnie ograniczają - mało miejsca i mało prądu. Kusi mnie spawarka inwerterowa: mała, tania (ok. 500zł) i o wielkim sercu :)
A do przyczepki kup albo super lampy, drogie i pięknie wykonane, albo... najtańsze tzw. kubeczki. Lampy stosowane zwykle w przyczepach są fatalnie pomyślane i jeszcze gorzej wykonane. Zachwycony natomiast jestem zastosowanymi na przód (przyczepa powyżej 1,6m szerokości) diodowymi lampami od ciężarówek, to naprawdę solidny wyrób. Odradzam też cokołowe "żarówki" diodowe.
pozdrawiam
Maciek
miłośnik maszyn parowych i silników GAD


Autor tematu
plasteliniaz
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 6
Rejestracja: 23 cze 2008, 10:29
Lokalizacja: Bytom / Chorzów

#15

Post napisał: plasteliniaz » 29 cze 2008, 08:23

Ha tez niemam warunków do jej robienia i niestety musze ja robic na placu bo niemam gararzu :) spawarke mam z allegro 300am za 400zł a lampy zamontuje z zuka co mi zostały po zuku :) spawanie zaczne dopiero około sierpnia bo narazie brak czasu :) a o spawaniu juz sie doinformowalem u spawaczy ze wlasnie morzna spawac elektrycznie i ponoc jest mocniejszy spaw bo lepiej stapia metale razem :)
:)


samael
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 16 sie 2008, 15:48
Lokalizacja: zachodniopomorskie

#16

Post napisał: samael » 16 sie 2008, 15:58

Witam serdecznie mam pytanie czy w czasie robienia przeglądu technicznego diagnosta sprawdza stan całej ramy czy tylko oświetlenie koła hamulec .
Pytam ponieważ robie przyczepkę sam .wszystkie spawy i wogule jestem z zawodu spawaczem wiec wszystkie połączenia mam położone na 4z + :wink:jeszcze jedno czy sam dyszel może byc łączony np w połowie ???bo jeśli tak to super a jeśli nie no niestety ale czeka mnie przeróbka ... :cry:
spawareczkę mam BESTERKE spoinki kładę ele ER 3,0 -2.5 .
A jeszcze jedno wiem ze szlifowanie spoin osłabia je, ale wygląda to dośc estetycznie czy na stacji diagnostycznej gośc będzie zwracał na to uwagę???


klocekvw
Posty w temacie: 3

#17

Post napisał: klocekvw » 27 sty 2009, 14:02

spoina nie traci na wytrzymalosc - mozna jej lico troszke zeszlifowac - bez przesady. spawanie elektroda moi mzdaniem to juz przezytek i tak jak koledzy mowia migomatem idzie lepiej szybciej a poza tym spoina jest o wiele lepszej jakosci.


klocekvw
Posty w temacie: 3

#18

Post napisał: klocekvw » 27 sty 2009, 17:04

jeszcze w sprawie teog szlifowania. mnie uczono ze mozna w szczegolnych wypadkach spoiny szlifowac - m.in jak spoiny beda widoczne - zalozmy jakies blaustrady etc... jesli chodzi o przyczepe to nikt przeciez nie bedzie ogladal jej podwozia - wiecn ei ma sensu bys spoiny szlifowal - musisz i tak je opukac i oczyscic pred pomalowaniem. jesli jednak ebdziesz spawal cos widzocznego warto delikatnie je przeszlifowac bo poprawia to wyglad.


lukadyop
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1377
Rejestracja: 30 cze 2008, 21:10
Lokalizacja: szczecin

#19

Post napisał: lukadyop » 27 sty 2009, 20:07

Ja widziałem w stoczni jak wszystkie spoiny szlifują :mrgreen: o kurcze a może źle że tak robią może to by zgłosić komuś :?: bo te statki zaczną tonąć :?:


390
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 1
Posty: 44
Rejestracja: 25 maja 2008, 12:29
Lokalizacja: rakszawa

#20

Post napisał: 390 » 27 sty 2009, 20:42

Panowie zrobiłem już ponad 20 przyczepek i jeżeli mogę coś doradzić to ramę przyczepki robić z profila zamkniętego , jak ktoś ma pojęcie o spawaniu to wie że musi być odpowiedni przetop - jak go można uzyskać np. pozostawieniem luki między spawanymi elementami . Jeżeli spaw jest położony prawidłowo szlifowanie na pewno nie osłabi elementu ! Migomat znakomicie nadaje się do takich spraw ale elktroda spełni to zadanie tylko będzie trochę trudniej spawać np. w pionie ( przy migu nie trzeba tak przewracać ramą ).

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Spawalnictwo i obróbka cieplna”