os obrotowa jak tokarka


Autor tematu
Ziggy
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 2
Posty: 24
Rejestracja: 24 mar 2008, 14:02
Lokalizacja: Land of sunshine

os obrotowa jak tokarka

#1

Post napisał: Ziggy » 26 lip 2011, 19:24

co zrobic by os obr "zadzialala" jak tokarka tzn
z polfabrykatu prostokatnego zplanowala wzdluz osi obr na wskazana srednice
chodzi mi by nie wracala za kazdym razem do wartosci katowej = 0 tylko krecila sie w kolo



Tagi:

Awatar użytkownika

cinek_80
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 245
Rejestracja: 03 gru 2008, 19:12
Lokalizacja: Przemyśl to sobie...

#2

Post napisał: cinek_80 » 28 lip 2011, 12:09

Musisz wykorzystać tz. frezowanie toczne czyli obróbkę z 4 osią płynną. Robisz powierzchnię która będzie reprezentowała wałek, potrzebna będzie jeszcze prowadnica czyli krawędź wałka czy powierzchni i wykorzystując cykl 5 osi ciągłych (zakładka kontrola osi - typ kodu 4 osie, 4 oś - oś X) strategia np "równolegle do krzywej" z opcją po spirali otrzymujesz ścieżkę jak na rys poniżej. Dodatkowo wg. technologii obróbki frezowaniem tocznym należy odsunąć narzędzie (oś narzędzia od osi obrotu jak na rys 2) i gotowe.

Obrazek

Obrazek
Nudzisz się, zajrzyj to nic nie kosztuje, może i Ciebie coś zainteresuje, a później... zaprocentuje ;)
Niestety, nie zajrzysz bo kazali usunąć...


Autor tematu
Ziggy
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 2
Posty: 24
Rejestracja: 24 mar 2008, 14:02
Lokalizacja: Land of sunshine

#3

Post napisał: Ziggy » 29 lip 2011, 20:24

jest ok.
ale mam jeszcze jedno pytanie do Kolegi
Czy to normalne ze postpr. generuje kod (jak na zdjeciu)
obrobka walka wzdluz osi mogla by przecierz podawac maxymalne kąty obrotu a nie rozdrabniac,
nie rozumiem bo program rozrasta sie sie do gigantycznych rozm. bez powodu.
Załączniki
AAA.jpg
AAA.jpg (23.61 KiB) Przejrzano 980 razy

Awatar użytkownika

cinek_80
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 245
Rejestracja: 03 gru 2008, 19:12
Lokalizacja: Przemyśl to sobie...

#4

Post napisał: cinek_80 » 01 sie 2011, 09:28

Kolego zauważ, że w systemach CAM w obróbkach 4/5 osiowych symultanicznych kod jest generowany jako interpolacja liniowa a nie kołowa. Więc im mniejszy obrót kątowy tym dokładniejsza obróbka. Zmniejsz sobie tolerancję i wtedy będziesz miał mniejszą ilość bloków w kodzie...
Nudzisz się, zajrzyj to nic nie kosztuje, może i Ciebie coś zainteresuje, a później... zaprocentuje ;)
Niestety, nie zajrzysz bo kazali usunąć...

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „EdgeCAM”