Wiercenie otworu pod gwint

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1701
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

Wiercenie otworu pod gwint

#1

Post napisał: blasterpl » 29 sie 2017, 20:41

Czy do gwintowania maszynowego średnice otworu pod gwint są takie same jak dla gwintowania ręcznego czy lepiej dać nieco luźniejszy otwór :?:



Tagi:

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5121
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#2

Post napisał: adam Fx » 29 sie 2017, 20:49

wiercę tak jak pod ręczne i wszystko gra.
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 6866
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#3

Post napisał: WZÓR » 29 sie 2017, 21:44

Ja daję o 0,1 mm większy wymiar ..... , gwintowników w ten sposób nie łamię.

Mariusz.

Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2169
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin

#4

Post napisał: Petroholic » 29 sie 2017, 21:48

http://lwcad.republika.pl/sr_wiertel_pod_gwint.htm

Pod maszynowe zawsze daję maksymalny tolerowany wymiar otworu :) Nie łamię gwintowników i lżej idzie :D


darista
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 1
Posty: 33
Rejestracja: 12 mar 2017, 11:17
Lokalizacja: Kutno

#5

Post napisał: darista » 01 wrz 2017, 09:57

Wszystko zależy od tego w jakim materiale robisz inaczej gwintuje tytan kwasowke czy 40hm a inaczej st3 czy automatowke. Ale jak kolega wcześniej napisal maksymalny otwor pod gwint w materiale ciezszym w obróbce ;-)


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1701
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#6

Post napisał: blasterpl » 01 wrz 2017, 14:12

Materiał s355 , głębokość 25mm , przelotowy.

Awatar użytkownika

bogdan.zych
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 16
Rejestracja: 17 lut 2018, 04:50
Lokalizacja: Zakopane

Re: Wiercenie otworu pod gwint

#7

Post napisał: bogdan.zych » 12 sie 2018, 09:01

Ja zawsze uzywam otworow standardowych, tylko sprawdzam czy wiertlo zawsze robi miare ktora powinien. Pozatym gwintuje okolo 0.5 cala mniej niz jest wywiertana otwor bo wiadomo wtedy gwintownik by sie zlamal.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”