Technologia wykonania - odbłyśnik reflektora

Tu można porozmawiać na dowolny temat nie koniecznie związany z tematyką maszyn i CNC

Autor tematu
paszczak
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 6
Rejestracja: 23 lip 2012, 20:13
Lokalizacja: Warszawa

Technologia wykonania - odbłyśnik reflektora

#1

Post napisał: paszczak » 23 lip 2012, 20:31

Witam szanownych forumowiczów,
nie byłem pewien do jakiego działu zaliczyć moje pytanie, stąd pytam w dziale dosyć mam nadzieję liberalnym.
Ale do meritum, pytanie moje dotyczy zaprojektowania technologii wykonania odbłyśnika samochodowego, na szczęście dosyć prostego bo takiego jaki zastosowany jest w samochodzie FSO Warszawa M-20.
Nie spodziewam się gotowych odpowiedzi co i jak musi być zrobione, raczej podpowiedzi jakiej literatury szukać...
Z góry dziękuję :roll:
Pozdrawiam,
Kuba



Tagi:


peritus
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1279
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:02

#2

Post napisał: peritus » 23 lip 2012, 20:51

Temat jest dość specyficzny i powiązany z know-how i myślę,że warto popytać tych co się tym zajmują profesjonalnie:
http://www.cylex.pl/metalizacja+reflektor%C3%B3w.html
jeśli chodzi o zaprojektowanie technologi wykonania, uwzględniającą realia wykonawcze.
zobacz też:
http://www.google.pl/search?q=Krzemie%C ... =firefox-a
Ostatnio zmieniony 23 lip 2012, 20:59 przez peritus, łącznie zmieniany 1 raz.


Autor tematu
paszczak
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 6
Rejestracja: 23 lip 2012, 20:13
Lokalizacja: Warszawa

#3

Post napisał: paszczak » 23 lip 2012, 20:57

Dzięki serdeczne za naprowadzenie, będę pytał u źródeł.
Powstaje jeszcze pytanie jak uzyskać formę/kształt. Obróbka plastyczna - tłoczenie?
W załączniku model 3D wspomnianego elementuObrazek


peritus
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1279
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:02

#4

Post napisał: peritus » 23 lip 2012, 21:01

jaki materiał ma być zastosowany na taki kształt i ilość jaka będzie wykonywana? Od tego zależy opłacalność wykonania i dobór sposobu wykonania.


Autor tematu
paszczak
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 6
Rejestracja: 23 lip 2012, 20:13
Lokalizacja: Warszawa

#5

Post napisał: paszczak » 23 lip 2012, 21:13

Zapomniałem na wstępie może określić że temat jest mocno teoretyczny gdyż jest to jeden z rozdziałów mojej pracy magisterskiej dot. projektu wstępnego reflektora przedniego do samochodu PZInż Sport (zachowane jedynie archiwalne zdjęcia i podwozie - prototyp z 1938r).
Zatem, reasumując zarówno w kwestii materiału jest dowolność jak i ilości należałoby potraktować jako wstęp do produkcji masowej.


peritus
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1279
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:02

#6

Post napisał: peritus » 23 lip 2012, 21:34

Jeśli produkcja jednostkowa to ręczne klepanie blachy na wzorniku, przy małej serii wyoblanie z blachy na tokarce/wyoblarce, a przy produkcji masowej wykonanie matryc do tłoczenia z blachy lub wykonanie form wtryskowych do wykonania z tworzyw sztucznych- jak lampy w samochodach współczesnych.
Pole możliwych rozwiązań zależy od zakresu przedsięwzięcia, wymogów usytuowania lamp i materiałów z tym związanych, kosztów matryc, form wtryskowych itd itd
Na coś trzeba się zdecydować i założyć w projekcie po konsultacji z fachowcami od powłok odbłyskowych.
Prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów, jako główne akty prawne wymagają od reflektora homologacji - musi ją mieć do pracy z danym źródłem światła!

Awatar użytkownika

blue_17
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1715
Rejestracja: 16 kwie 2009, 07:55
Lokalizacja: Kraków/Kornatka

#7

Post napisał: blue_17 » 24 lip 2012, 11:40

Myślę że użytkownik STELMI mógł by tu cos pomóc w temacie :)
"I siedzieli oni razem pod nagim DOS-em i nie wstydzili sie tego." :D


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7627
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#8

Post napisał: pukury » 24 lip 2012, 12:39

witam .
odnoszę wrażenie że odbłyśnik wyklepany młotkiem może być ( delikatnie mówiąc ) nierówny .
podszedłbym do sprawy od innej strony .
można by zrobić kopyto z drewna na nim wylepić z żywicy odbłyśnik .
potem wziąć folię mosiężną / miedziana i po pochromowaniu wlepić do środka .
tylko czy takie coś jest dopuszczalne w takim samochodzie .
albo znaleźć podobny odbłyśnik ( o podobnej średnicy - i do niego wspawać kołnierz ze śrubkami - jak ma być .
myślę że od starych motorków coś by się po średnicy dobrało - z jakiegoś m72 albo coś w tym stylu.
lub kopyto ze sklejki i drykować na tokarce - samą czaszę i dospawać kołnierz.
tylko czy rysunki / wymiary są dostępne.
pozdrawiam
dodając - to był ten samochód który można było zdemontować jednym kluczem ?
Mane Tekel Fares


Autor tematu
paszczak
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 6
Rejestracja: 23 lip 2012, 20:13
Lokalizacja: Warszawa

#9

Post napisał: paszczak » 12 sie 2012, 14:29

Generalnie całość jest do rozważenia teoretycznego czyli nie będzie defakto produkowana, ani nawet nie powstanie model. Muszę po prostu opisać/zaprojektować proces produkcji.

Ponieważ samochód jednoznacznie kojarzy sie z produkcją seryjną skłaniam się ku produkcji z wytłoczek...tylko cholera trzeba teraz takowy proces zaprojektować, i tu poszukuje jakiejś sensownej literatury...

A chodzi o samochód PZInż Lux Sport (model 403) - wzorem na którym bazuje jest reflektor od warszawy M-20

Obrazek
Załączniki
k_020_zuk_pl.pdf
Dane dot. reflektora z Warszawy
(3.66 MiB) Pobrany 1165 razy

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7988
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#10

Post napisał: WZÓR » 13 sie 2012, 11:38

paszczak pisze:Generalnie całość jest do rozważenia teoretycznego czyli nie będzie defakto produkowana, ani nawet nie powstanie model. ...
:grin: ........ jak za PRL-u.

.... w niektórych przypadkach prototyp powstał;
:arrow: http://polskieprototypy.prv.pl/wars.html
... Muszę po prostu opisać/zaprojektować proces produkcji.
...
W jakim to celu ..... można wiedzieć? :smile:

Mariusz.
Pomagam w:
HAAS - frezarki, tokarki

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Na luzie”