Wymiana łożysk na stożkowe.

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
koala.g
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 2826
Rejestracja: 01 kwie 2009, 23:02
Lokalizacja: Małopolska

Re: Wymiana łożysk na stożkowe.

#11

Post napisał: koala.g » 04 gru 2019, 22:30

Wrzeciono jest z tyłu nagwintowane, nakrętki 14 i 15 służą do "naprężenia" łożysk
Na czerwono to gwint dla 14 i 15
Niebieskie miejsce na łożysko 12 a dalej jest tuleja dystansowa 10 i koło pasowe z hamulcem 9
Obrazek




IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 7549
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

Re: Wymiana łożysk na stożkowe.

#12

Post napisał: IMPULS3 » 04 gru 2019, 22:40

Ok, teraz widzę, więc pewnie można by zastosować stozkowe chociaż jeszcze napisz jaki masz w tym cel aby zwiększyć sztywność? Licz się z tym ze stożkowe przy wyższych prędkościach będą się dość mocno nagrzewały.


Autor tematu
koala.g
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 2826
Rejestracja: 01 kwie 2009, 23:02
Lokalizacja: Małopolska

Re: Wymiana łożysk na stożkowe.

#13

Post napisał: koala.g » 23 gru 2019, 08:57

Ok założyłem normalny bo nie ma co kombinować.
Sprawdziłem czujnikiem zegarowym bicie wychodzi na 0,02mm.
Stojak na czujnik jest trochę badziewny i przy zmianie kierunku obrotu wrzeciona mam bicie na ok 0,05-0,1mm; ale potem uspokaja się na 0,02mm. To jest ok?
Jak na razie wrzeciono na świeżo założone, miałem problem przy rozruchu bo zaczęło się grzać > dwa przednie łożyska. Tylne pojedyncze nie nagrzało się, prawdopodobnie za mocno ścisnąłem bo część 9 musi wejść na swoje miejsce ściskając układ nakrętką 14

Jeszcze pytanie do osłony łożyska nr 13 ona w ogóle nie dotyka łożyska, łożysko ma trochę luzu jakieś 0,5cm i jest dociskane przez nakrętkę nr 14 do osłony wewnętrznej.
Na niebiesko są śruby mocujące osłonę do korpusu, czerwony to kalimatka.
Zastanawiają mnie gwintowane otwory zaznaczone na zielono, śruby w nie wkręcone odpychają osłonę od obudowy. Myślałem że to jest jakaś regulacja łożyska ale jego w ogóle nie dotyka. Inne zastosowanie to kontra dla innych śrub żeby się nie odkręcały. Jednak inne osłony nie mają takich otworów. Po co to jest?

Dodatkowo jakby to miało regulować i odpychać to powstała by szpara przez którą wyciekałby olej.

Obrazek


Autor tematu
koala.g
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 2826
Rejestracja: 01 kwie 2009, 23:02
Lokalizacja: Małopolska

Re: Wymiana łożysk na stożkowe.

#14

Post napisał: koala.g » 22 cze 2020, 14:07

Dobra znalazłem śrubki do tych dziwnych otworów na osłonie łożyska.
Są do mocowania tylnej osłony wał gdy nie jest wykorzystywany.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”