Palnik jaki kupic?
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 4
Palnik jaki kupic?
Witam
Przymierzam sie do kupna palnika do ciecia stali, wykonuje rożne rzeczy z metalu i często przydał by mi sie palnik do prac,
myślałem o palniku na propan-tlen, bo słyszałem ze sporo tańszy w eksploatacji,
i pytanie do was jaki wy polecacie? pytam bo nie robiłem z palnikami za wiele i nie mam doświadczenia w tym temacie
Przymierzam sie do kupna palnika do ciecia stali, wykonuje rożne rzeczy z metalu i często przydał by mi sie palnik do prac,
myślałem o palniku na propan-tlen, bo słyszałem ze sporo tańszy w eksploatacji,
i pytanie do was jaki wy polecacie? pytam bo nie robiłem z palnikami za wiele i nie mam doświadczenia w tym temacie
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
Ja używam palnika propan tlen. Cięcie nim nie jest niestety jakies super. Grube blachy wychodzą ok, a np blacha 3 mm po przecięciu nie jest całkowicie roździelona - spowrotem część przetopionego materiału zakleja szczelinę. Niewiem dlaczego tak się dzieje, próbowałem różne cisnienia gazów( najlepiej na małych wychodzi ). Dokupiłem do tego palnika dyszę acetylenową i pojechałem do znajomego żeby wyprubować - całkiem inne cięcie - blaszka 3 mm przecięta własciwie. Dlatego już zakupiłem reduktor do acetylenu i przy okazji muszę kupić butlę i czasem przezbrajać palnik
Koszty propanbutanu są malutkie.
Koszty propanbutanu są malutkie.
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 4
palnik ma być w miarę uniwersalny tzn ciecie zazwyczaj tak od 4-20m rzadko kiedy grubsze ale tez czasem by sie przydało,
a co potem z tym będzie robione to zależeć będzie od tego jakie będę mail zlecenie,
no i jeszcze przydał by sie do częściowego usuwania odkształceń po spawaniu których czasem trzeba sie pozbyć
a co potem z tym będzie robione to zależeć będzie od tego jakie będę mail zlecenie,