No chyba ich pogieło ...bysior pisze: Czy ten milimetr to można napawać jakąś elektrodą i potem przeszlifować? (tak mi zaproponowali w warsztacie)
Azotowanie korbowodów z 15 HGM
-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 76
- Rejestracja: 10 lip 2008, 14:55
- Lokalizacja: Sochaczew
seba fm napisał/a:
Raczej nie warto się bawić w napawanie bo przecież i tak trzeba od nowa toczyć i szlifować. A jaki kłopot wytoczyć kawałek prostego sworznia i mieć pewny materiał np 20hg nie jest drogi.
Moje pytanie co do sworzni dotyczy nie tyle co kłopotu z wykonaniem co z zawracaniem komuś gitary o szlifowanie i nawęglanie 10 centymetrowego sworznia specjalnie dla mnie i tracenie czas który jest najcenniejszy. Stosowanie czegoś łatwo dostępnego i znormalizowanego idzie na plus konstrukcji.
Wzorując się na innych częściach można wnioskować że dolna część korby może być mocno odchudzona. . http://www.google.pl/search?hl=pl&q=for ... 24&bih=548 Polerowanie przejść też nie powinno zaszkodzić wykonać.
Tego i tu przywiałoDo jakiego motocykla ten korbowód ?

Raczej nie warto się bawić w napawanie bo przecież i tak trzeba od nowa toczyć i szlifować. A jaki kłopot wytoczyć kawałek prostego sworznia i mieć pewny materiał np 20hg nie jest drogi.
Moje pytanie co do sworzni dotyczy nie tyle co kłopotu z wykonaniem co z zawracaniem komuś gitary o szlifowanie i nawęglanie 10 centymetrowego sworznia specjalnie dla mnie i tracenie czas który jest najcenniejszy. Stosowanie czegoś łatwo dostępnego i znormalizowanego idzie na plus konstrukcji.
Korbowód pracuje głównie na zginanie (siła gazów) i na rozciąganie (siła odśrodkowa i bezwładności pochodząca od mas i prędkości dlatego dąży się do zmniejszenia prędkości i pasy układu tłokowego). Czasami spotyka się tak zwichrowanePod łożysko fi40 musiałbym zdjąć 0.6 mm materiału czyli pocienić korbę z 5mm na 4.4mm. Czy to nie za mało ścianki żeby wstawiać tam jeszcze pierścień?
Wzorując się na innych częściach można wnioskować że dolna część korby może być mocno odchudzona. . http://www.google.pl/search?hl=pl&q=for ... 24&bih=548 Polerowanie przejść też nie powinno zaszkodzić wykonać.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 167
- Rejestracja: 14 cze 2007, 08:06
- Lokalizacja: Wrocław
Warstwa nawęglana ma jednakową twardość na całej grubości. Twardość warstwy azotowanej maleje z grubością, najtwardsza jest na samym wierzchu a już jedną setkę niżej jest dużo mniejsza. Dlatego części po azotowaniu najlepiej już nie obrabiać.
Grubość warstwy nawęglanej jest najczęściej powyżej 0,25 na stronę. Ja bym korbowody lekko zabielił, przepolerował i na mikroskopie sprawdził grubość warstwy nawęglanej. Jest to standardowy sposób badania poprawności wykonania grubości warstwy nawęglanej w procesie produkcji.
Grubość warstwy nawęglanej jest najczęściej powyżej 0,25 na stronę. Ja bym korbowody lekko zabielił, przepolerował i na mikroskopie sprawdził grubość warstwy nawęglanej. Jest to standardowy sposób badania poprawności wykonania grubości warstwy nawęglanej w procesie produkcji.