Witam, mam nadzieje, że w dobrym miejscu zakładam ten temat - jeśli nie to proszę moderatora o przeniesienie.
Jestem na etapie budowy frezarki/plotera i chciałbym na tej maszynce wypalać laserem zdjęcia na drewnie. Pytanie brzmi, jaki jest proces przygotowania takiego zdjęcia aż do G-kodu?
Jestem w tym temacie "zielony", szukałem wszędzie i nie mogę znaleźć odpowiedzi. Chodzi mi o wytłumaczenie krok po kroku co powinienem zrobić aby ze zdjęcia otrzymać G-kod.
Posiadam Mach 3.
Może być nawet jakiś link gdzie będzie to wytlumaczone.
Z góry dziękuję.
Proces obróbki zdjęcia do wypalania laserem na drewnie
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
Dla LC przygotowuje się 1 bajtową bitmapę.
Czyli tylko czarne i białe pixele.
I teraz głowica lata w te i we wte i w miejscu gdzie jest czarne odpala tubę.
I tu pojawia się problem bo tuba ma opóźnienie i sygnał musi startować z wyprzedzeniem.
I dla danej prędkości trzeba dobrać odpowiednią korektę.
Laser Cut kiepsko się nadaje do grawerowania. Używam bo nie mam w maszynce nic innego...
Zasadniczo jeśli nie masz tuby RF tylko szklanego "chińczyka" to tak będzie wyglądał proces grawerowania.
Przy RF jest możliwość płynnej szybkiej regulacji mocy i inne cuda przez co wypalanie ładniejsze jest i plik wejściowy/zdjęcie jest w odcieniach szarości.
Czyli tylko czarne i białe pixele.
I teraz głowica lata w te i we wte i w miejscu gdzie jest czarne odpala tubę.
I tu pojawia się problem bo tuba ma opóźnienie i sygnał musi startować z wyprzedzeniem.
I dla danej prędkości trzeba dobrać odpowiednią korektę.
Laser Cut kiepsko się nadaje do grawerowania. Używam bo nie mam w maszynce nic innego...
Zasadniczo jeśli nie masz tuby RF tylko szklanego "chińczyka" to tak będzie wyglądał proces grawerowania.
Przy RF jest możliwość płynnej szybkiej regulacji mocy i inne cuda przez co wypalanie ładniejsze jest i plik wejściowy/zdjęcie jest w odcieniach szarości.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
Dobry sterownik?