Remont WS 15
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 54
- Posty: 2342
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
- Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy
Re: Remont WS 15
Chińczyk czy nie chińczyk to bez znaczenia, liczy się jakość wykonania. Idź do dobrego sklepu z łożyskami i powiedz że łożyska maja być na wrzeciono wiertarki to sprzedawca będzie już wiedział czego potrzebujesz.
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 116
- Posty: 1299
- Rejestracja: 15 gru 2014, 23:03
- Lokalizacja: Łódź
Re: Remont WS 15
Wotan pisze:Nie wiedziałem, że FŁT to chińczyki. Łożyska nie były w niej wymieniane z 20 lat może więcej, wszystkie stare były właśnie FŁT dlatego chciałem je włożyć. Łożyska 6205 i 6004 były włożone P6. Nie chcę wkładać badziewia, ale w drugą stronę też nie chce przesadzić. Kilka dni w miesiącu będzie chodzić ok. 8h dziennie. Generalnie jak widać mało się znam dlatego wolę się zapytać bardziej doświadczonych.
Kiedyś FŁT to była Polska produkcja. Później "rozdzielii" się i "FŁT" dostało markę i znak towarowy, a druga strona fabryke. W fabryce FŁT robione są łożyska PBF (nie mogli produkować jako FŁT) a FŁT jest tylko importerem chińskich łożysk. Z opakowania zniknął napis "MADE IN POLAND" i zastąpił go napis "POLAND" .
rc36 pisze:Chińczyk czy nie chińczyk to bez znaczenia, liczy się jakość wykonania.
To ma duże znaczenie bo FŁT ściąga chińskie tanie łożyska i je tylko markuje swoją marką, ta firma ich nie produkuje.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 999
- Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
- Lokalizacja: ...
Re: Remont WS 15
po FŁT a przed PBF przez jakiś czas polskie były sprzedawane pod marką KFŁT Kraśnik a w pudełeczkach o niemal niezmienionym wyglądzie FŁT ( te biało- czerwono-niebieskie, tyle że napisem Poland) były już chińczyki.bear pisze:Kiedyś FŁT to była Polska produkcja. Później "rozdzielii" się i "FŁT" dostało markę i znak towarowy, a druga strona fabryke. W fabryce FŁT robione są łożyska PBF (nie mogli produkować jako FŁT) a FŁT jest tylko importerem chińskich łożysk. Z opakowania zniknął napis "MADE IN POLAND" i zastąpił go napis "POLAND" .
BTW- Na pewno wielu używało polskich suwmiarek nieistniejącego już VIS (dawna FWP- Fabryka Wyrobów Precyzyjnych).
Może to nie był poziom Mitutoyo, ale ich pomiarówka była całkiem przyzwoita. Dziś można kupić sobie nową suwmiarkę VIS Poland , tyle że wiadomo gdzie robioną

-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 18
- Rejestracja: 06 sie 2023, 19:21
Re: Remont WS 15
Cześć, remont wiertarki skończony, bicie wrzeciona nie przekracza 0,03 mm. Wyszły tylko dwa problemy koło pasowe na silnik które kupiłem jest trochę wyższe i szersze od poprzedniego przez co pasek wibruje okrutnie, rolka napinacza po minucie pracy strasznie się grzeje mimo łożysk C3. Włożyć łożyska z większym luzem?
Generalnie myślałem, że wyjdzie o wiele gorzej. Wiertarka przez 30 lat nie była nigdy serwisowana (oprócz zmiany pasa) a była bardzo mocno eksploatowana. Kupie inny pasek i postaram się zrobić coś z tym kołem, zobaczymy co wyjdzie.
Generalnie myślałem, że wyjdzie o wiele gorzej. Wiertarka przez 30 lat nie była nigdy serwisowana (oprócz zmiany pasa) a była bardzo mocno eksploatowana. Kupie inny pasek i postaram się zrobić coś z tym kołem, zobaczymy co wyjdzie.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 54
- Posty: 2342
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
- Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy
Re: Remont WS 15
Wibrowanie paska
Dziwne, daj zdjęcie tych kół pasowych i paska.Wotan pisze:koło pasowe na silnik które kupiłem jest trochę wyższe i szersze od poprzedniego przez co pasek wibruje okrutnie
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 18
- Rejestracja: 06 sie 2023, 19:21
Re: Remont WS 15
Źle napisałem koło jest wyższe i węższe nie szersze. Wygląda jak zwykłe koło do WS 15 tylko przerwy pomiędzy rowkami szersze.
Wymiary:
nowe - średnica na największym rowku 167 mm, wysokość 77 mm
stare - średnica na największym rowku 177 mm, wysokość 67 mm
Na innej WS 15 odległość pomiędzy dwoma górnymi rowkami 535 mm a na tej remontowanej 525.
Wymiary:
nowe - średnica na największym rowku 167 mm, wysokość 77 mm
stare - średnica na największym rowku 177 mm, wysokość 67 mm
Na innej WS 15 odległość pomiędzy dwoma górnymi rowkami 535 mm a na tej remontowanej 525.
-
- Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 41
- Rejestracja: 11 lip 2015, 12:44
- Lokalizacja: Białystok
Re: Remont WS 15
0,03 to całkiem przyzwoity wynik, ja musiałem jeszcze stożek w kilku wrzecionach poprawiać bo już nie trzymał tak jak powinien, maszyny mimo że leciwe, to obsługiwane przez tych samych idiotów, i usterki generalnie były na zasadzie "kopiuj/wklej". Sprawdź u siebie ( stożek ) czy nie narobiło się tam bałaganu przez tych 30 lat. Rolka napinacza będzie się grzała bardziej lub mniej bo tarcia paska nie wyeliminujesz.
U nas bardzo dobrze się mają wiertarki z silnikiem dwubiegowym, praktycznie paska się nie rusza bo 450 jak i 1800 obrotów/min w zupełności do naszych potrzeb wystarcza.
U nas bardzo dobrze się mają wiertarki z silnikiem dwubiegowym, praktycznie paska się nie rusza bo 450 jak i 1800 obrotów/min w zupełności do naszych potrzeb wystarcza.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 54
- Posty: 2342
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
- Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy
Re: Remont WS 15
bel777 pisze:Rolka napinacza będzie się grzała bardziej lub mniej bo tarcia paska nie wyeliminujesz.
Jak pasek trze o rolkę to coś jest źle złożone, pasek ma się "kulać po rolce.