Widać czasem ślady przejść freza

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce tworzyw sztucznych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
JanŻelazny
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 135
Rejestracja: 04 mar 2018, 09:38

Widać czasem ślady przejść freza

#1

Post napisał: JanŻelazny » 01 kwie 2018, 09:30

Frezuje płytę petg. Powiedzmy wybieram kieszeń , frezem 3mm, i czasem zostają ślady jakby delikatne stopnie między jedną ścieżką a drugą, czym to może być spowodowane?
Frez nowy, 2 pióra rybi ogon, skok daję 75 % średnicy freza. Ścieżki są łukami.
Czy skok może tu mieć znaczenie? Może zagęścić przejścia ?




FTW
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 322
Rejestracja: 16 gru 2016, 10:44
Lokalizacja: śląsk

Re: Widać czasem ślady przejść freza

#2

Post napisał: FTW » 01 kwie 2018, 09:34

Nieprostopadle ustawione wrzeciono do stołu, lub miękka maszyna (mało sztywne prowadnice lub konstrukcja). Albo jedno i drugie.


Autor tematu
JanŻelazny
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 135
Rejestracja: 04 mar 2018, 09:38

Re: Widać czasem ślady przejść freza

#3

Post napisał: JanŻelazny » 01 kwie 2018, 09:38

Ale ślad jest tylko powiedzmy w jednej ścieżce na 50 ścieżek.

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 6088
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Widać czasem ślady przejść freza

#4

Post napisał: WZÓR » 02 kwie 2018, 10:59

FTW pisze:
01 kwie 2018, 09:34
.... lub miękka maszyna (mało sztywne prowadnice lub konstrukcja). Albo jedno i drugie.
Przy obróbce tworzyw sztucznych jest to bardzo istotne. :D
JanŻelazny pisze:
01 kwie 2018, 09:38
Ale ślad jest tylko powiedzmy w jednej ścieżce na 50 ścieżek.
Kaprys natury (?) :mrgreen:

Mariusz.
Kiedyś traktowałem ludzi dobrze... , teraz z wzajemnością!


yszty
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 7
Rejestracja: 17 sty 2011, 17:21
Lokalizacja: Polska

Re: Widać czasem ślady przejść freza

#5

Post napisał: yszty » 05 kwie 2018, 19:56

A w jaki sposób mocujesz materiał? Może właśnie w miejscu gdzie ta 50 ścieżka jest, materiał wpada w drgania i dlatego wychodzi ślad po frezie. Jakiś wiór, paproch albo coś się dostanie i tak to czasem właśnie wygląda. Przyjrzyj się temu i jeśli stwierdzisz, że materiał w każdym miejscu , a w szczególnosci tam gdzie występuje incydent jest przytwierdzony do stołu na "amen", to może być coś nie halo ze sztywnością tak jak pisał FTW.

Awatar użytkownika

Butler
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 214
Rejestracja: 07 mar 2018, 16:54
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Widać czasem ślady przejść freza

#6

Post napisał: Butler » 06 kwie 2018, 08:02

Przyjrzyj się chłodzeniu i dyszom. Musisz dobrze wydmuchiwać/wypłukiwać wiór po obróbce.


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2855
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

Re: Widać czasem ślady przejść freza

#7

Post napisał: jasiu... » 06 kwie 2018, 15:29

JanŻelazny pisze:
01 kwie 2018, 09:30
Frezuje płytę petg. Powiedzmy wybieram kieszeń , frezem 3mm
No właśnie tym to jest spowodowane. Czasem frez się zagrzeje (a to tylko trójeczka) i ma większe opory skrawania, bo się do niego termoplastyczne tworzywo klei. Nie wiem, czy przyczyną jest ugięcie freza (tam wbrew pozorom siły nie są aż takie małe), czy ugięcie spowodowane przez układ mocowania, czy luzy na wrzecionie. coś jest nie do końca sztywne (stawiałbym na wiotki frez wypuszczony z tulejki) i stąd problem.


Autor tematu
JanŻelazny
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 135
Rejestracja: 04 mar 2018, 09:38

Re: Widać czasem ślady przejść freza

#8

Post napisał: JanŻelazny » 12 paź 2018, 00:24

Już wiem co to było. Materiał nie był najlepiej przymocowane i miejscami frez jechał w takim kierunku że akurat podnosił materiał lekko do góry...

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka tworzyw sztucznych”