księgowanie zakupów oprzyrządowania do frezarki / tokarki

Tu można porozmawiać na dowolny temat nie koniecznie związany z tematyką maszyn i CNC

Autor tematu
olbaid
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 2
Posty: 22
Rejestracja: 17 kwie 2012, 11:03
Lokalizacja: Środa Wielkopolska

księgowanie zakupów oprzyrządowania do frezarki / tokarki

#1

Post napisał: olbaid » 30 wrz 2015, 12:04

Witam,

Księgowa ma problem, firma zakupiła napędzane narzędzie do tokarki (tokarka nie jest naszą własnością) i nie wie jak to zaksięgować (pierwszy taki przypadek :)) koszt narzędzia to ponad 8000 zł netto,

Może ktoś wie jak proawidłowo zaksięgować taki wydatek? czy jako środek trwały czy koszta działalności? jeżeli środek trwały to wg jakiej klasyfikacji?



Tagi:

Awatar użytkownika

FDSA
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 681
Rejestracja: 26 gru 2010, 18:38
Lokalizacja: Południe
Kontakt:

#2

Post napisał: FDSA » 30 wrz 2015, 12:08

Jeśli masz umowę albo fakturę na wynajem maszyny to nie ma znaczenia że maszyna nie jest Wasza.

Jeśli się zużywa szybko to jako koszt pracy. Jeśli do narzędzia jak to nazwałeś wkłada się jeszcze frezy to już nie jest koszt a narzędzie.

Po chłopsku jak po zakończeniu roboty oddasz na złom to koszt.. jak schowasz do szuflady to narzędzie i wtedy z racji kwoty środek trwały.


A prawda jest taka że co nie zrobisz to i tak wyrocznią będzie urzędnik US... Taki kraj...

Ja bym wsadził jako narzędzie zużywające się i odliczył całość. Jak urzędnik się za rok czy dwa przyczepi to wtedy księgowa zrobi korektę i podatki zapłaci się z opóźnieniem. A może akurat urzędnik podzieli Twoje zdanie że był to koszt.

Pozdrawiam
FDSA


mc2kwacz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 2920
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:18
Lokalizacja: gdzieś

#3

Post napisał: mc2kwacz » 30 wrz 2015, 23:37

Ja bym zaczął od zmiany księgowej. Bo jeśli w tak elementarnych sprawach sobie nie radzi, to kto wie na wpędzenie firmy w jaki kanał ją stać.


Autor tematu
olbaid
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 2
Posty: 22
Rejestracja: 17 kwie 2012, 11:03
Lokalizacja: Środa Wielkopolska

#4

Post napisał: olbaid » 01 paź 2015, 13:19

mc2kwacz pisze:Ja bym zaczął od zmiany księgowej. Bo jeśli w tak elementarnych sprawach sobie nie radzi, to kto wie na wpędzenie firmy w jaki kanał ją stać.
Szanowny Panie nie taka prosta sprawa... księgowa nie musi być ekspertem od tego typu towarów aby podjąć odpowiednią decyzję. Dodam tylko, że nawet "panie" w US nie były w stanie odpowiedzieć jednoznacznie.... :razz:


lgorek
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 9
Rejestracja: 17 kwie 2010, 08:14
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

#5

Post napisał: lgorek » 01 paź 2015, 13:56

Tak jak już wcześniej napisano.

Zarówno można wrzucić w środki trwałe i skorzystać z odliczenia jednorazowego w następnym miesiącu od daty zakupu.
Druga opcja to od razu wpisać całość w pozostałe wydatki.

Jedna rzecz jest istotna czy po oddaniu frezarki / lub skończeniu umowy narzędzie zostanie w firmie czy zostanie przy maszynie. Jak w firmie to wpisałbym to jako środek trwały z jednorazową amortyzacją.


mc2kwacz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 2920
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:18
Lokalizacja: gdzieś

#6

Post napisał: mc2kwacz » 01 paź 2015, 14:39

olbaid pisze:Szanowny Panie nie taka prosta sprawa... księgowa nie musi być ekspertem od tego typu towarów aby podjąć odpowiednią decyzję. Dodam tylko, że nawet "panie" w US nie były w stanie odpowiedzieć jednoznacznie.... :razz:
Dokładnie na odwrót. Księgowa musi wiedzieć jak to zaksięgować, bo od tego właśnie jest księgową. Natomiast panie w US nie muszą udzielać żadnych porad bo żadne przepisy ich do tego nie obligują. Co więcej taka porada jest dokładnie nic nie warta, ponieważ nie ma charakteru formalnego i nie można się na nią powoływać. Od tego jest Izba Skarbowa której można zadać pytanie za jedyne 40 PLN i uzyskać także nie do końca wiążącą, ale już o dużej wadze tzw interpretację indywidualną.

P.S.
Środek trwały odpisać jednorazowo mogą tylko tzw "mali podatnicy".


ARGUS
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2135
Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:41
Lokalizacja: Szczecin

#7

Post napisał: ARGUS » 01 paź 2015, 23:49

Do ceny 3500 można odpisać jednorazowo
Powyżej tej ceny odpisuje się amortyzację
Przy kwocie 8000 jak wpiszesz jako koszt
to US na pewno się doczepi

PS Księgowa powinna to wiedzieć
a jak nie to sie naumieć :smile:


oprawcafotografii
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 6354
Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:11
Lokalizacja: Kraków / Jaworzno / Kopanka

#8

Post napisał: oprawcafotografii » 02 paź 2015, 06:30

"pomoc de minimis" jego unijna mać!

q


ma555rek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1214
Rejestracja: 15 paź 2007, 00:45
Lokalizacja: nie ważne

#9

Post napisał: ma555rek » 02 paź 2015, 16:49

ARGUS pisze:Do ceny 3500 można odpisać jednorazowo
http://www.vat.pl/0110-zmiana-wskazniko ... 5-r-10609/
Pasjonat


ARGUS
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2135
Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:41
Lokalizacja: Szczecin

#10

Post napisał: ARGUS » 02 paź 2015, 20:01

ma555rek pisze:
ARGUS pisze:Do ceny 3500 można odpisać jednorazowo
http://www.vat.pl/0110-zmiana-wskazniko ... 5-r-10609/
A Widzisz :wink: nie wiedziałem dzięki

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Na luzie”