jak zrobić w warsztacie coś takiego

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC
Awatar użytkownika

FDSA
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 681
Rejestracja: 26 gru 2010, 18:38
Lokalizacja: Południe
Kontakt:

#11

Post napisał: FDSA » 12 mar 2012, 15:15

To nie jest kolanko :) tylko komora rozprężna / dyfuzor silnika dwusuwowego. Problem jest taki że nie bardzo można sobie tego zrobić na chybił trafił bo ma to wpływ na pracę silnika -rezonanse w układzie wydechowym itd.

Technologia klepania takiego czegoś w warunkach protypowych jest taka że robisz sobie wzór ze styropianu potem okładasz paskami papieru tak żeby uzyskać żądane kształtki tworzące rozwijalna powierzchnię. Według papierków wycinasz blachę i zwijając składasz po kawałku całość. Co prawda trochę mizerny ale efekt masz tutaj:

http://allegro.pl/wydech-sportowy-dyfuz ... 73562.html

Pozdrawiam
FDSA



Tagi:

Awatar użytkownika

maz
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 894
Rejestracja: 20 cze 2007, 22:55
Lokalizacja: Blachownia
Kontakt:

#12

Post napisał: maz » 12 mar 2012, 15:18

to mozna zrobic przez hydroforming, czyli tak jak wczesniej kolega napisal.
Kazde parametry sa idealne, czasami tylko narzedzia sa malo wytrzymale :-)
Kazdy wymiar da sie osiagnac, czasami wystaczy docisnac mocniej urzadzenie pomiarowe ;-)


marek żebrowski
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 108
Rejestracja: 03 wrz 2009, 16:51
Lokalizacja: olsztyn

#13

Post napisał: marek żebrowski » 12 mar 2012, 15:21

kolego jak widzę jest to tłumik rezonansowy , spełnia on w silnikach 2 suwowych rolę turbosprężarki , na zdjęcia jeśli się nie mylę jest pokazany taki jak stosowany w kartach . jego konstrukcja wcale nie musi być tłoczona jak na zdjęciu ale może być złożona z wielu sciętych stożków , pozostaje oczywiście kwestia obliczenia rury . nie wiem do czego planujesz jej użyć ale musisz wiedzieć że rury rezonansowe pracują w wąskim zakresie maksymalnych obrotów silnika powodując kilkudziesięcioprocentowy wzrost mocy oraz 15-20 procentowy wzrost obrotów. tu masz proste liczenie rury albo i nie http://www.mh-aerotools.de/airfoils/javapipe_en.htm
Ostatnio zmieniony 12 mar 2012, 15:29 przez marek żebrowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

Imbroglio
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 1
Posty: 47
Rejestracja: 05 sie 2011, 20:20
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

#14

Post napisał: Imbroglio » 12 mar 2012, 15:26

Spróbuj podpytać fachowców od ręcznego formowania metali na forum kowalskim.

A tu masz .


G3d
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 324
Rejestracja: 02 sty 2009, 18:07
Lokalizacja: Warszawa

#15

Post napisał: G3d » 12 mar 2012, 15:28

Mniej gadania - więcej robienia.


Autor tematu
terecha
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 6
Posty: 50
Rejestracja: 25 paź 2010, 20:56
Lokalizacja: lubelskie

#16

Post napisał: terecha » 12 mar 2012, 16:15

FDSA pisze:To nie jest kolanko :) tylko komora rozprężna / dyfuzor silnika dwusuwowego. Problem jest taki że nie bardzo można sobie tego zrobić na chybił trafił bo ma to wpływ na pracę silnika -rezonanse w układzie wydechowym itd.

Technologia klepania takiego czegoś w warunkach protypowych jest taka że robisz sobie wzór ze styropianu potem okładasz paskami papieru tak żeby uzyskać żądane kształtki tworzące rozwijalna powierzchnię. Według papierków wycinasz blachę i zwijając składasz po kawałku całość. Co prawda trochę mizerny ale efekt masz tutaj:

http://allegro.pl/wydech-sportowy-dyfuz ... 73562.html

Pozdrawiam
FDSA
coś takiego rozważałem, tylko jak już wspomniałem. Muszę to zrobić z 2 kawałków.

[ Dodano: 2012-03-12, 16:17 ]
marek żebrowski pisze:kolego jak widzę jest to tłumik rezonansowy , spełnia on w silnikach 2 suwowych rolę turbosprężarki , na zdjęcia jeśli się nie mylę jest pokazany taki jak stosowany w kartach . jego konstrukcja wcale nie musi być tłoczona jak na zdjęciu ale może być złożona z wielu sciętych stożków , pozostaje oczywiście kwestia obliczenia rury . nie wiem do czego planujesz jej użyć ale musisz wiedzieć że rury rezonansowe pracują w wąskim zakresie maksymalnych obrotów silnika powodując kilkudziesięcioprocentowy wzrost mocy oraz 15-20 procentowy wzrost obrotów. tu masz proste liczenie rury albo i nie http://www.mh-aerotools.de/airfoils/javapipe_en.htm
to prawda, pozwala dwusuwowi lepiej oddychać i zwiększa podciśnienie przy suwie ssania. Tylko o dziwo mój silnik jest 4 suwowy a takie kolanko było tylko dla ozdoby.

