Mała przeróbka konika - pomocna!
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 332
- Rejestracja: 01 maja 2006, 18:29
- Lokalizacja: wawa
w tulejce zrywa się gwint, najpierw tuleja konika przy kręceniu korbką chodzi ciężko, potem nagle czuć zrywany gwint i szlus - tulejka do dorobienia
u mnie po rozbiórce konika wyskoczyła taka sprężynka ze zwoju gwintu nakrętki brązowej...
tulejkę zamówiłem u kolegi hornet6 z allegro, szybko tanio i dobrze, polecam
u mnie po rozbiórce konika wyskoczyła taka sprężynka ze zwoju gwintu nakrętki brązowej...
tulejkę zamówiłem u kolegi hornet6 z allegro, szybko tanio i dobrze, polecam
Tagi:
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 332
- Rejestracja: 01 maja 2006, 18:29
- Lokalizacja: wawa
Nie wiem czy brąz nie jest lepszym rozwiązaniem, często wysilam konik i toczę w kłach bez sercówki dociskając kieł mocno na siłę a gwint śruby konika jest w stanie bardzo dobrym, podejrzewam że połączenie stal-stal będzie powodowało wycieranie śruby... a dorobienie śruby będzie już trudniejsze jak nam konik siądzie
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 113
- Rejestracja: 20 sty 2008, 19:36
- Lokalizacja: Legnica
Dorabiałem tuleję i śrubę do konika w TUE 35 Wykorzystałem śrubę pociągową z uskodzonego lewarka podnośnika samochodowego do VW (wyłamane ucho w nakrętce). Śruba trapezowa ma wymiar12X2 i jest lewozwojna.
Można bez problemu znależć na giełdzie lub w internecie. Kupując sprawny podnosnik można również wykorzystać również nakrętkę. Zarówno śruba i nakrętka jest przystosowana do przenoszenia znacznych obciążeń wzdłóżnych.
Można bez problemu znależć na giełdzie lub w internecie. Kupując sprawny podnosnik można również wykorzystać również nakrętkę. Zarówno śruba i nakrętka jest przystosowana do przenoszenia znacznych obciążeń wzdłóżnych.
Pozdrawiam
ostanislaw
ostanislaw
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 113
- Rejestracja: 20 sty 2008, 19:36
- Lokalizacja: Legnica
Zdjęcia nie w tej kolejności co trzeba ale dobrze że są. Śruba wchodzi na ok 25mm w część mocującą, i jest sprzęgnięta za pomocą kołka 3mm. Nakrętka w tulei (nie widoczna) długość ok30mm wykonana z brązu (oryginalną miałem uszkodzoną). Tuleję wykonałem z wałka stalowego fi45 i przetoczyłem na 40,5mm.
Długość tulei 255mm
Maksymalne wsunięcie tulei do konika 235mm
Minimalne wsunięcie 100mm
Ruch roboczy tulei 135mm (- miejsce na płetwę wiertła)
Tuleja w koniku przy maksymalnym wysunięciu 100mm
Długość gwintu śruby ok 160mm
Problem mam z ze stożkiem bo tuleja jest z miętkiej stali i będę musiał wstawić tulejkę redukcyjną Morsa 4/3.
Moze ktoś to już to robił podpowie czy tulejkę wbić i pospawać spawem czy wkleić np na distal?
Pozdrawiam i życzę wszystkim Szczęścia w nowym roku.
Długość tulei 255mm
Maksymalne wsunięcie tulei do konika 235mm
Minimalne wsunięcie 100mm
Ruch roboczy tulei 135mm (- miejsce na płetwę wiertła)
Tuleja w koniku przy maksymalnym wysunięciu 100mm
Długość gwintu śruby ok 160mm
Problem mam z ze stożkiem bo tuleja jest z miętkiej stali i będę musiał wstawić tulejkę redukcyjną Morsa 4/3.
Moze ktoś to już to robił podpowie czy tulejkę wbić i pospawać spawem czy wkleić np na distal?
Pozdrawiam i życzę wszystkim Szczęścia w nowym roku.
- Załączniki
Pozdrawiam
ostanislaw
ostanislaw