|
Duża frezarka z MDF o konstrukcji skrzynkowej |
| Autor |
Wiadomość |
Piotr Rakowski
Specjalista poziom 3 rakuś

Pomógł: 31 razy Dołączył: 29 Lip 2005 Posty: 947 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-10-28, 13:13 Re: Kompensacja laserowa?
|
|
|
| małpierz napisał/a: | Witam wszystkich.
Jestem raczej laikiem, ale nieraz mam różne pomysły z dziedziny mechaniki.
Co sądzicie o pomyśle optyczno-laserowego układu kompensującego ugięcia i niedokładności w konstrukcjii wsporczej oraz sterowaniu? |
Wolałbym widzieć optyczno-laserowy czujnik odległości (w sensie skaner obiektów 3D). |
_________________ Piotr (rakuś) Rakowski, eduCAD CNC, PLT2CNC, STEP2CNC
Oprogramowanie: http://www.soft4cnc.pl maszyny: http://www.grawerki.biz |
|
|
|
 |
pukury
Specjalista poziom 3 no i co teraz ?

Pomógł: 76 razy Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 1639 Skąd: kraków
|
Wysłany: 2006-10-28, 13:31
|
|
|
| witam !! może wśród mnogości linków z tej strony coś się znajdzie . http://www.simple3d.com/ . pozdrawiam !! |
_________________ pukury - bez majzla i młota to nie jest robota !! |
|
|
|
 |
olo_3
Specjalista poziom 3

|
Wysłany: 2006-10-28, 14:24 Re: Kompensacja laserowa?
|
|
|
| małpierz napisał/a: |
Co sądzicie o pomyśle optyczno-laserowego układu kompensującego ugięcia i niedokładności w konstrukcjii wsporczej oraz sterowaniu? |
No pomysł jest ale nie widzę, założeń, projektu, obliczeń... |
_________________ Zwątpienie jest oznaką, że podążasz w dobrym kierunku. |
|
|
|
 |
małpierz
Nowy użytkownik

|
Wysłany: 2006-10-29, 00:02
|
|
|
Witajcie.
Nie rzucę Wam gotowego projektu.
Jestem wszakze technikiem budowlanym i "niekompletnym" architektem.
Podrzucę jedynie kierunek myślenia nad problemem.
Najważniejsze jest przecyzyjne prowadzenie narzędzia obrabiającego materiał, a to można osiągnąć pewniej poprzez ciągłe naprowadzanie tegoż narzędzia odpowiednio umieszczonymi laserami i precyzyjnymi układami optycznymi z elementami swiatłoczułymi.
Druga kwestia.