Profilteowy na suporcie LD 550 tudzież Nutool
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 792
- Rejestracja: 04 lut 2008, 20:26
- Lokalizacja: Rzeszów
Witam.Avalyah pisze:No tak, ale w moim przypadku akurat robię dość często różne stożki na zmianę z "normalnym" toczeniem, więc chyba bym się zastrzelił, jakbym musiał to wszystko rozmontowywać za każdym razem.
Ale tak, czy siak fajny bajer, zwłaszcza, jak się ma jeszcze frezarkę domontowaną. I nawet nie taki drogi.
W takim razie potrzebujesz jeszcze liniał do toczenia stożków.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2437
- Rejestracja: 29 lis 2015, 00:38
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
A wymieniał Kolega śruby na kulowe?
Bo myślałem o takiej dość nieinwazyjnej przeróbce, tzn. zostawić śrubę pociągową jak jest, żeby można było sobie załączać i odłączać normalnie wajchą, a na końcu podpiąć silnik krokowy. Luz chyba nie jest dużym problemem, bo można toczyć zawsze tylko w jedną stronę. To samo bym chciał zrobić w drugiej osi, ale tutaj już jestem bardziej skłonny myśleć o jakiejś śrubie kulowej, tylko chyba musiałaby być dość malutka, żeby się zmieścić w miejsce starej trapezowej.
Bo myślałem o takiej dość nieinwazyjnej przeróbce, tzn. zostawić śrubę pociągową jak jest, żeby można było sobie załączać i odłączać normalnie wajchą, a na końcu podpiąć silnik krokowy. Luz chyba nie jest dużym problemem, bo można toczyć zawsze tylko w jedną stronę. To samo bym chciał zrobić w drugiej osi, ale tutaj już jestem bardziej skłonny myśleć o jakiejś śrubie kulowej, tylko chyba musiałaby być dość malutka, żeby się zmieścić w miejsce starej trapezowej.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 1473
- Rejestracja: 25 maja 2006, 14:39
- Lokalizacja: koło.wlkp
Na zetce mam gwint kulowy 20x5. Na X został oryginalny trapez bo nie ma miejsca na sensowny gwint kulowy. Trzeba by totalnie to przerobić żeby coś sensownego choćby 12 weszło. Nie miałem też na to parcia, bo mam zostawione korby. W X oryginalna, a w Z dorobiłem przekładnię pod korbę. Musze mieć czasami korby i dlatego tak zrobiłem. Działa to wszystko razem poprawnie i pracuje na tyle dokładnie że nie ruszam. Oczywiście na X luz ładnie zlikwidowany na trapezie. Da się tak spokojnie dokładnie pracować. Oryginału na zetce nie zostawisz bo tam jest tylko pół nakrętki i kiepsko to wygląda. Dlatego ja zmieniłem i dorobiłem przekładnię do korbki.Avalyah pisze:A wymieniał Kolega śruby na kulowe?