Wykańczanie szkła ? Cięcia szkła CNC?

Dyskusje dotyczące obróbki kamienia, szkła, itp.

dance1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 3083
Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
Lokalizacja: G-G

#11

Post napisał: dance1 » 17 wrz 2014, 19:18

możesz kupić nóż olejowy do cięcia ręcznego i go zabudować w jakieś oprawie coś na zasadzie tulejki ze sprężyną.
http://glass24.pl/p-2441/noz-olejowy-si ... 40001.html


I don't like principles, I prefer prejudices

Tagi:


Autor tematu
bykol132
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 7
Posty: 180
Rejestracja: 04 lut 2014, 13:08
Lokalizacja: Opole

#12

Post napisał: bykol132 » 17 wrz 2014, 21:08

kupiłem nóż bardzo podobny do tego, tylko za 20 zł ; p to już domyślam się jak to będzie ciąć :D

[ Dodano: 2014-09-17, 21:19 ]
z tego co widzę, to większość ma obrotową oś, a nie są wleczone, a ja niestety nie wiem jak takim sterować z 4 osią, żeby ostrze zawsze było w kierunku cięcia, więc dlatego potrzebuję wleczony, no ale nic będę próbował i testował może coś się uda


dance1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 3083
Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
Lokalizacja: G-G

#13

Post napisał: dance1 » 20 wrz 2014, 14:10

nóż wleczony do cięcia szkła, ciężko będzie.
Zaprojektuj tak oprawkę żeby można ręcznie obracać/zmieniać kierunek, najpierw tniesz np w osi x, obrót i tniesz w osi y.
Obrotowa oś do cięcia prostego w stołach to pikuś, dwa zawory, powietrze, obrót tylko o 90 stopni.
Lub do cięcia kształtowego krokowiec i masz oś C.
I don't like principles, I prefer prejudices


Autor tematu
bykol132
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 7
Posty: 180
Rejestracja: 04 lut 2014, 13:08
Lokalizacja: Opole

#14

Post napisał: bykol132 » 21 wrz 2014, 18:20

a jak sterować potem taką osią C? ^^


raben
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 107
Rejestracja: 05 lut 2011, 20:45
Lokalizacja: Cheltenham

#15

Post napisał: raben » 17 sty 2015, 00:00

Cial ktos szklo Water Jet -em? U nas juz kiedys cielismy ceramike i trzeba przylozyc przyssawke generujaca proznie podczas przebijania ( sam tego nie robilem tylko instruktor wspominal ). Ale zastanawiam sie jak wydajnie sie tnie woda takie materialy w porownaniu do tradycyjnej frezarki.

Ma ktos z tym jakies doswiadczenie?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka kamienia”