Spawanie Alu,Dural

Spawalnictwo i obróbka cieplna

lukadyop
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1377
Rejestracja: 30 cze 2008, 21:10
Lokalizacja: szczecin

#11

Post napisał: lukadyop » 19 lut 2012, 14:07

Przed spawaniem usuń oksydę z aluminium, a to że się tępi to normalka ale raczej to nie tępienie ale elektroda się zaokrągla.



Tagi:


Autor tematu
MarcinKa
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 04 lut 2012, 21:26
Lokalizacja: lubuskie

#12

Post napisał: MarcinKa » 19 lut 2012, 14:23

Witam
Przed spawaniem usuń oksydę z aluminium, a to że się tępi to normalka ale raczej to nie tępienie ale elektroda się zaokrągla.
czy to normalne, że niszczy się (zaokrągla) po np 4cm kładzenia spoiny?
jest to trochę denerwujące :)
Pozdrawiam


lukadyop
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1377
Rejestracja: 30 cze 2008, 21:10
Lokalizacja: szczecin

#13

Post napisał: lukadyop » 19 lut 2012, 14:28

Tak to normalne nie ostrz elektrod, ustaw balans tak żeby nie tworzyła się duża kulka.


Autor tematu
MarcinKa
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 04 lut 2012, 21:26
Lokalizacja: lubuskie

#14

Post napisał: MarcinKa » 19 lut 2012, 14:38

Witam
teraz pozostaje mi tylko ustawienie odpowiednich parametrów...
dziękuję wszystkim za rady

Pozdrawiam :)


Dudi1203
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
Lokalizacja: Pabianice

#15

Post napisał: Dudi1203 » 19 lut 2012, 15:46

Ewentualnie jak za duza kulka sie robi to nie koryguj tego balansem tylko wieksza elektroda w uchwyt. Ale taka jeszcze rada. Kiedys bylem na takich pokazach esaba i tam poradzili spawac alu szarą elektrodą i powiem ze to sie sprawdza. Złotą sobie zostaw ostrą do stali a kup szare do alu.
No i jak zamierzasz kłasc cos wiecej niz 10cm spawu to ciecz w uchwycie obowiązkowa bo inaczej zapieczesz lącznik i palnik do wymiany.


lukadyop
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1377
Rejestracja: 30 cze 2008, 21:10
Lokalizacja: szczecin

#16

Post napisał: lukadyop » 19 lut 2012, 16:16

Szara elektroda raczej jest uniwersalna zielona jest do aluminium dedykowana, do stali czerwona.


lukasz.radomski
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 442
Rejestracja: 06 maja 2010, 15:32
Lokalizacja: Częstochowa

#17

Post napisał: lukasz.radomski » 19 lut 2012, 22:33

kiedyś rzucił mi się w oczy taki filmik

Awatar użytkownika

sajgon
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1014
Rejestracja: 15 lis 2011, 14:21
Lokalizacja: Śląsk

#18

Post napisał: sajgon » 19 lut 2012, 23:22

lukasz.radomski pisze:kiedyś rzucił mi się w oczy taki filmik
Tak przy okazji tego filmiku pytanie takie :
Czy przypadkiem Koledzy się orientują gdzie w kraju można kupić elektrody WR2 (turkusowe , lub niebieskie jak kto woli) :roll:
Pozdrawiam , Michał. ;)


Dudi1203
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
Lokalizacja: Pabianice

#19

Post napisał: Dudi1203 » 20 lut 2012, 01:47

lukadyop pisze:Szara elektroda raczej jest uniwersalna zielona jest do aluminium dedykowana, do stali czerwona.
Wg mojej praktyki szara jakos mi do stali nie podchodzila, a do alu jak najbardziej. I wypadała zdecydowanie lepiej niż zielona (mozna stosowac mniejsze srednice elektrod niz zielonych). Złota wg teorii jest uniwersalna, duzo ludzi nią stale spawa i sprawuje sie bardzo dobrze a do alu lepsza szara. A do stali ja osobiscie uzywam czarnej - tansza, nie ma toru a roznicy miedzy czerwoną żadnej.

sajgon,
http://www.arweld.net/1011,elektrody-wo ... ieska.html
http://www.wktec.pl/pl/p/Elektroda-wolf ... 4-x-175/80


Shelton
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 7
Rejestracja: 09 maja 2009, 17:17
Lokalizacja: Warszawa

#20

Post napisał: Shelton » 01 lut 2014, 00:36

Mam pytanie. Rozumiem, że w JLT jak spawamy na AC to elektroda do minusa, masa do plusa. Ale po co jest opcja DC- i DC + czyli zostawiając układ z prądu AC, żeby spawać stal, bez zamiany kabli wystarczy wybrać na panelu DC- ? Dobrze myślę?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Spawalnictwo i obróbka cieplna”