Wycinanie w mosiądzu

Słaba jakość frezowania w mosiądzu

Dyskusje dotyczące frezowania i frezarek konwencjonalnych.

Autor tematu
spebik
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 3
Posty: 33
Rejestracja: 07 sty 2010, 20:48
Lokalizacja: Olsztyn

Wycinanie w mosiądzu

#1

Post napisał: spebik » 25 wrz 2018, 15:51

Witam.

Mam problem z wycięciem elementu z mosiądzu.
Mniej więcej do połowy grubości jakość frezowania jest do zaakceptowania, ale później dzieją się dziwne rzeczy.
Nie są to głębokie rysy, ale ta struktura jest inna.
Dodam jeszcze, że po wycięciu tego kształtu i dokonaniu pomiarów okazuje się, że element się lekko rozszerza.
Znaczy to, że na początku frezowania wymiary są idealne, ale czym głębiej wchodzi frez, to wymiar całości jest większy.
Przy grubości materiału 6 mm różnica wynosi 0,15 mm.

Jestem starszą osobą i nie mam żadnego doświadczenia w tego typu obróbce.
Czy ktoś mógłby mnie choćby troszkę naprowadzić na właściwe dobranie parametrów lu nieco podszkolić?

Będę bardzo wdzięczny i z góry dziękuję!
Obrazek

Pozdrawiam
Wojtek


Wojtek


zibi
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1279
Rejestracja: 24 lut 2007, 15:20
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Wycinanie w mosiądzu

#2

Post napisał: zibi » 26 wrz 2018, 08:45

Wycinasz to w jednym przejściu? Układ jest chyba za mało sztywny albo są luzy na prowadnicach bo na liniowym odcinku są garby.
NX CAD, NX CAM, FREZOWANIE 5AX, ELEKTRODRĄŻARKI WGŁĘBNE I DRUTOWE. PEPS, VERICUT. Pomagam w NX przez Team Viewer. Postprocesory NX.

Awatar użytkownika

TOP67
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2224
Rejestracja: 17 wrz 2018, 10:47
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Wycinanie w mosiądzu

#3

Post napisał: TOP67 » 26 wrz 2018, 10:00

Próbowałeś to wyciąć z lekkim naddatkiem i potem podfrezować na czysto? Jakieś 0,2 mm. Dłużej, ale w drugim podejściu można dać większe zagłębienia.

Awatar użytkownika