jak zrobić w warsztacie coś takiego
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 681
- Rejestracja: 26 gru 2010, 18:38
- Lokalizacja: Południe
- Kontakt:
To nie jest kolanko tylko komora rozprężna / dyfuzor silnika dwusuwowego. Problem jest taki że nie bardzo można sobie tego zrobić na chybił trafił bo ma to wpływ na pracę silnika -rezonanse w układzie wydechowym itd.
Technologia klepania takiego czegoś w warunkach protypowych jest taka że robisz sobie wzór ze styropianu potem okładasz paskami papieru tak żeby uzyskać żądane kształtki tworzące rozwijalna powierzchnię. Według papierków wycinasz blachę i zwijając składasz po kawałku całość. Co prawda trochę mizerny ale efekt masz tutaj:
http://allegro.pl/wydech-sportowy-dyfuz ... 73562.html
Pozdrawiam
FDSA
Technologia klepania takiego czegoś w warunkach protypowych jest taka że robisz sobie wzór ze styropianu potem okładasz paskami papieru tak żeby uzyskać żądane kształtki tworzące rozwijalna powierzchnię. Według papierków wycinasz blachę i zwijając składasz po kawałku całość. Co prawda trochę mizerny ale efekt masz tutaj:
http://allegro.pl/wydech-sportowy-dyfuz ... 73562.html
Pozdrawiam
FDSA
Tagi:
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 108
- Rejestracja: 03 wrz 2009, 16:51
- Lokalizacja: olsztyn
kolego jak widzę jest to tłumik rezonansowy , spełnia on w silnikach 2 suwowych rolę turbosprężarki , na zdjęcia jeśli się nie mylę jest pokazany taki jak stosowany w kartach . jego konstrukcja wcale nie musi być tłoczona jak na zdjęciu ale może być złożona z wielu sciętych stożków , pozostaje oczywiście kwestia obliczenia rury . nie wiem do czego planujesz jej użyć ale musisz wiedzieć że rury rezonansowe pracują w wąskim zakresie maksymalnych obrotów silnika powodując kilkudziesięcioprocentowy wzrost mocy oraz 15-20 procentowy wzrost obrotów. tu masz proste liczenie rury albo i nie http://www.mh-aerotools.de/airfoils/javapipe_en.htm
Ostatnio zmieniony 12 mar 2012, 15:29 przez marek żebrowski, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 50
- Rejestracja: 25 paź 2010, 20:56
- Lokalizacja: lubelskie
coś takiego rozważałem, tylko jak już wspomniałem. Muszę to zrobić z 2 kawałków.FDSA pisze:To nie jest kolanko tylko komora rozprężna / dyfuzor silnika dwusuwowego. Problem jest taki że nie bardzo można sobie tego zrobić na chybił trafił bo ma to wpływ na pracę silnika -rezonanse w układzie wydechowym itd.
Technologia klepania takiego czegoś w warunkach protypowych jest taka że robisz sobie wzór ze styropianu potem okładasz paskami papieru tak żeby uzyskać żądane kształtki tworzące rozwijalna powierzchnię. Według papierków wycinasz blachę i zwijając składasz po kawałku całość. Co prawda trochę mizerny ale efekt masz tutaj:
http://allegro.pl/wydech-sportowy-dyfuz ... 73562.html
Pozdrawiam
FDSA
[ Dodano: 2012-03-12, 16:17 ]
to prawda, pozwala dwusuwowi lepiej oddychać i zwiększa podciśnienie przy suwie ssania. Tylko o dziwo mój silnik jest 4 suwowy a takie kolanko było tylko dla ozdoby.marek żebrowski pisze:kolego jak widzę jest to tłumik rezonansowy , spełnia on w silnikach 2 suwowych rolę turbosprężarki , na zdjęcia jeśli się nie mylę jest pokazany taki jak stosowany w kartach . jego konstrukcja wcale nie musi być tłoczona jak na zdjęciu ale może być złożona z wielu sciętych stożków , pozostaje oczywiście kwestia obliczenia rury . nie wiem do czego planujesz jej użyć ale musisz wiedzieć że rury rezonansowe pracują w wąskim zakresie maksymalnych obrotów silnika powodując kilkudziesięcioprocentowy wzrost mocy oraz 15-20 procentowy wzrost obrotów. tu masz proste liczenie rury albo i nie http://www.mh-aerotools.de/airfoils/javapipe_en.htm
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 4774
- Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:40
- Lokalizacja: PL,OP
Zatem czas na wstępne próby. Na początek wystarczy kawałek materiału - na przykład foli zgrzewanej na gorąco lub ortalionu zszywanego na maszynie do szycia i eksperymentowanie z uzyskiwanym kształtem po napompowaniu.terecha pisze:Muszę to zrobić z 2 kawałków.
