Wiercenie dużej liczby otworów fi2 frezem w aluminium

Dyskusje na temat stosowania i doboru narzędzi, głównie skrawających

kamar
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 13708
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Wiercenie dużej liczby otworów fi2 frezem w aluminium

#11

Post napisał: kamar » 14 lis 2020, 13:52

FTW pisze:
14 lis 2020, 13:49
Koło 0,04-0,06mm na obrót bym próbował.
Na obrót narzędzia? Bo ja podawałem skok spirali.


:)


atlc
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1792
Rejestracja: 28 lip 2010, 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wiercenie dużej liczby otworów fi2 frezem w aluminium

#12

Post napisał: atlc » 14 lis 2020, 14:09

Chyba chodzi o posuw na obrót dla wiertła, a Ty piszesz dla freza po helisie.

A denaturatu zamiast tego wd40 próbowałeś kapnąć?


kamar
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 13708
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Wiercenie dużej liczby otworów fi2 frezem w aluminium

#13

Post napisał: kamar » 14 lis 2020, 14:19

Toż cała akcja ma być dla freza, wiertłem to chyba zagadek ni ma :)
:)


Steryd
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2289
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Wiercenie dużej liczby otworów fi2 frezem w aluminium

#14

Post napisał: Steryd » 14 lis 2020, 15:54

2mm to jeszcze nie mikro. u nas jedziemy fanaroskimi HHSami , tylko z polerowanym rowkiem. 2,1 to się praktycznie wymienia raz na pół roku prewencyjnie, jak już się łamią to 1,2, albo 0,8.
a robimy seryjnie ,,sitka" do światłowodów od 4 do 96 a nawet 128 otworów i za dużo odpadów nie ma.
Można?
Morzna!!!


Autor tematu
Avalyah
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1568
Rejestracja: 29 lis 2015, 00:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Wiercenie dużej liczby otworów fi2 frezem w aluminium

#15

Post napisał: Avalyah » 14 lis 2020, 16:41

FTW pisze:Koło 0,04-0,06mm na obrót bym próbował.

Dzięki. Na pewno spróbuję tymi wiertłami, bo i tak mam partię, gdzie zrobiłem tylko kieszenie, także do otworów i tak muszę mocować drugi raz. A wiertełko za 8zł jakoś przeżyję, nawet jak się połamie. Przy 18krpm żeby zrobić 0,044 posuw wychodzi 800mm/min. Trochę kosmos dla mnie ładować się w materiał taką szpilką z taką prędkością, ale czemu nie :D

A potem spróbuję jakąś agresywną spiralę i może rzeczywiście to też zda egzamin. Czy 15 sekund czy 30 na całość to mi tam różnicy nie zrobi przy takich ilościach.


Autor tematu
Avalyah
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1568
Rejestracja: 29 lis 2015, 00:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Wiercenie dużej liczby otworów fi2 frezem w aluminium

#16

Post napisał: Avalyah » 21 lis 2020, 13:13

Dobra, więc tak, pierwsze wiertła połamane, pierwsze wnioski wyciągnięte.

Na początku próbowałem na sucho, obroty 18k, posuw 600mm/min (coś około 0,035mm na obrót) i wchodził jak w masło w te moje krążki - cichutko, bez żadnych niepokojących dźwięków. Niestety każdy następny krążek był coraz cieplejszy, na wyjściu otworów też było widać, że coś się tam lepi. Próbowałem zmieniać parametry na mniejsze, większe, ale niestety w efekcie połamałem 2 z 3 wierteł fi2, więc zaprzestałem eksperymentować.

Rozwiązaniem było kapnięcie wd40, żeby nie było zupełnie sucho i teraz wchodzi jak w masło i się nie zagrzewa, na wiertle nie widać żadnych śladów zużycia. Także niestety bez smarowania chyba nie da rady, ale idzie to teraz tak szybko, że to dodatkowe mycie detalu później już jestem w stanie przeżyć :) A na wyjściu otworów teraz nie ma praktycznie nic, wyglądają wręcz lepiej niż wejścia.

Frezowanie po spirali przetestuję przy następnej okazji.


Bronsonboss
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 296
Rejestracja: 14 sty 2018, 18:27
Lokalizacja: Cedry Wielkie

Re: Wiercenie dużej liczby otworów fi2 frezem w aluminium

#17

Post napisał: Bronsonboss » 21 lis 2020, 14:08

Avalyah pisze:Rozwiązaniem było kapnięcie wd40, żeby nie było zupełnie sucho i teraz wchodzi jak w masło i się nie zagrzewa, na wiertle nie widać żadnych śladów zużycia. Także niestety bez smarowania chyba nie da rady, ale idzie to teraz tak szybko, że to dodatkowe mycie detalu później już jestem w stanie przeżyć A na wyjściu otworów teraz nie ma praktycznie nic, wyglądają wręcz lepiej niż wejścia.

jak to mówią starzy ludzie kto nie smaruje ten nie jedzie.. :-)


Autor tematu
Avalyah
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1568
Rejestracja: 29 lis 2015, 00:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Wiercenie dużej liczby otworów fi2 frezem w aluminium

#18

Post napisał: Avalyah » 21 lis 2020, 14:41

No tylko czasem jest to mocno niewskazane, bo czyszczenie to mordęga :( Natomiast przy frezowaniu, z dobrym polerowanym frezem wystarczy sam nadmuch i też jedzie się jak w masło, mimo, że to złośliwe aluminium.

Jeszcze spróbuję może denaturat, tam bym się spodziewał, że mi wszystko odparuje i śladu nie zostawi?


atlc
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1792
Rejestracja: 28 lip 2010, 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wiercenie dużej liczby otworów fi2 frezem w aluminium

#19

Post napisał: atlc » 21 lis 2020, 15:08

To kup bezbarwny.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Narzędzia - frezy, noże, gwintowniki etc ”