Awatar użytkownika

pitsa
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4774
Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:40
Lokalizacja: PL,OP

#17

Post napisał: pitsa » 12 mar 2012, 16:21

terecha pisze:Muszę to zrobić z 2 kawałków.
Zatem czas na wstępne próby. Na początek wystarczy kawałek materiału - na przykład foli zgrzewanej na gorąco lub ortalionu zszywanego na maszynie do szycia i eksperymentowanie z uzyskiwanym kształtem po napompowaniu.
zachowanie spokoju oznacza zdolności do działania
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ


Autor tematu
terecha
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 6
Posty: 50
Rejestracja: 25 paź 2010, 20:56
Lokalizacja: lubelskie

#18

Post napisał: terecha » 12 mar 2012, 16:38

maz pisze:to mozna zrobic przez hydroforming, czyli tak jak wczesniej kolega napisal.
to chyba będzie najtańsza opcja. Bądź co bądź nie będzie z tego rewelacyjnego wydechu ale od środka zabezpieczę emalią gorącoodporną, może zda egzamin.

Teraz kolejne pytania, załóżmy że chcę rozbyć sobie kolanko tym sposobem.
1. Jakiej blachy użyć aby mogłabyć potem łatwo pochromowana?
2. Jaka myjka i ciśnienie?
3. Technika spawów?


Dudi1203
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
Lokalizacja: Pabianice

#19

Post napisał: Dudi1203 » 15 mar 2012, 23:00

FDSA pisze:Technologia klepania takiego czegoś w warunkach protypowych jest taka że robisz sobie wzór ze styropianu potem okładasz paskami papieru tak żeby uzyskać żądane kształtki tworzące rozwijalna powierzchnię. Według papierków wycinasz blachę i zwijając składasz po kawałku całość. Co prawda trochę mizerny ale efekt masz tutaj:

http://allegro.pl/wydech-...2177973562.html
Tak możnabyło to robić nie mając komputerów. Dzis w dobie programow graficznych nie ma takiej potrzeby. Google -> cone layout
Efekt z linku - bardzo slaby niestety i jak widac za tak śmieszną kase nie bylo chętnych nawet.
marek żebrowski pisze:ale musisz wiedzieć że rury rezonansowe pracują w wąskim zakresie maksymalnych obrotów silnika powodując kilkudziesięcioprocentowy wzrost mocy oraz 15-20 procentowy wzrost obrotów.
Kolega sobie daruje te procenty bo sa one z choinki wzięte totalnie.
terecha pisze:Muszę to zrobić z 2 kawałków.
Wg mnie niepotrzebne utrudnianie sobie sprawy. Da się to z wielu kawałkow zrobić tak, że będzie wyglądało jak z dwoch. Np takie/ kolanko wystarczyłoby lekko przelecieć szlifierką taśmową do rur i nie poznałbyś, że to jest spawane z elementów.
A dlaczego to jest takie istotne? Zmiana kąta rozszerzeania np o 0,4 stopnia w obrębie pierwszej części dyfuzora daje BARDZO widoczną zmiane charakterystyki pracy wydechu. A jakoś nie chce mi sie wierzyć, że kowalskimi metodami uzyskasz taką dokładnośc kątów rozszerzania się blach.
Tutaj ten sam wydech co w linku wyżej ale przed spawaniem.
Temat szeroki i gleboki ale jedynymi słusznymi metodami są klepanie stożkow albo metalowa matryca, stempel i prasa.
Hydroforming jest tez dosc ciekawy ale wg mnie nie do konca przewidywalny.
Co do pytan to dla wszelkich prob proponuje zaczac od "czarnej" blachy 1mm. Dla hydroformingu wg mnie jedynymi rozsądnymi metodami spawania sa tig lub acetylen.


koala.g
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2844
Rejestracja: 01 kwie 2009, 23:02
Lokalizacja: Małopolska

#20

Post napisał: koala.g » 15 mar 2012, 23:13

adam Fx pisze:widziałem na YuoTube ( nie potrafię teraz tego znaleźć - najlepsze że jak nie szukam to co jakiś czas przewija się ten filmik gdy oglądam co innego) zespawane obie płowy i nadymane z pomocą wody pod ciśnieniem
hydroforming :cool:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”