Pierwsze linki do zdjęć sterownika nie działają.
Powstało mnóstwo odmian sterowników na układach TB6560 które minimalnie się od siebie różnią. Powinnaś więc otrzymać wraz ze sterownikiem instrukcję w postaci drukowanej albo link do instrukcji w wersji elektronicznej która ułatwia połączenia.
Te kostki o które pytasz to t.zw. mikroprzełączniki dip służące do ustawienia parametrów pracy sterownika. Podwójne, wlutowane koło kostek do łączenia silników służą do kilkustopniowego ustawienia prądu płynącego przez cewki silników ( 25%, 50%, 75% i 100% wartości max.) Szczegóły w instrukcji.
Te drugie przełączniki koło radiatora składają się z dwóch sekcji po 2 przełączniki. Sekcja M1 M2 służy do ustawiania stopnia podziału kroków. Sekcja D1 D2 związana jest z funkcją oszczędzania energii podczas przerw w obracaniu silników. Znowu szczegóły ustawień/tabele w instrukcji.
Jeżeli chodzi o silnik to po kolorach przewodów trudno zgadywać. W każdym razie ten silnik ma dwa oddzielne zespoły połączonych szeregowo par cewek jak na schemacie:
Jak widzisz tu na przykład są inne kolory (doszedł GRN, co by to nie znaczyło... ) Dlatego lepiej obmierzyć silnik omomierzem i sporządzić własny schemat. Bazując na razie na schemacie z powyższego rysunku: Każdy silnik łączy się z jedną zieloną kostką 4-stykową - jedno uzwojenie z A-, A+ a drugie z B-, B+. Które to mają być uzwojenia? Otóż masz wiele możliwości. Jedno uzwojenie to może być (z rysunku) BLK-YEL lub YEL-GRN a drugie to RED-WHT lub WHT-BLU przy włączaniu pojedynczego uzwojenia (Nieco większy prąd i lepsze przyspieszenie) Może też być włączone podwójne uzwojenia Czyli do A-, A+ styki BLK-GRN a do B- i B+ styki RED-BLU
Najpierw jednak weź do ręki omomierz i wyodrębnij oraz opisz sobie na kartce przyporządkowanie kabelków do uzwojeń. Między stykami BLK,YEL,GRN oraz RED,WHT,BLU nie może być przejścia a wewnątrz trójki styków mała rezystancja. Mam nadzieję że będziesz umiała zinterpretować wyniki pomiarów. Jeżeli nie to poproś kogoś bieglejszego (ojca, sąsiada, kolegę) w sprawach elektrycznych o pomoc. Silniki łącz z płytką oraz przełączaj mikrowyłączniki tylko przy wyłączonym zasilaniu.