Wybijanie otworów

Szukasz informacji o silniku, scalaku czy innym elemencie to podaj symbol, i inne oznaczenia a moze ktos coś ci znajdzie

Autor tematu
Edwin
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 1
Posty: 42
Rejestracja: 01 gru 2018, 20:27

Wybijanie otworów

#1

Post napisał: Edwin » 21 lut 2021, 12:22

w jaki sposób wybić otwory w blasze 0,5? muszę zrobić otwory pod chłodzenie w obudowie maszyny




Adi123
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 1
Posty: 98
Rejestracja: 20 lis 2020, 18:00

Re: Wybijanie otworów

#2

Post napisał: Adi123 » 21 lut 2021, 12:56

Dużo masz tych otworów? Jaka średnica? Bo może najprościej będzie wywiercicć. O,5 mm to nie jest dużo.
Do większych otworów są dostępne np "wybijaki" składające się ze stempla i matrycy ściąganych razem śruba. Z tym, że otwór na tę śrubę i tak musisz wywiercić. W tych rozwiązaniach co widziałem były to śruby m8 i m10
Do znalezienia w necie pod hasłem wykrojnik śrubowy
Ostatnio zmieniony 21 lut 2021, 13:01 przez Adi123, łącznie zmieniany 1 raz.


Przeto
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 1
Posty: 96
Rejestracja: 25 lis 2018, 12:19

Re: Wybijanie otworów

#3

Post napisał: Przeto » 21 lut 2021, 12:58

Jakiej średnicy te otwory?


kuba1im
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 197
Rejestracja: 27 lut 2011, 15:48
Lokalizacja: Tychy/Bieruń

Re: Wybijanie otworów

#4

Post napisał: kuba1im » 21 lut 2021, 13:05

Tu chyba chodzi raczej o otwory wentylacyjne. Dużo drobnych. Zazwyczaj jest to robione na laserze razem z wycinaniem blachy do gięcia. Jeśli to pojedyncza obudowa to raczej poszedłbym w jakiś szablon i wiercenie.


Cięciwa
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 1
Posty: 44
Rejestracja: 25 gru 2020, 10:14
Lokalizacja: prawie w centrum Polski

Re: Wybijanie otworów

#5

Post napisał: Cięciwa » 21 lut 2021, 13:30

Jest kilka sposobów.
Dwa z nich przerobiłem.
Wiercisz np. fi 6, podstawiasz stosowną rurkę pod blachę i przebijasz zatoczonym na stożek trzpieniem.
Powstałe przegięcie (warga) na krawędzi wzmacnia sztywność elementu.

Robisz stępel i matrycę stosownej średnicy i na prasie wycinasz otwory.

Trzeci. Kupujesz perforowaną blachę w arkuszu i robisz nową osłonę.


Osłonę na kompresor zrobiłem z lodówkowej chłodnicy /nagrzewnicy/, tej siatki z rurkami co to z tyłu lodówki jest.

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 9946
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

Re: Wybijanie otworów

#6

Post napisał: RomanJ4 » 21 lut 2021, 15:16

A jak potrzeba w ściankę wstawić większą schludną siatkę, (jeśli nie z preforowanej blachy) to wycinasz siatkę np z kosza siatkowego Elfa(Obi, itd)
https://www.szuflandia.info/kosze-wiesz ... pIEALw_wcB
https://elfa-system.pl/pl/c/Kosze/25/2
https://alle gro.pl/oferta/kosz-siatkowy-elfa-35-platinum-185x527x327-mm-10220033493?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_DIO_pla_dom_meble&ev_adgr=Akcesoria+meblowe,+przedpok%C3%B3j,+pracownia,+piwnica/gara%C5%BC+oraz+pozosta%C5%82e&gclid=Cj0KCQiApsiBBhCKARIsAN8o_4jaTYkcPdCwQlqpUlFJPegbgCihdEodXMTPnv3Anzsw0eKW7iOm95waAk6pEALw_wcB
https://meblownia.pl/p-kosz-mesh-436-49 ... yt-18.html
Obrazek
Obrazek
pozdrawiam,
Roman

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Informacji na temat...”