Czym sie różnią napędy po przez koła i pasek a bezpośrednio

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC
Awatar użytkownika

pitsa
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 4463
Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:40
Lokalizacja: PL,OP

#21

Post napisał: pitsa » 01 lis 2010, 18:11

Autor pytania dał nam wolną rękę na dalszy rozwój wątku:
jarcys pisze:Wiem wiem juz wszystko wiem dzięki
Wątek teraz rozwinął się w kierunku bezpieczników mechanicznych i elektronicznych.

W tej chwili już wiemy, że rolę bezpiecznika mechanicznego mogą pełnić paski zębate, sprzęgła (amatorskie z wężyka i specjalistyczne), ślimaki i pewnie robaki również. ;-)

Profesjonalnym rozwiązaniem jest elektroniczna "inteligencja" sterowania, która wykryje zagrożenie zanim się ono zdarzy (wykrywając zwiększony pobór prądu przez silnik pracujący pod zwiększonym obciążeniem).

Czy w przypadku silników krokowych można liczyć na jakieś elektroniczne zabezpieczenia?



Tagi:


Autor tematu
jarcys
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 271
Rejestracja: 28 sty 2010, 20:11
Lokalizacja: 50.290 N 21.430 E

#22

Post napisał: jarcys » 01 lis 2010, 19:22

Spoko ciekawe i przydatne :lol:


www.kimla.pl
Posty w temacie: 4

#23

Post napisał: www.kimla.pl » 02 lis 2010, 09:03

pitsa pisze:Czy w przypadku silników krokowych można liczyć na jakieś elektroniczne zabezpieczenia?
Można, ja np. zaprojektowałem sterownik silnika krokowego, który... nie ma kroków takich jak w sterownikach konwencjonalnych z czoperem. Prąd nie jest wymuszany przez czoper ale jego wartość uzależniona jest bezpośrednio od obciążenia. Można ustawić wartość obciążenia przy którym maszyna się wyłączy zanim zgubi kroki i popsuje nam materiał.


Drasmen
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 4
Rejestracja: 05 lis 2007, 17:06
Lokalizacja: Tychy

#24

Post napisał: Drasmen » 02 sty 2011, 11:14

Witam pracuje od 4 lat w ur. i z doświadczenia wiem że paski przekazujące moment obrotowy z silnika na śruby pociągowe nie pękają za to przy kolizjach lub awariach poważniejszych ścina klina na wale silnika silnik się kręci a koła pasowe stoją w miejscu wymiana klina to 2 godz i maszyna dalej hula chyba że falownik do wymiany o paskach na enkodery nie mówie bo one tracą zęby jak łożyska się przytrą wtedy może być to jakieś zabezpieczenie enkodera pozdrawiam .

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „CNC podstawy”