TUB 32 + falownik

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
HUD
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 7
Posty: 463
Rejestracja: 22 kwie 2007, 21:27
Lokalizacja: Lublin

#11

Post napisał: HUD » 12 lut 2012, 10:45

Dwa obiegi oleju zostawię i nie będę ich łączył.
Ma ktoś pomysł na jakąś tanią pompkę i zbiorniczek ?


Pozdrawiam Krzysztof G.

Tagi:


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 16255
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#12

Post napisał: kamar » 12 lut 2012, 11:02

CFA pisze:Nie. Reduktor jest na dole. .
Taka mi wlazła w oczy. Na dole to raczej tylko silnik.

http://allegro.pl/tokarka-tub-32-i2092083241.html


CFA
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1679
Rejestracja: 28 wrz 2009, 11:00
Lokalizacja: Wrocław

#13

Post napisał: CFA » 12 lut 2012, 11:31

kamar pisze:
CFA pisze:Nie. Reduktor jest na dole. .
Taka mi wlazła w oczy. Na dole to raczej tylko silnik.

http://allegro.pl/tokarka-tub-32-i2092083241.html
Naprawiam swojego Tuba stale.
Znajdź zdjęcie z drugiej strony.
Stoi tam reduktor.
(tzn w tej samej "nodze" ale za silnikiem)
Jak chcesz się spierać o centymetry...


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 16255
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#14

Post napisał: kamar » 12 lut 2012, 11:55

CFA pisze: Stoi tam reduktor.
(tzn w tej samej "nodze" ale za silnikiem)
Jak chcesz się spierać o centymetry...
Mnie tam wsio ryba, jeżeli tak jest to tylko lepiej z punktu widzenia przeróbki. Mylą mnie te wajchy na wrzecienniku. Paski z silnika bezpośrednio na wrzeciono, smarowanie panewek zabezpieczyć a Nortona bym smarował ręcznie.
Do czasu przeróbki na CNC wytrzyma.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2012, 12:28 przez kamar, łącznie zmieniany 2 razy.


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7625
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#15

Post napisał: pukury » 12 lut 2012, 11:58

witam.
w nodze reduktor - w nodze .
generalnie konstrukcja tej maszyny jest - zdaje się - oparta na maszynie niemieckiej o której mowa była na forum nie tak dano .
jak jest sprawna i nie wyjechana to sztywność wrzeciona i niepodatność na drgania ma super .
to sprawa panewek na wrzecionie - lepsze w ty momencie niż łożyska .
odpowiedni olej - ciśnienie i tylko jechać .
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 16255
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#16

Post napisał: kamar » 12 lut 2012, 12:26

CFA pisze:Naprawiam swojego Tuba stale..
A podobno to były dobre maszynki :)

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#17

Post napisał: BYDGOST » 12 lut 2012, 12:28

Zamieszczam przekrój napędu:
Obrazek
Widok z boku:
Obrazek
Pompka oleju w reduktorze:
Obrazek
Jak widać ta pompka w reduktorze nie jest strasznie wielka. Tłoczek napędzany krzywką.
I macie rację. Nie można mieszać obiegów oleju to są różne ("żem" zapomniał). Kiedyś gdy nam zabrakło wrzecionowego to nalaliśmy LAN 46 i był za gęsty. Wypływał przez otworek pod wrzecionem. Musieliśmy czekać, aż dojedzie wrzecionowy.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


Autor tematu
HUD
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 7
Posty: 463
Rejestracja: 22 kwie 2007, 21:27
Lokalizacja: Lublin

#18

Post napisał: HUD » 12 lut 2012, 13:17

Zastanawiam się nad tym jak wywalę reduktor to czy po obróceniu silnika w drugą stronę on się zmieści, czy trzeba będzie dorabiać nowe mocowanie.
Pozdrawiam Krzysztof G.


Tomek155
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 7
Posty: 296
Rejestracja: 17 gru 2008, 14:23
Lokalizacja: Olkusz

#19

Post napisał: Tomek155 » 12 lut 2012, 13:31

Witam

Ja mam przerobiony napęd w TUB-32. Wymaga to wstawienia wału pośredniego z przełożeniem na paskach, oraz dodatkowej pompy wirnikowej do smarowania skrzyni Nortona. U siebie założyłem silnik Siemensa 5,5kW i wystarcza do normalnej obróbki. (Na zdjęciu inny silnik) W lewym dolnym rogu widać małą pompkę wirnikową napędzaną paskiem klinowym(na zdjęciu nie założony)

Tomek
Załączniki
Obraz 1018.jpg
Obraz 1018.jpg (73.73 KiB) Przejrzano 2803 razy


Autor tematu
HUD
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 7
Posty: 463
Rejestracja: 22 kwie 2007, 21:27
Lokalizacja: Lublin

#20

Post napisał: HUD » 12 lut 2012, 13:51

Nie dało się bezpośrednio z silnika napędzić wrzeciono ?
Pozdrawiam Krzysztof G.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”