Azotowanie korbowodów z 15 HGM

Spawalnictwo i obróbka cieplna

sebafm
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 117
Rejestracja: 27 lut 2011, 20:13
Lokalizacja: toruń

#11

Post napisał: sebafm » 23 kwie 2011, 21:19

Do jakiego motocykla ten korbowód ?
bysior pisze: Czy ten milimetr to można napawać jakąś elektrodą i potem przeszlifować? (tak mi zaproponowali w warsztacie)
No chyba ich pogieło ...



Tagi:


rykun
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 2
Posty: 76
Rejestracja: 10 lip 2008, 14:55
Lokalizacja: Sochaczew

#12

Post napisał: rykun » 23 kwie 2011, 22:08

seba fm napisał/a:
Do jakiego motocykla ten korbowód ?
Tego i tu przywiało :mrgreen:

Raczej nie warto się bawić w napawanie bo przecież i tak trzeba od nowa toczyć i szlifować. A jaki kłopot wytoczyć kawałek prostego sworznia i mieć pewny materiał np 20hg nie jest drogi.

Moje pytanie co do sworzni dotyczy nie tyle co kłopotu z wykonaniem co z zawracaniem komuś gitary o szlifowanie i nawęglanie 10 centymetrowego sworznia specjalnie dla mnie i tracenie czas który jest najcenniejszy. Stosowanie czegoś łatwo dostępnego i znormalizowanego idzie na plus konstrukcji.
Pod łożysko fi40 musiałbym zdjąć 0.6 mm materiału czyli pocienić korbę z 5mm na 4.4mm. Czy to nie za mało ścianki żeby wstawiać tam jeszcze pierścień?
Korbowód pracuje głównie na zginanie (siła gazów) i na rozciąganie (siła odśrodkowa i bezwładności pochodząca od mas i prędkości dlatego dąży się do zmniejszenia prędkości i pasy układu tłokowego). Czasami spotyka się tak zwichrowane
Wzorując się na innych częściach można wnioskować że dolna część korby może być mocno odchudzona. . http://www.google.pl/search?hl=pl&q=for ... 24&bih=548 Polerowanie przejść też nie powinno zaszkodzić wykonać.


Autor tematu
bysior
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 7
Rejestracja: 22 kwie 2011, 19:12
Lokalizacja: W-wa

#13

Post napisał: bysior » 24 kwie 2011, 00:26

sebafm pisze:Do jakiego motocykla ten korbowód ?
To nie motocykl, to królowa szos :smile:


Dudi1203
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
Lokalizacja: Pabianice

#14

Post napisał: Dudi1203 » 24 kwie 2011, 12:53

Co do sworzni to zrobiłem sworzen stopy korbowodu z walka właśnie, poskładalem wal, trzyma ciasno także sądzę, że to sie spisze.


kubuuss
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 167
Rejestracja: 14 cze 2007, 08:06
Lokalizacja: Wrocław

#15

Post napisał: kubuuss » 07 maja 2011, 23:48

Warstwa nawęglana ma jednakową twardość na całej grubości. Twardość warstwy azotowanej maleje z grubością, najtwardsza jest na samym wierzchu a już jedną setkę niżej jest dużo mniejsza. Dlatego części po azotowaniu najlepiej już nie obrabiać.
Grubość warstwy nawęglanej jest najczęściej powyżej 0,25 na stronę. Ja bym korbowody lekko zabielił, przepolerował i na mikroskopie sprawdził grubość warstwy nawęglanej. Jest to standardowy sposób badania poprawności wykonania grubości warstwy nawęglanej w procesie produkcji.


lolo2
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 703
Rejestracja: 30 paź 2009, 13:39
Lokalizacja: Global

#16

Post napisał: lolo2 » 09 maja 2011, 18:05

15 HGM nie nadaje sie do azotowania, ja bym wybił sobie ten pomysł z głowy. Lepiej nawęglić i zahartować.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Spawalnictwo i obróbka cieplna”