Tokarka Zuch
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 3
- Rejestracja: 17 kwie 2010, 10:29
- Lokalizacja: 10-900
Tokarka Zuch
Witam
kupiłem tokarkę zuch i jest trochę kombinowana.
czy mógłby ktoś podać/przemierzyć jakie wymiary na koło pasowe silnika?
Potrzebowałbym tez spis wszystkich kół posuwu mechanicznego, a możne ktoś ma na sprzedaż koła posuwu bądź namiar, gdzie można ja kupić?
pozdrawiam
kupiłem tokarkę zuch i jest trochę kombinowana.
czy mógłby ktoś podać/przemierzyć jakie wymiary na koło pasowe silnika?
Potrzebowałbym tez spis wszystkich kół posuwu mechanicznego, a możne ktoś ma na sprzedaż koła posuwu bądź namiar, gdzie można ja kupić?
pozdrawiam
Tagi:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 893
- Rejestracja: 06 kwie 2007, 19:12
- Lokalizacja: Pionki
Mam takiego zucha i powiem Ci że przymyśl czy nie lepiej przerobić to na CNC, mój zuch ostatnio pracuje na czerwonym chińczyku i jakichś używkach krokowcach 5 NM kupionych za 100 zł za dwa. Enkodera nie montowałem z lenistwa bo nawet leży ale generalnie w życiu nie chciał bym mieć idealnego oryginalnego zucha. Za sztywny nie jest i tocząc z ręki trzeba się przy nim nastać, po zcncowaniu mój zuch nawet przetaczał mi gwintowniki z HSS (drobnym wiórkiem) a jak miałem do przetoczenia 200 śrubek to brał dzielnie 3 mm ze średnicy na raz. (Dużo mniejsza tendencja do drgania przy pracy na krokowcach).
Pozdrawiam i powodzenia w sumie to ja byłem zaskoczony że tak dużo ten wynalazek może.
Pozdrawiam i powodzenia w sumie to ja byłem zaskoczony że tak dużo ten wynalazek może.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
Masz koła.
Koła zębate ZUCH
moduł m=0,75; szerokość= 8mm; otwór Φ=16mm; klin= 4x4mm
średnica zewnętrzna koła d = (z+2) x m
koła gitary: 30z – 35z – 40z – 50z – 60z – 70z – 75z – 80z – 100z – 150z
koła wyjściowe posuwu ręcznego i automatycznego : 55z /42,75mm + 20z /16,5mm;
koło posuwu ręcznego na śrubie pociągowej: 90z /69mm;
koło posuwu automatycznego na śrubie pociągowej: 55z /47,5mm
Jak mi podeślesz adres mailowy to wyślę tabelę z posuwami w pdf-ie. Tu nie wchodzi. Dorobienie kompletu kół kosztowało mnie 400,-.
Darcio oferował DTRkę za 20,- zł.
Koła zębate ZUCH
moduł m=0,75; szerokość= 8mm; otwór Φ=16mm; klin= 4x4mm
średnica zewnętrzna koła d = (z+2) x m
koła gitary: 30z – 35z – 40z – 50z – 60z – 70z – 75z – 80z – 100z – 150z
koła wyjściowe posuwu ręcznego i automatycznego : 55z /42,75mm + 20z /16,5mm;
koło posuwu ręcznego na śrubie pociągowej: 90z /69mm;
koło posuwu automatycznego na śrubie pociągowej: 55z /47,5mm
Jak mi podeślesz adres mailowy to wyślę tabelę z posuwami w pdf-ie. Tu nie wchodzi. Dorobienie kompletu kół kosztowało mnie 400,-.
Darcio oferował DTRkę za 20,- zł.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
Częściowo odpisałem na emailu.neo2k pisze: DTR mam ale nie ma tam zbyt istotnych informacji.
Poprosiłbym jeszcze o wymiary koła pasowego.
Jak nie ma - rys. 04 - wszystkie koła zębate oraz obroty, rys.06 - tabela przełożeń dla gwintów i potrzebne koła.
W moim poprzednim poście jest koło 30z, którego nie ma firmowo. Dorobione dla uzyskania jeszcze mniejszego posuwu mechanicznego (0,03mm).
Na Gumtree pokazał się zadbany i usprawniony ZUCH :
http://www.gumtree.pl/a-elektronarzedzi ... 0547603009
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 31
- Rejestracja: 19 sie 2011, 19:47
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam.
Wiem, że odkopuje temat ale właśnie dostałem Zucha 1 za darmo .
