Pierwsza amatorska frezarka DIY
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2572
- Rejestracja: 06 lip 2009, 14:52
- Lokalizacja: Mszczonów
Teoretycznie wystarczyłby ten element ale lepsze rozwiązanie przy tak małych gabarytach będzie z cnc13Riker pisze:W nawiązaniu do pierwszego, pozwolę sobie zamieścić rysunek pomocniczy – nie gniewaj się, jestem wzrokowcem i czasem nie kumam jak nie zobaczę. Czy o taki układ Ci chodziło? Nowa lokalizacja zaznaczona na niebiesko, śruba "bezluzowa" również powędruje maksymalnie do przodu. Jeśli coś pokręciłem to czy zechciał być jakkolwiek narysować na bazie CNC11 jak to ma być poprawnie wykonane?
Rozumiem o co chodzi z supportem bramy. Czy wystarczy pojedynczy element ala coś z YT1.jpg?
Dzięki za cierpliwość, naprawdę doceniam.
Obrazki: ,
robert
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 20
- Posty: 40
- Rejestracja: 19 lut 2017, 13:24
- Lokalizacja: Kraków
Panowie, dzięki za rady. Łożysko liniowe przesunięte tam gdzie kazano i jest w punkt, łożysko śruby trapezowej również jak i sama śruba. Robert, czyli teoretycznie można by zostawić przedni kątownik – dobrze rozumiem?. Zawsze to jakieś dodatkowe usztywnienie a mimo to dodać jakieś niewielkie i "dyskretne" wsporniki na wszelki wypadek? Nabazgrałem wstępny, pokraczny (jeszcze do poprawki) koncept - jak myślicie? Wiem, że miejsce jego mocowania powinno być na linii prowadnicy ale wówczas "walnę" w wspornik poziomego wałka 10mm a tam nie mam za bardzo miejsca aby to przestawić. Dodatkowo chciałbym aby w razie czego był dobry dostęp do śruby mocującej ów wspornik od dołu. Gdybym przypadkowo pochrzanił coś przy gwintowaniu to zawsze mam wyjście awaryjne aby poratować się nakrętką od drugiej strony. Zerknijcie proszę jak to się teraz przedstawia.
Obrazki: , , , , ,
Obrazki: , , , , ,
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 20
- Posty: 40
- Rejestracja: 19 lut 2017, 13:24
- Lokalizacja: Kraków
Dzięki! Powiem szczerze, że odetchnąłem z ulgą :). Dodatkowy wspornik jak i otwory montażowe dla niego mogę dodać do zlecenia tak na wszelki wypadek. Jutro (bo dziś już nie myślę) pozwolę sobie napisać krótką listę pytań technicznych – głównie jak przygotować projekt płyt do cięcia, na co zwrócić uwagę itp. Z aluminium nigdy nie pracowałem na poważnie, będę wdzięczny za kilka rad.
Pozdrawiam wszystkich i spokojnej nocy,
Krzysztof.
Pozdrawiam wszystkich i spokojnej nocy,
Krzysztof.
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 20
- Posty: 40
- Rejestracja: 19 lut 2017, 13:24
- Lokalizacja: Kraków
Elementy do maszyny powoli spływają. Fajnie jest mieć już coś w ręce, pomacać, porównać wymiary i móc sobie powoli wyobrazić jak to będzie wyglądać na żywo. Cześć komponentów zamówiłem z Chin i jak to zwykle bywa pewnie sobie poczekam z miesiąc. Przez ten czas postaram się dopieścić projekt (naturalnie bez kluczowych zmian konstrukcyjnych). Dodatkowo, skompletować narzędzia do pracy, poćwiczyć gwintowanie, pociąć profile, itp. Nim zamówię główne elementy aluminiowe muszę poczekać na całość sprawdzić 2 razy czy wszystkie wymiary są ok i można wjeżdżać z głównym daniem :). Wiem, że czeka mnie sporo godzin pracy, sterylny projekt na kompie to jedno ale rzeczywistość potrafi dać w tyłek. Dość ględzenia.
Pozwólcie że zapytam o parę podstawowych zagadnień poza tematem przewodnim. Wiem, że wybiegam poza ramy tego forum ale może dacie radę mi coś rozjaśnić w temacie. Chodzi mi to po głowie od początku i chcę się zawczasu przygotować aby czegoś nie skiepścić.
1. Wybór materiału - Aluminium, są różne rodzaje więc który wybrać? Czy są jakieś lepsze / gorsze stopy do tego typu aplikacji?
2. Cięcie – laser, woda, czy może jeszcze inna metoda? Jak to najlepiej rozwiązać? Czy jest znacząca różnica w cenie pomiędzy ww?
3. Otwory – Załóżmy, że potrzebuję wykonać (ręcznie, nie maszynowo) nagwintowany otwór przelotowy pod śrubę M5. Zaczynam więc od otworu 4,2mm i zestawem gwintowników (trzech) zgodnie ze sztuką "kręce" gwint. Jak ma się to do otworu wyciętego np. przez laser. Czy po prostu projektuję otwór 4,2mm i zwyczajnie po laserze wykonuję gwint? Takie kwestie jak szerokość wiązki lasera lub tolerancja ma na to wpływ? Może jest to kwestia indywidualna i przez zamówieniem trzeba to ustalić z technikiem który wykonuje element?
Pozwólcie że zapytam o parę podstawowych zagadnień poza tematem przewodnim. Wiem, że wybiegam poza ramy tego forum ale może dacie radę mi coś rozjaśnić w temacie. Chodzi mi to po głowie od początku i chcę się zawczasu przygotować aby czegoś nie skiepścić.
1. Wybór materiału - Aluminium, są różne rodzaje więc który wybrać? Czy są jakieś lepsze / gorsze stopy do tego typu aplikacji?
2. Cięcie – laser, woda, czy może jeszcze inna metoda? Jak to najlepiej rozwiązać? Czy jest znacząca różnica w cenie pomiędzy ww?
3. Otwory – Załóżmy, że potrzebuję wykonać (ręcznie, nie maszynowo) nagwintowany otwór przelotowy pod śrubę M5. Zaczynam więc od otworu 4,2mm i zestawem gwintowników (trzech) zgodnie ze sztuką "kręce" gwint. Jak ma się to do otworu wyciętego np. przez laser. Czy po prostu projektuję otwór 4,2mm i zwyczajnie po laserze wykonuję gwint? Takie kwestie jak szerokość wiązki lasera lub tolerancja ma na to wpływ? Może jest to kwestia indywidualna i przez zamówieniem trzeba to ustalić z technikiem który wykonuje element?
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 lut 2017, 09:16
- Lokalizacja: zabrze
1. wszyscy polecają raczej PA6.
2. w zależności od tego, jaki masz warsztat, możesz spróbować sam.
3. Czym będziesz wiercił? Ręczną w statywie, czy kolumnową? Będziesz miał już wszystko napunktowane przy cięciu, czy będziesz to robił sam? Jeśli masz wiertarkę kolumnową bez nadmiernych luzów (żeby nie rozbiła otworu), to możesz spróbować na jakimś odpadzie wiercić od razu, jak nie będzie szło, zmień wiertło lub najpierw nawierć 3, a potem 4,2.
2. w zależności od tego, jaki masz warsztat, możesz spróbować sam.
3. Czym będziesz wiercił? Ręczną w statywie, czy kolumnową? Będziesz miał już wszystko napunktowane przy cięciu, czy będziesz to robił sam? Jeśli masz wiertarkę kolumnową bez nadmiernych luzów (żeby nie rozbiła otworu), to możesz spróbować na jakimś odpadzie wiercić od razu, jak nie będzie szło, zmień wiertło lub najpierw nawierć 3, a potem 4,2.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 12
- Posty: 2115
- Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
Większość elementów składowych to prostokąty - po co kombinować ja szewczyk dratewka (ten od smoka) wystarczy precyzyjna piła tarczowa, narożniki ręcznie a otwory trasować i wiertarka kolumnowa jedynie łukowaty wspornik bramy frezować. oczywiście można wszystko wyciąć plazmą.
Wypalany otwór pod M5 to Ø4 i gwintownik z jednym paskiem,
Aluminium - cechy i wykonawstwo: http://www.oberonrd.pl/?p=main&what=120
[ Dodano: 2017-02-21, 19:55 ]
Morfi_ag a tych już nie ?
Aluminium 2024 / PA7
Aluminium 5083 / PA13
Aluminium 5754 / PA11
Aluminium 6061 / PA45
Aluminium 6082 / PA4
Aluminium 7022
Aluminium 7075 / PA9
Aluminium 7xxx
Wypalany otwór pod M5 to Ø4 i gwintownik z jednym paskiem,
Aluminium - cechy i wykonawstwo: http://www.oberonrd.pl/?p=main&what=120
[ Dodano: 2017-02-21, 19:55 ]
Morfi_ag a tych już nie ?
Aluminium 2024 / PA7
Aluminium 5083 / PA13
Aluminium 5754 / PA11
Aluminium 6061 / PA45
Aluminium 6082 / PA4
Aluminium 7022
Aluminium 7075 / PA9
Aluminium 7xxx