zachowanie spokoju oznacza zdolności do działania
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 50
- Rejestracja: 25 paź 2010, 20:56
- Lokalizacja: lubelskie
to chyba będzie najtańsza opcja. Bądź co bądź nie będzie z tego rewelacyjnego wydechu ale od środka zabezpieczę emalią gorącoodporną, może zda egzamin.maz pisze:to mozna zrobic przez hydroforming, czyli tak jak wczesniej kolega napisal.
Teraz kolejne pytania, załóżmy że chcę rozbyć sobie kolanko tym sposobem.
1. Jakiej blachy użyć aby mogłabyć potem łatwo pochromowana?
2. Jaka myjka i ciśnienie?
3. Technika spawów?
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1350
- Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
- Lokalizacja: Pabianice
Tak możnabyło to robić nie mając komputerów. Dzis w dobie programow graficznych nie ma takiej potrzeby. Google -> cone layoutFDSA pisze:Technologia klepania takiego czegoś w warunkach protypowych jest taka że robisz sobie wzór ze styropianu potem okładasz paskami papieru tak żeby uzyskać żądane kształtki tworzące rozwijalna powierzchnię. Według papierków wycinasz blachę i zwijając składasz po kawałku całość. Co prawda trochę mizerny ale efekt masz tutaj:
http://allegro.pl/wydech-...2177973562.html
Efekt z linku - bardzo slaby niestety i jak widac za tak śmieszną kase nie bylo chętnych nawet.
Kolega sobie daruje te procenty bo sa one z choinki wzięte totalnie.marek żebrowski pisze:ale musisz wiedzieć że rury rezonansowe pracują w wąskim zakresie maksymalnych obrotów silnika powodując kilkudziesięcioprocentowy wzrost mocy oraz 15-20 procentowy wzrost obrotów.
Wg mnie niepotrzebne utrudnianie sobie sprawy. Da się to z wielu kawałkow zrobić tak, że będzie wyglądało jak z dwoch. Np takie/ kolanko wystarczyłoby lekko przelecieć szlifierką taśmową do rur i nie poznałbyś, że to jest spawane z elementów.terecha pisze:Muszę to zrobić z 2 kawałków.
A dlaczego to jest takie istotne? Zmiana kąta rozszerzeania np o 0,4 stopnia w obrębie pierwszej części dyfuzora daje BARDZO widoczną zmiane charakterystyki pracy wydechu. A jakoś nie chce mi sie wierzyć, że kowalskimi metodami uzyskasz taką dokładnośc kątów rozszerzania się blach.
Tutaj ten sam wydech co w linku wyżej ale przed spawaniem.
Temat szeroki i gleboki ale jedynymi słusznymi metodami są klepanie stożkow albo metalowa matryca, stempel i prasa.
Hydroforming jest tez dosc ciekawy ale wg mnie nie do konca przewidywalny.
Co do pytan to dla wszelkich prob proponuje zaczac od "czarnej" blachy 1mm. Dla hydroformingu wg mnie jedynymi rozsądnymi metodami spawania sa tig lub acetylen.