Rozebrałem do pojedynczych śrubek.
Oryginalna farba łuszczyła się wiec usuwam i chce pomalować na nowo.
Stary smar, wióry wyczyszczone, śrub / nakrętki(kostki w super stanie jak na swój wiek) suport to samo tylko masa czasu/benzyny i szmat aby było czyste bo ktoś nie żałował łsmaru zakonserwowana jak czołg.
Łożyska do wrzeciona zamówione 7204 45st.
Bardzo mało używana, trochę w drewnie toczyła bo w wentylatorze silnika 180W same wióry ale nie o to chciałem zapytać.
Mam pytanie jak skasować luz na prowadnicach ? myślałem o nacięciu w poprzek tuleji prowadzących, przegwintowaniu i ściśnięciu prowadnic suportu gdyż tuleje maja jakieś 0.1 luzu .
I brakuje mi lewych szczek do uchwytu oryginalnego (ZTM PUTm 80) jak je dopasować albo skąd wziąć, gdzie kupić a może ktoś posiada i sprzeda ?
Jestem początkujący co do tokarki także przepraszam za pytania.
Dziękuje .
Wiem, że odkopuje temat ale właśnie dostałem Zucha 1 za darmo .
Rozebrałem do pojedynczych śrubek.
Oryginalna farba łuszczyła się wiec usuwam i chce pomalować na nowo.
Stary smar, wióry wyczyszczone, śrub / nakrętki(kostki w super stanie jak na swój wiek) suport to samo tylko masa czasu/benzyny i szmat aby było czyste bo ktoś nie żałował łsmaru zakonserwowana jak czołg.
Łożyska do wrzeciona zamówione 7204 45st.
Bardzo mało używana, trochę w drewnie toczyła bo w wentylatorze silnika 180W same wióry ale nie o to chciałem zapytać.
Mam pytanie jak skasować luz na prowadnicach ? myślałem o nacięciu w poprzek tuleji prowadzących, przegwintowaniu i ściśnięciu prowadnic suportu gdyż tuleje maja jakieś 0.1 luzu .
I brakuje mi lewych szczek do uchwytu oryginalnego (ZTM PUTm 80) jak je dopasować albo skąd wziąć, gdzie kupić a może ktoś posiada i sprzeda ?
Jestem początkujący co do tokarki także przepraszam za pytania.
Dziękuje .
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
Witamy następnego ZUCHA.fobos319 pisze: Mam pytanie jak skasować luz na prowadnicach ? myślałem o nacięciu w poprzek tuleji prowadzących, przegwintowaniu i ściśnięciu prowadnic suportu gdyż tuleje maja jakieś 0.1 luzu .
I brakuje mi lewych szczek do uchwytu oryginalnego (ZTM PUTm 80) jak je dopasować albo skąd wziąć, gdzie kupić a może ktoś posiada i sprzeda ?
Podejrzewam, że po złożeniu luz zniknie. Nie bardzo rozumiem jak chcesz naciąć tuleje. W poprzek to raczej nic nie da, nie miałeś na myśli wzdłuż (równolegle do osi tulei)? Poprawne byłoby tulejowanie, ale nie wyobrażam sobie wykonania tego w warunkach domowych - utrzymanie równoległości i odstępu osi 4 wciśniętych tulejek.
Ze szczękami jest kłopot - nie są podobne do żadnych innych - 6 zębów. Bizon i inni mają 5 lub 7 zębów. I, o ile pamiętam, inną średnicę zamka.
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 31
- Rejestracja: 19 sie 2011, 19:47
- Lokalizacja: Bydgoszcz
I to mnie boli bo uchwyt w super stanie a brak lewych szczek;/
A może by zamówić wałki 25mm od sponsora? zawsze to hartowane i wymiar trzymają .
Tak masz racje, źle opisałem nacięcie.
Zastanawiam sie dlaczego ja mam 2x tuleje w wrzecienniku bo wybijając kulkowe tylne wyszło mi z krótką tuleja(ta z zdjęć została w środku) może taka wersja
Porębie zdjęcia i pokaże stan mojego Zucha .
A może by zamówić wałki 25mm od sponsora? zawsze to hartowane i wymiar trzymają .
Tak masz racje, źle opisałem nacięcie.
Zastanawiam sie dlaczego ja mam 2x tuleje w wrzecienniku bo wybijając kulkowe tylne wyszło mi z krótką tuleja(ta z zdjęć została w środku) może taka wersja

Porębie zdjęcia i pokaże stan mojego Zucha .
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań