MAKATEK TYTAN 500

Dyskusje na temat popularnych małych tokarek hobbystycznych.

zjc8d
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 19
Posty: 32
Rejestracja: 13 mar 2016, 13:53
Lokalizacja: Warszawa

#211

Post napisał: zjc8d » 18 kwie 2016, 20:50

szopenn pisze:wypiaskować, dać podkład epoksydowy z utwardzaczem, następnie farbę poliuretanową również z utwardzaczem, dość dobry i tani jest chemolak. Jak wypiaskujesz to najlepiej malować pędzlem
Jak zabezpieczyć miejsca mocowania łożysk? folia aluminiowa? kliny wbić? Da się wypiaskować wszystkie zakamarki będzie dojście? Załęczem robić wiertarką z stalowym drapakiem. Epoksyda musi być na goły metal?



Tagi:


szopenn
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 49
Posty: 1940
Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
Lokalizacja: Lublin

#212

Post napisał: szopenn » 18 kwie 2016, 21:00

taśma maskująca do piaskowania i szlifowania, firma app ma takie coś, ale należy mimo wszystko uważać. Jak rozbierzesz skrzynkę na atomy to nie ma możliwości żeby się nie dało.. jeśli chce się tobie oczywiście bawić, bo ja u siebie to tam nie zauważyłem jakiejś wielkiej tragedii, da się z tym wykonaniem żyć. (i kto tu mówił, że przestój maszyny to strata kasy i roboty, a teraz jakieś zabawy, picaso skrzynki :lol: )

Jeśli nie masz piaskarki a chcesz odbic co się da z wrzeciennika, to użyj pistoletu pneumatycznego kolcowego (młotek igłowy)... dość dobrze sobie radzi...

szczotka druciana to akurat strata czasu... rdzę należy odbijać... szczotka tylko zalizuje..

taśma
http://allegro.pl/tasma-ochronna-app-sr ... 23704.html

możesz użyć też taśmy do piaskowania płyt nagrobkowych, ta jest jeszcze lepsza.
http://sklepztasmami.pl/pl/tasmy-maskuj ... wania.html

Z tego co się orientuje oracal miał kiedys model plastikopodobnej taśmy do piaskowania płyt granitowych, nie pamiętam symbolu... ja używam cały czas tej app, z uwagą daje radę.

Epoksyda może iść na wyszczotkowany błyszczący metal, nie musi być wypiaskowany, ale na zgorzel nie ma sensu tego kłaść, bo oczywiście na początku wszystko będzie spajać, ale z czasem, z wibracjami zacznie odpadać.


Armstec
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 25
Posty: 482
Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
Lokalizacja: Wrocław

#213

Post napisał: Armstec » 18 kwie 2016, 23:01

zjc8d pisze: Epoksyda musi być na goły metal?
epoksyda nie musi byc na goły metal, weźmy np. sikafloor 156 taką akurat mam to nawet lepiej jak bys pomalował powieszchnie w stanie chropowatym i z piaskiem powłoka była by jeszcze mocniejsza niz na goły metal, wnika ona w strukture i pod rdze powstaje kompozyt, powieszchnia własnie nie powinna byc gładka przed malowaniem należy ją zrobic chropowatą wtedy jest duzo mocniejsza ,luźny piasek tez nie jest problemem czesto dodaje sie do niej piasku specjalnie dla wzmocnienia

jedynie problem że nie można malować zaolejonego, lub juz malowanego emalią ani wilgotnego
wiec skup się na dokładnym odtłuszczeniu i usunieciu farby można to zrobic chemicznie

jak pomalujesz epoksydem to juz nie musisz wiecej niczym poprawiac ani malować bo nie ma sensu , sama powłoka epoksydowa po utwardzeniu jest ochroną totalną i na dekady , szczelna i odporna na kazdą chemie do tego mocniejsza i twardsza od jakiejkolwiek innej farby , powłoka epoksydowa miażdzy wszelkie inne farby pod każdym wzgledem i jako jedyna daje absolutną ochrone przed rdzą bo jest nieprzenikliwa nawet w skali mikro, jedyna jej wada to cena


szopenn
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 49
Posty: 1940
Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
Lokalizacja: Lublin

