Wymiarowanie rzutów izometrycznych

Dyskusje dotyczące spraw związanych z rysunkiem technicznym

Autor tematu
StudentIB
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 501
Rejestracja: 23 paź 2015, 00:00
Lokalizacja: Poznań

Wymiarowanie rzutów izometrycznych

#1

Post napisał: StudentIB » 17 lut 2022, 09:24

Cześć,

od razu uprzedzam, że nie jestem już studentem (mimo nicku) i nie mam na co dzień do czynienia z rysunkami technicznymi, więc mnie tu mie zjedzcie ;-)

Przechodząc do rzeczy - jak to jest z wymiarowaniem na rzutach izometrycznych ? Dobrzański przedstawia takie przykłady, ale spotkałem się z opinią, że (przynajmniej za granicą) nie wymiaruje się w ogóle takich rzutów. Więc jak to w końcu jest ? Czyżby tak się przyjęło, bo kiedyś nie można było tak łatwo zwymiarować rzutu izometrycznego ze wzgl. na brak programów CAD ?



Awatar użytkownika

JacekBelof
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 531
Rejestracja: 02 gru 2018, 22:25
Lokalizacja: Tarnów MP
Kontakt:

Re: Wymiarowanie rzutów izometrycznych

#2

Post napisał: JacekBelof » 17 lut 2022, 10:27

Generalnie, powinno się unikać. Teraz jest jeszcze większy nacisk na to z powodu "durnych" komputerów. Jeżeli zapiszesz rysunek w jakimś formacie 2D (DWG, DXF, SVG itp) to komputerowi nie będzie się zgadzać długość linii ze skalą i wymiarem zadeklarowanym... w rzutach izometrycznych i aksonometrycznych stosujemy skracanie krawędzi widzianych skośnie.
Seria, w moim wykonaniu, to dwie sztuki, w tym jedna w odbiciu lustrzanym. :lol:


qqaz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2122
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiarowanie rzutów izometrycznych

#3

Post napisał: qqaz » 17 lut 2022, 11:43