wykonywanie gwintów

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC
Awatar użytkownika

Autor tematu
ArturMAZAK
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 333
Rejestracja: 23 lis 2009, 16:28
Lokalizacja: Dzierżoniów

wykonywanie gwintów

#1

Post napisał: ArturMAZAK » 04 sie 2010, 21:46

Witam wszystkich serdecznie.
Jestem początkujący i nie bardzo mam sie kogo pytać więc piszę na forum, a wiem że zaglądają tu świetni fachowcy więc może udzielą mi jakichś konkretnych informacji.
Problem polega na gwintowaniu, oczywiście na tokarce numerycznej przy użyciu noża.
Zakładając że gwint 1" ma średnice zewnętrzną 33.25mm, jaką średnicę należy przetoczyć pod ten gwint? ktoś doradził mi że nóż powinien być około 0,05mm niżej niż średnica gwintu ale dlaczego, moim zdaniem średnica powinna wynosić 33,15(0,1mm w minusie aby swobodnie się wkręcał, oraz pisząc program nóż do gwintowania również powinien zaczynmać od 33,15 czy mam rację?
Oraz drugie pytanie gwint o oznaczeniu G1 jest to gwint rurowy, walcowy?
Ale mamy także oznaczenie 1" jest to gwint calowy... ?
Trochę namieszałem ale mam nadzieje że ktoś zrozumie mój problem
Pozdrawiam.



Tagi:

Awatar użytkownika

rafalxfiles
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 665
Rejestracja: 28 sie 2006, 17:55
Lokalizacja: dolnyśląsk
Kontakt:

#2

Post napisał: rafalxfiles » 04 sie 2010, 22:01

Co do G1 i gwintu calowego 1 cal to nie wiem czy zauważyłeś ale rurowy walcowy ma średnicę 33.25mm a calowy jeden cal ma średnicę jednego cala (25.4mm) także to są dwa inne gwinty. Co do gwintowania na tokarce to tak naprawdę te 0.05 mm nie zrobi ci różnicy czy tak czy tak..