niemogę poprawnie wygenerować gkodu

Tutaj prosze umieszczać rysunki, kody i inne prace, które można wykonać na maszynie CNC

lajosz
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1614
Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
Lokalizacja: Ziębice

#11

Post napisał: lajosz » 15 mar 2013, 23:31

Waldemar-vuk pisze:wygenerować poprawny gkod tylko nie wiem jak z łukami czy dobrze wyglądają,
bo po przerobieniu za pomocą p2g wychodzą koszmary i chałpa stoi na głowie i po testowym puszczeniu mach to rysuje kilka razy w jednym miejscu i dość chaotycznie

A nie mówiłem ?



Tagi:


kubus838
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 2572
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:52
Lokalizacja: Mszczonów

#12

Post napisał: kubus838 » 15 mar 2013, 23:34

To może spróbuj jeszcze tak. W corelu (ten plik corelowy) rozdziel to na cześci potem zrób obrys każdego elementu tego domku a potem wypełnienie zrób czarne a potem domek poskładaj i zapisz jako BMP. Potem ściągnij B2G i zrób konwersje do pliku STL a potem ten plik prześlij do mnie i zobaczymu co z tego wyjdzie.

robert


A jak możesz to wyslij mi tą bmp lub jpg.

robert


Autor tematu
Waldemar-vuk
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 8
Posty: 72
Rejestracja: 02 maja 2011, 11:04
Lokalizacja: Tubądzin

#13

Post napisał: Waldemar-vuk » 15 mar 2013, 23:57

czyli corel mało przydatny , mam jeszcze " DraftSight PL " produkuje .dxf


lajosz
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1614
Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
Lokalizacja: Ziębice

#14

Post napisał: lajosz » 16 mar 2013, 08:15

Waldemar-vuk pisze:czyli corel mało przydatny , mam jeszcze " DraftSight PL " produkuje .dxf
Corel przydatny jak najbardziej, ale (z całym szacunkiem) trzeba się nim umieć posługiwać.

Wydaje mi się, że Ty po prostu skorzystałeś z wektoryzacji (trasowanie bitmapy), a nie ręcznie obrysowywałeś bitmapę i dlatego wyszło co wyszło.
Chociaż dziwacznie to wygląda bo w tym rysunku jest aż 6 warstw ! , a każda o tej samej nazwie.
Coś Ty tam namodził ?

Z resztą, tak czy siak, w załączniku masz DXF-a który już nie powinien "pyskować".


Autor tematu
Waldemar-vuk
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 8
Posty: 72
Rejestracja: 02 maja 2011, 11:04
Lokalizacja: Tubądzin

#15

Post napisał: Waldemar-vuk » 16 mar 2013, 18:36

To fakt mało obeznany z softem , a obrysowywałem zdjęcie w kilku podejściach a nie robiłem wektoryzacji i w tym dylemat bo nie wiem w którym miejscu to wszystko się rozjechało, drugi raz podszedłem do obrysowywania w jednym podejściu i po wstawieniu kilku kwadratów i dopasowaniu do ścian na zdjęciu a następnie zapisaniu w .PLT następnie do gkod ( P2G) znów pojawiły się te magiczne połączenia a to tylko kilka prostych i prostokątów.
Gdzie popełniam błąd ?
Załączniki
Nowy folder.zip
(6.15 KiB) Pobrany 156 razy


kubus838
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 2572
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:52
Lokalizacja: Mszczonów

#16

Post napisał: kubus838 » 16 mar 2013, 20:06

A powiedz kolego co z Ty z tym dxf chcesz zrobić? Bo jeżeli masz macha to bodajże w swójce możesz zaumportować dxf bo ona ma coż wbudowane i sam przerobi go na g-cody. Dokładnie nie wiem jak to wygląda ale czytałem na forum, że coś takiego jest. Ale w dalszym ciągu zastanawia mnie co chcesz zrobić z tym dxf. Robisz już to kilka razy i efekt jak sam mówisz jest niezadawalający. Może trzeba spróbować zrobić to inna "techniką"


robert


lajosz
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1614
Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
Lokalizacja: Ziębice

#17

Post napisał: lajosz » 16 mar 2013, 20:17

Waldemar-vuk pisze:Gdzie popełniam błąd ?
Popatrz na poniższy zrzut ekranowy:

Obrazek


Ten zrzut jest zrobiony z Twojego pliku o nazwie "remiza.dxf", ale rozłożyłem poszczególne obiekty na części.
Zwróć uwagę, że jeśli byłoby to złożone, to niektóre linie po prostu nakładają się na siebie.
Linie te zaznaczyłem na czerwono i niebiesko.
Otóż nie może być (nie powinno być) podwójnych linii i należy zlikwidować albo niebieskie, albo czerwone.
Poza tym (jak już pisałem w moim poprzednim poście), eksportując plik z Corela do DXF-a, Corel eksportuje splajny (inaczej pisząc, krzywe Beziera) , a większość programów CAM po prostu sobie ze splajnami nie radzi i potrzebuje plików wektorowych w których rysunki to linie i łuki lub polilinie.

To właśnie dlatego proponowałem obrysować bitmapę w AutoCAD-zie lub w ogóle w jakimś CAD-zie, gdzie rysunek z zasady powstaje z linii i łuków lub polilinii.

Całość tej remizy powinna wyglądać w rozłożeniu tak:


Obrazek


Czyli wszystkie czerwone kontury/wektory wewnątrz (nazwijmy to) budynku, to pojedyncze wektory nie nakładające się na siebie i jeden zamknięty czarny kontur jak obrys budynku po to, żeby wykorzystać go do ewentualnego wycięcia całości.

Reasumując.

W Corelu się bardzo łatwo, szybko i intuicyjnie rysuje, ale niestety nie eksportuje on wektorów w innej formie niż splajny i dlatego albo trzeba obrysować sobie bitmapę w innym programie (np. AutoCAD) albo załadować tak wyeksportowane splajny do jakiegoś edytora wektorowego który ma możliwość zamiany splajnów na polilinie za zachowaniem ich jako łuków i prostych.
Takim programem jest np. Artcam.


Autor tematu
Waldemar-vuk
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 8
Posty: 72
Rejestracja: 02 maja 2011, 11:04
Lokalizacja: Tubądzin

#18

Post napisał: Waldemar-vuk » 18 mar 2013, 21:03

tak muszę potrenować obrysowywanie, mam do dyspozycji Painta i DraftSight więc musi być CAD-opodobny koniecznie , podziękował za rozjaśnienie tematu

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „DXF, NC, HPGL, itp”