Zaoblanie krawędzi cienkiej blachy stalowej

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
andrzej1988
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 01 wrz 2015, 15:56
Lokalizacja: Chełsty

Zaoblanie krawędzi cienkiej blachy stalowej

#1

Post napisał: andrzej1988 » 01 wrz 2015, 16:06

Dzień dobry. Od jakiegoś czasu czytam forum i postanowiłem zadać pytanie :smile:
Jak najłatwiej zaokrąglić krawędź cienkiej blachy stalowej (1mm)?
Zamówiłem trochę otwieraczy do butelek ciętych laserem i mam problem z krawędzią.
Szukałem podobnych postów, ale zwykle chodziło o usuwanie gratu - mi chodzi jednak o całkowite zaokrąglenie krawędzi (tak żeby patrząc z boku - na płasko - krawędź była półkolem).
Firmy oferujące zaokrąglanie krawędzi twierdzą, że otwieracze są za małe do maszyn :evil:
Pomoże ktoś? :roll:



Tagi:

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 8758
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#2

Post napisał: RomanJ4 » 01 wrz 2015, 16:41

Bębnowanie. Samych lub z kulkami.
Lub obróbka wibrościerna jak niżej

[youtube][/youtube]
pozdrawiam,
Roman


Autor tematu
andrzej1988
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 01 wrz 2015, 15:56
Lokalizacja: Chełsty

#3

Post napisał: andrzej1988 » 01 wrz 2015, 16:56

Dzięki za zainteresowanie i odpowiedź :grin:
Niestety 3 dni w polerce bębnowej nie zrobiły na krawędziach większego wrażenia :evil: - wsad taki jak na filmiku (kształtki żywiczne czarne - zmieszane piramidki i stożki).
Kupiłem w budowlanym markecie frez do metalu - próbowałem ręcznie wyoblać krawędź, ale to nie to.
Nie wiem, czy się tak da, ale chciałbym, żeby krawędzi były takie same (tak samo zaokrąglone) na całej długości. Nie wiem, czy można kupić coś takiego i czy w ogóle by się sprawdziło, ale chodzi mi po głowie frez w kształcie )(. Taki jakby wklęsły w środku. Sprawdzi się?

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 8758
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#4

Post napisał: RomanJ4 » 01 wrz 2015, 23:55

andrzej1988 pisze:kształtki żywiczne czarne - zmieszane piramidki i stożki).
to może trzeba użyć trochę twardsze. przecież nawet hartowane materiały taka obróbka rusza...
andrzej1988 pisze:chodzi mi po głowie frez w kształcie )(. Taki jakby wklęsły w środku. Sprawdzi się?
http://www.uni-max.com.pl/polokragle-wk ... -drewna/l/
Obrazek Obrazek
R=3,2mm więc taki do drewna z widią powinien się nadać, tylko trzeba dać mu duże obroty i frezować np ręcznie(w szablonie) frezarką górnowrzecionową podpiętą pod pulpit, z wystającym na odp. wysokość frezem tak by detal (z szablonem do prowadzenia) leżał na blacie.
Obrazek
albo krążkowy do metalu,
Obrazek
http://www.e-frezy.com/product/Frezy-kr ... S/?id=1784
ale tu już potrzebna maszyna poważniejsza i dobre mocowanie detalu, bo poprzednim sposobem to ryzyko dla palców

albo pilnikiem obrotowym, ale dostępne R są dość duże
Obrazek
http://www.oberon.com.pl/katalog/pilnik ... ombi-line/
pozdrawiam,
Roman


Autor tematu
andrzej1988
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 01 wrz 2015, 15:56
Lokalizacja: Chełsty

#5

Post napisał: andrzej1988 » 02 wrz 2015, 10:01

Dzięki za odpowiedź, chodziło mi dokładnie o coś takiego :smile:
RomanJ4 pisze:w szablonie
Co masz na myśli?

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 8758
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#6

Post napisał: RomanJ4 » 02 wrz 2015, 12:06

Chociaż nie dałeś rysunku czy zdjęcia, to otwieracz wyobrażam sobie jako niewielką płaska blaszkę
Obrazek

którą trudno (albo może bardziej - niebezpiecznie) by było palcami suwać po blacie w pobliżu wirującego frezu/pilnika. Więc lepiej byłoby umieszczać je w szablonie np. deseczce ze sklejki, z wycięciem na dłuższym boku w kształcie otwieracza, tak by tam wszedł a krawędź przeznaczona do frezowania wystawała poza szablon), i dopiero taki zespół już bezpiecznie podsuwać pod frez/pilnik (przesuwając go wzdłuż listwy oporowej ustawionej na głębokość frezowania coś jak tu)
Obrazek Obrazek

Mam nadzieję, że łapiesz o co mi chodzi..
Chyba, że mają zupełnie inną postać..
pozdrawiam,
Roman

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”