Problemy z ośią X
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 5
- Rejestracja: 29 wrz 2012, 09:25
- Lokalizacja: Sokółka
Problemy z ośią X
Witam.
Mam taki problem laser zaczyna wariować na osi X. Samowolnie porusza się raz w lewo i w prawo, mimo że dostaje sygnał żeby ciągle się poruszał w np w prawo, silnik krokowy raz się kreci w lewo raz w prawo... Czy to może być spowodowane? Po zamianie podłączenie do modułów sterujących z X na Y problem się powtarza. Czy to silnik krokowy padł???
Proszę o szybką odpowiedź
Mam taki problem laser zaczyna wariować na osi X. Samowolnie porusza się raz w lewo i w prawo, mimo że dostaje sygnał żeby ciągle się poruszał w np w prawo, silnik krokowy raz się kreci w lewo raz w prawo... Czy to może być spowodowane? Po zamianie podłączenie do modułów sterujących z X na Y problem się powtarza. Czy to silnik krokowy padł???
Proszę o szybką odpowiedź
Tagi:
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 5
- Rejestracja: 29 wrz 2012, 09:25
- Lokalizacja: Sokółka
Panowie ortografia ortografią ale maszyna stoi a zamówienie się pali to wszystko przez pośpiech
Nikt nie ruszał przewodów po prostu nagle podczas pracy zaczął wariować i chodzić raz w lewo raz w prawo na osi X.
Przesyłam zdjęcia:
1)silniczek
2)układ sterowania:
Które kable trzeba sprawdzić?
Czytałem że to może być wina sterownika sam już nie wiem...
Jak ktoś może pomóc to będę wdzięczny
Nikt nie ruszał przewodów po prostu nagle podczas pracy zaczął wariować i chodzić raz w lewo raz w prawo na osi X.
Przesyłam zdjęcia:
1)silniczek

2)układ sterowania:

Które kable trzeba sprawdzić?
Czytałem że to może być wina sterownika sam już nie wiem...
Jak ktoś może pomóc to będę wdzięczny
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 8363
- Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
- Kontakt:
te na samym dole, albo masz jakies zwarcie albo zle ustawione sygnaly step dir w programie sterującym
silnik mozesz sprawdzic zwykłym miernikiem - pikawką, rozrózniasz obie fazy i sprawdasz czy nie przewodzą ze sobą, mozna tez sprawdzic opornośc, zalezy czy silniczek jest bipolarem czy unipolarem czy uniwsalnym, czyli ilosc kabelków wychodzących ze srodka, czyli 4, 6 lub 8.
jakkolwiek bipolar i uniwersalny nie sprawiają kłopotów to w unipolarnym trzeba sprawdzic kabelki, zwłąszca ze niewiadomo w jakis posob silnik jest połączony szeregowo czy równolegle, mam wrazenie ze tych kabelków jest tam wiecej niz 4.
silnik mozesz sprawdzic zwykłym miernikiem - pikawką, rozrózniasz obie fazy i sprawdasz czy nie przewodzą ze sobą, mozna tez sprawdzic opornośc, zalezy czy silniczek jest bipolarem czy unipolarem czy uniwsalnym, czyli ilosc kabelków wychodzących ze srodka, czyli 4, 6 lub 8.
jakkolwiek bipolar i uniwersalny nie sprawiają kłopotów to w unipolarnym trzeba sprawdzic kabelki, zwłąszca ze niewiadomo w jakis posob silnik jest połączony szeregowo czy równolegle, mam wrazenie ze tych kabelków jest tam wiecej niz 4.
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 695
- Rejestracja: 06 lis 2010, 10:26
- Lokalizacja: Miasteczko