
wrzeciono ibvf 69 69000 obr/min
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1701
- Rejestracja: 17 mar 2006, 08:57
- Lokalizacja: Gdańsk
Obejrzałem resztę ich oferty - są tam dwa ciekawe wrzeciona Precise ( oba w cenie około 1000..1100 zł netto), to tego SC52 są jeszcze magazynki na wiertła ( 150zł sztuka) - słytszałem że kolega też tam dzwonił :-]ALZ pisze:Jest do sprzedaży kompletne sterowanie maszyny wraz z falownikiem http://www.pcb.elblag.pl/maszyny.php?st ... 2&opis=486
Czyli wszystko rozbija się o falownik.
Pytanie do kolegi - są to wrzeciona wiertarskie. Czy nadają się do frezowania? Czy łożyskowanie jest wystarczająco dobre aby przenosiło obciążenia poprzeczne ?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 3433
- Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Wrzeciona Precise SC 52L było stosowane w frezarkach i miało niższe obroty -35 000
a Precise S 65 to wrzeciono komutatorowe z wiertarek Excellon które ma 45 000 obrotów.
Wrzecionami tymi frezowane są obwody drukowane i z powodzeniem można frezować frezami 3 mm. Są to wrzeciona z górnej półki i jest to ciekawa propozycja dla tych którzy potrzebują wrzecion wysokoobrotowych.
a Precise S 65 to wrzeciono komutatorowe z wiertarek Excellon które ma 45 000 obrotów.
Wrzecionami tymi frezowane są obwody drukowane i z powodzeniem można frezować frezami 3 mm. Są to wrzeciona z górnej półki i jest to ciekawa propozycja dla tych którzy potrzebują wrzecion wysokoobrotowych.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 162
- Rejestracja: 27 gru 2005, 13:19
- Lokalizacja: okolice Radomia
fotki tego wrzeciona
wrzeciono ma średnice 100mm i długość 270 bez króćców do podłączania chłdzenia i powietrza. jak sie okazuje jest to wrzeciono typowo szlifierskie ponieważ ta końcówka do powietrza umieszczona centralnie z tyłu wrzeciona nie jest zaciskiem pneumatycznym tylko czymś w rodzaju przedmuchu silnika żeby sie pyły do nie dostawały, bo jak podłączyłem pod niego powietrze to przy osi silnika wylatywało.
poza tym narzędzia są montowane zakręcane na gwint, było do jednego z wrzecion dołączone jakiś element stożkowy co widać na zdjęciach. Czy któryś z kolegów spotkał się z czymś takim??
wrzeciono ma średnice 100mm i długość 270 bez króćców do podłączania chłdzenia i powietrza. jak sie okazuje jest to wrzeciono typowo szlifierskie ponieważ ta końcówka do powietrza umieszczona centralnie z tyłu wrzeciona nie jest zaciskiem pneumatycznym tylko czymś w rodzaju przedmuchu silnika żeby sie pyły do nie dostawały, bo jak podłączyłem pod niego powietrze to przy osi silnika wylatywało.
poza tym narzędzia są montowane zakręcane na gwint, było do jednego z wrzecion dołączone jakiś element stożkowy co widać na zdjęciach. Czy któryś z kolegów spotkał się z czymś takim??
- Załączniki
-
- 1.jpg (26.91 KiB) Przejrzano 385 razy
-
- 2.jpg (17.22 KiB) Przejrzano 387 razy
-
- 3.jpg (30.18 KiB) Przejrzano 385 razy
-
- 4.jpg (12 KiB) Przejrzano 389 razy
-
- 5.jpg (34.22 KiB) Przejrzano 386 razy
hmm
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 3433
- Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Pneumatyczne tzn że łożyskowanie jest pneumatyczne. Takie wrzeciono nie ma łożysk kulkowych. Przejrzyj ten wątek, tam jest wrzeciono Westwind https://www.cnc.info.pl/topics63/perske ... 370,10.htm
https://www.cnc.info.pl//files/westwind_141.pdf
https://www.cnc.info.pl//files/westwind_141.pdf
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 162
- Rejestracja: 27 gru 2005, 13:19
- Lokalizacja: okolice Radomia
no to jeszcze raz obejrzałem to wrzeciono i kręci się ono tak samo jak bez podawania powietrza jak i z pompowanym powietrzem czyli jest chyba na jakichś łożyskach takich czy innych. raczej poszedł bym w stronę że jest to sposób osłony takiego wrzeciona przed dostaniem sie pyłu do wewnątrz, bo sadząc po napisie czechoslowakia to wrzeciono może być już "pełnoletnie"
więc raczej nie musieli by stosować jakichś wymyślnych uszczelnień tylko wtłoczyć do niego powietrze które wylatując po osi silnika zapobiegało by jego zapyleniu. bo w warunkach przemysłowych kilka kilka bar z instalacji pneumatycznej to nie problem a uszczelnienia przy 69000 obrotach na minute to już nie takie proste. tak przypuszczam a jak jest naprawdę to nie wiem bo nie jestem fachowcem w tym temacie
a jakoś niema przekonania żeby je rozkręcić i zobaczyć jak jest naprawde bo co jak je potem źle złoże 



hmm