Technologia wykonania - odbłyśnik reflektora
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 6
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 lip 2012, 20:13
- Lokalizacja: Warszawa
Technologia wykonania - odbłyśnik reflektora
Witam szanownych forumowiczów,
nie byłem pewien do jakiego działu zaliczyć moje pytanie, stąd pytam w dziale dosyć mam nadzieję liberalnym.
Ale do meritum, pytanie moje dotyczy zaprojektowania technologii wykonania odbłyśnika samochodowego, na szczęście dosyć prostego bo takiego jaki zastosowany jest w samochodzie FSO Warszawa M-20.
Nie spodziewam się gotowych odpowiedzi co i jak musi być zrobione, raczej podpowiedzi jakiej literatury szukać...
Z góry dziękuję
Pozdrawiam,
Kuba
nie byłem pewien do jakiego działu zaliczyć moje pytanie, stąd pytam w dziale dosyć mam nadzieję liberalnym.
Ale do meritum, pytanie moje dotyczy zaprojektowania technologii wykonania odbłyśnika samochodowego, na szczęście dosyć prostego bo takiego jaki zastosowany jest w samochodzie FSO Warszawa M-20.
Nie spodziewam się gotowych odpowiedzi co i jak musi być zrobione, raczej podpowiedzi jakiej literatury szukać...
Z góry dziękuję
Pozdrawiam,
Kuba
Tagi:
Temat jest dość specyficzny i powiązany z know-how i myślę,że warto popytać tych co się tym zajmują profesjonalnie:
http://www.cylex.pl/metalizacja+reflektor%C3%B3w.html
jeśli chodzi o zaprojektowanie technologi wykonania, uwzględniającą realia wykonawcze.
zobacz też:
http://www.google.pl/search?q=Krzemie%C ... =firefox-a
http://www.cylex.pl/metalizacja+reflektor%C3%B3w.html
jeśli chodzi o zaprojektowanie technologi wykonania, uwzględniającą realia wykonawcze.
zobacz też:
http://www.google.pl/search?q=Krzemie%C ... =firefox-a
Ostatnio zmieniony 23 lip 2012, 20:59 przez peritus, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 6
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 lip 2012, 20:13
- Lokalizacja: Warszawa
Zapomniałem na wstępie może określić że temat jest mocno teoretyczny gdyż jest to jeden z rozdziałów mojej pracy magisterskiej dot. projektu wstępnego reflektora przedniego do samochodu PZInż Sport (zachowane jedynie archiwalne zdjęcia i podwozie - prototyp z 1938r).
Zatem, reasumując zarówno w kwestii materiału jest dowolność jak i ilości należałoby potraktować jako wstęp do produkcji masowej.
Zatem, reasumując zarówno w kwestii materiału jest dowolność jak i ilości należałoby potraktować jako wstęp do produkcji masowej.
Jeśli produkcja jednostkowa to ręczne klepanie blachy na wzorniku, przy małej serii wyoblanie z blachy na tokarce/wyoblarce, a przy produkcji masowej wykonanie matryc do tłoczenia z blachy lub wykonanie form wtryskowych do wykonania z tworzyw sztucznych- jak lampy w samochodach współczesnych.
Pole możliwych rozwiązań zależy od zakresu przedsięwzięcia, wymogów usytuowania lamp i materiałów z tym związanych, kosztów matryc, form wtryskowych itd itd
Na coś trzeba się zdecydować i założyć w projekcie po konsultacji z fachowcami od powłok odbłyskowych.
Prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów, jako główne akty prawne wymagają od reflektora homologacji - musi ją mieć do pracy z danym źródłem światła!
Pole możliwych rozwiązań zależy od zakresu przedsięwzięcia, wymogów usytuowania lamp i materiałów z tym związanych, kosztów matryc, form wtryskowych itd itd
Na coś trzeba się zdecydować i założyć w projekcie po konsultacji z fachowcami od powłok odbłyskowych.
Prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów, jako główne akty prawne wymagają od reflektora homologacji - musi ją mieć do pracy z danym źródłem światła!
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 7627
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam .
odnoszę wrażenie że odbłyśnik wyklepany młotkiem może być ( delikatnie mówiąc ) nierówny .
podszedłbym do sprawy od innej strony .
można by zrobić kopyto z drewna na nim wylepić z żywicy odbłyśnik .
potem wziąć folię mosiężną / miedziana i po pochromowaniu wlepić do środka .
tylko czy takie coś jest dopuszczalne w takim samochodzie .
albo znaleźć podobny odbłyśnik ( o podobnej średnicy - i do niego wspawać kołnierz ze śrubkami - jak ma być .
myślę że od starych motorków coś by się po średnicy dobrało - z jakiegoś m72 albo coś w tym stylu.
lub kopyto ze sklejki i drykować na tokarce - samą czaszę i dospawać kołnierz.
tylko czy rysunki / wymiary są dostępne.
pozdrawiam
dodając - to był ten samochód który można było zdemontować jednym kluczem ?
odnoszę wrażenie że odbłyśnik wyklepany młotkiem może być ( delikatnie mówiąc ) nierówny .
podszedłbym do sprawy od innej strony .
można by zrobić kopyto z drewna na nim wylepić z żywicy odbłyśnik .
potem wziąć folię mosiężną / miedziana i po pochromowaniu wlepić do środka .
tylko czy takie coś jest dopuszczalne w takim samochodzie .
albo znaleźć podobny odbłyśnik ( o podobnej średnicy - i do niego wspawać kołnierz ze śrubkami - jak ma być .
myślę że od starych motorków coś by się po średnicy dobrało - z jakiegoś m72 albo coś w tym stylu.
lub kopyto ze sklejki i drykować na tokarce - samą czaszę i dospawać kołnierz.
tylko czy rysunki / wymiary są dostępne.
pozdrawiam
dodając - to był ten samochód który można było zdemontować jednym kluczem ?
Mane Tekel Fares
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 6
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 lip 2012, 20:13
- Lokalizacja: Warszawa
Generalnie całość jest do rozważenia teoretycznego czyli nie będzie defakto produkowana, ani nawet nie powstanie model. Muszę po prostu opisać/zaprojektować proces produkcji.
Ponieważ samochód jednoznacznie kojarzy sie z produkcją seryjną skłaniam się ku produkcji z wytłoczek...tylko cholera trzeba teraz takowy proces zaprojektować, i tu poszukuje jakiejś sensownej literatury...
A chodzi o samochód PZInż Lux Sport (model 403) - wzorem na którym bazuje jest reflektor od warszawy M-20
Ponieważ samochód jednoznacznie kojarzy sie z produkcją seryjną skłaniam się ku produkcji z wytłoczek...tylko cholera trzeba teraz takowy proces zaprojektować, i tu poszukuje jakiejś sensownej literatury...
A chodzi o samochód PZInż Lux Sport (model 403) - wzorem na którym bazuje jest reflektor od warszawy M-20
- Załączniki
-
- k_020_zuk_pl.pdf
- Dane dot. reflektora z Warszawy
- (3.66 MiB) Pobrany 1165 razy
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 7988
- Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
- Lokalizacja: Oława
........ jak za PRL-u.paszczak pisze:Generalnie całość jest do rozważenia teoretycznego czyli nie będzie defakto produkowana, ani nawet nie powstanie model. ...
.... w niektórych przypadkach prototyp powstał;
http://polskieprototypy.prv.pl/wars.html
W jakim to celu ..... można wiedzieć?... Muszę po prostu opisać/zaprojektować proces produkcji.
...
Mariusz.
Pomagam w:
HAAS - frezarki, tokarki
HAAS - frezarki, tokarki