#214

Post napisał: szopenn » 18 kwie 2016, 23:11

Armstec pisze: wnika ona w strukture i pod rdze powstaje kompozyt,
ja bym w to nie wierzył, takie gadki to jest czyste kuglarstwo producentów farb, że może być brudne i odpadać kawałkami i malować... gdyby było tak różowo to by statków nie piaskowali. Oczywiście przy tym zastosowaniu nie ma co się rozczulać, ale rdzę i całą tą szlakę należałoby odbić aż do odlewu a następnie kłaść epoksyd, a zrobicie już jak chcecie. Co do dodatkowego malowania epoksydu to się zgodzę, przy tym zastosowaniu nie ma takiej potrzeby.

PS. nie wiem czy środek który podałeś nada się do metalu bo w karcie ma podane, że jest to do posadzek... jakby nie było. Z pędzla wystarczy Ci novol protec, to jest bardzo dobry podkład, chcesz coś lepszego to kup np baril, oferują farby epoksydowe w kolorze.


Armstec
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 25
Posty: 482
Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
Lokalizacja: Wrocław

#215

Post napisał: Armstec » 18 kwie 2016, 23:31

troche mialem okazji samemu poznac tą żywice i mowie to z przekonania nawet epoksydową mam podłogę w warsztacie i jestem absolutnie w niej zakochany, twarda i odporna mechanicznie nie sposób jej uszkodzić, myję sie mopem do tego pięknie wygląda (samemu robiłem)

(a manewruje po niej ciezkimi gratami i sprzętem, pojazdami upadają mi młotki a nawet tam spawam i ciągle jest jak nowa)


Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2016, 23:36 przez Armstec, łącznie zmieniany 1 raz.


szopenn
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 49
Posty: 1940
Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
Lokalizacja: Lublin

#216

Post napisał: szopenn » 18 kwie 2016, 23:34

dobrze wiedzieć, wypróbuje ją jak przyjdzie czas...


zjc8d
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 19
Posty: 32
Rejestracja: 13 mar 2016, 13:53
Lokalizacja: Warszawa

#217

Post napisał: zjc8d » 27 kwie 2016, 13:51

Dostałem nowy wałek wersja poprawiona. Zrobienie i wysłanie wałka zajęło Cormakowi tydzień. Mam pytanie do posiadaczy nowej wersji wałka.
Podobno były problemy z za krótkim klinem przy miejscu zamocowania. Macie jakieś uwagi? Ktoś przedłużał klin? Pomocy nie chce rozmontowywać ponownie.

Odległość końca wałka od korpusu wynosi około 40-42mm długość klina 22 mm. Będzie odpowiedni?


szopenn
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 49
Posty: 1940
Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
Lokalizacja: Lublin

#218

Post napisał: szopenn » 27 kwie 2016, 20:22

jutro Ci podam ile trzeba wydłużyć klin żeby było ok...


Armstec
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 25
Posty: 482
Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
Lokalizacja: Wrocław

#219

Post napisał: Armstec » 29 kwie 2016, 10:14

czekaj czekaj on moze miec przeciez inaczej jak ty przeciez mu inny servis robił

generalnie chodzi o to ze klin ma byc na całej długosci wałka na którą osadza się kola jak tak masz to nic nie musisz poprawiac

najlepiej pokaz foto


bh91
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 7
Posty: 894
Rejestracja: 29 sty 2008, 21:00
Lokalizacja: Radom

#220

Post napisał: bh91 » 08 maja 2016, 19:10

W piątek podpytałem jak tam moja tokarka - wysyłają FV korygującą i oddadzą 100% kosztów. Ja zapoluję na coś nieco mniejszego, bo jednak aż taka wielka nie potrzebna jest. Rzucił mi się tytan 400. widziałem już wcześniej tę konstrukcję pod marką Holzmann ED 400FD a na jutubie jest pod minilathe. Wiecie coś o tym?
Jest robota - jest pinonc :wink:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Tokarka Nutool 550, Zuch, OUS, TSA, TSB, Mini Lathe i inne małe tokarki”