BŁAGAM O POMOC
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 371
- Rejestracja: 22 sie 2012, 13:21
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Ja bym zmienił frez na dwupłytkowy dedykowany do drewna oczywiście VHM l.
Np takie:
https://www.punta.com.pl/sklep,320,frez ... _-_krotkie
Tylko do takiego wycinania koniecznie z frez możliwością wykonywania otworów !
Prędkość większa za to mniejsze zagłębienia (masz trochę delikatną frezarkę do cięższej pracy .Odsysaj też wióry.
Np takie:
https://www.punta.com.pl/sklep,320,frez ... _-_krotkie
Tylko do takiego wycinania koniecznie z frez możliwością wykonywania otworów !
Prędkość większa za to mniejsze zagłębienia (masz trochę delikatną frezarkę do cięższej pracy .Odsysaj też wióry.
Ostatnio zmieniony 15 mar 2016, 23:56 przez jarbia, łącznie zmieniany 2 razy.
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1613
- Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
- Lokalizacja: Ziębice
Ten ze zdjęcia jest (moim zdaniem) do drewna, a to, że może strzępić krawędzie, to normalne.jarbia pisze:Kolego Kamil ten z Twojego zdjęcia tez chyba nie jest do drewna .
Frezy spiralne lepiej odprowadzą wiór ale będą strzępić krawędź .
jednak nowy (lub prawidłowo naostrzony), dobrej jakości frez, będzie je strzępił minimalnie lub w przypadku twardego drewna (dęb, jesion, buk) , postrzępione krawędzie praktycznie nie występują.
Poza tym, kolego jarbia, podałeś linka do freza do drewna, z prostymi ostrzami i bez czoła roboczego, czyli TYPOWY do krawędzi bez możliwości obróbki czołem.
Jeśli jednak krawędź po obróbce ma być idealna, to polecam frezy diamentowe z negatywnym kątem, np. takie jak poniżej.
Oczywiście pisząc "idealna krawędź" mam na myśli brak postrzępienia, a nie brak przypalenia materiału bo przypalić można wszystko, niezależnie jakich narzędzi się używa, jeśli źle dobierze się parametry obróbki


Drogie jak cholera, ale za to służą długo i masz idealne krawędzie na dole i na górze.
Takie frezy, są projektowane i produkowane z myślą o obróbce głównie meblowych płyt wiórowych, gdzie niepostrzępione krawędzie są koniecznością, ale w litym drewnie sprawują się równie dobrze.
Moim zdaniem, kolega Holik powinien używać frezów (do średnicy 14mm) dwupiórowych z roboczym czołem lekko spiralnych lub trzypiórowych powyżej średnicy 14mm.
obroty 18000 lub więcej w przypadku mniejszych frezów, a posuw dobrać indywidualnie, bo posuw to (moim zdaniem) zawsze sprawa indywidualna w zależności co i czym się obrabia.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 371
- Rejestracja: 22 sie 2012, 13:21
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Masz rację ,nie chciało mi się szukać zdjęcia dokładnie takiego z czołami do otworów ale jak widziałeś z wykrzyknikiem napisałem o konieczności zakupu takiego .Chodziło o typ freza .Poza tym, kolego jarbia, podałeś linka do freza do drewna, z prostymi ostrzami i bez czoła roboczego, czyli TYPOWY do krawędzi bez możliwości obróbki czołem.
Jeśli chodzi o 14 mm frez to nie wiem czy kolegi maszyna wytrzyma takiego ''potwora ''

-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 85
- Rejestracja: 23 cze 2013, 21:14
- Lokalizacja: Radom
z punty weź te spiralne.np https://www.punta.com.pl/frezy-do-drewn ... -spiralne/
a posuw 5mm/s to chyba żart. przyspiesz do 20mm/s czyli wg twojej skali 1200mm/min. obroty przy takiej małej średnicy to ja u siebie ustawiam 18000obr/min. nie zapomnij dmuchać sprężonym powietrzem za jadącym frezem aby usunąć wióry. powodzonka.
a posuw 5mm/s to chyba żart. przyspiesz do 20mm/s czyli wg twojej skali 1200mm/min. obroty przy takiej małej średnicy to ja u siebie ustawiam 18000obr/min. nie zapomnij dmuchać sprężonym powietrzem za jadącym frezem aby usunąć wióry. powodzonka.