Witam,
Jestem trochę zielony w temacie silników krokowych dlatego proszę o pomoc w doborze takiego o parametrach ok. 5Nm przy ok. 120RPM - mam tu dość spory margines. Przy niektórych silnikach widziałem parametry np. 4Nm i przy odpowiednim sterowniku aż do 900RPM. Wydaje mi się, że przy tak dużej prędkości moment spada - jeśli tak to jak bardzo- ale wolę się upewnić. Chciałbym zmieścić się w budżecie do ok. 400zł razem ze sterownikiem o ile to realne.
Dodane 2 godziny 7 minuty 54 sekundy:
Myślę np nad takim zestawem:
http://allegro.pl/silnik-krokowy-86hs78 ... ippingInfo
http://allegro.pl/sterownik-silnika-kro ... 84018.html
Dobór silnika krokowego ok. 5Nm 120RPM
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 126
- Rejestracja: 23 sty 2009, 19:21
- Lokalizacja: Radom
Re: Dobór silnika krokowego ok. 5Nm 120RPM
Silniki wyglądają ok, ale nic więcej o nich nie napiszę, bo nie miałem okazji przetestować. Sterownik na TB6600 też może być, ale te które zalinkowałeś, nie są na TB6600, tylko na jakimś tańszym scalaku, mającym gorsze parametry (TB6600 nie ma mikrokroku 1/32, m. in. po tym można odróżnić podróbki). Więcej w tym wątku:
zapytanie-o-silniki-i-sterowniki-t89375.html
zapytanie-o-silniki-i-sterowniki-t89375.html
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 126
- Rejestracja: 23 sty 2009, 19:21
- Lokalizacja: Radom
Re: Dobór silnika krokowego ok. 5Nm 120RPM
A jeśli chodzi o maksymalne obroty, to ich wartość wynika właśnie z tego, że moment spada ze wzrostem obrotów. Tę maksymalną wartość należy rozumieć tak, że przy tych obrotach silnik ma już tak mały moment, że jest w stanie tylko siebie kręcić. No ale 125rpm to na tyle mało, że przy tej prędkości spadek momentu nie powinien przekroczyć kilkunastu %.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 4689
- Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dobór silnika krokowego ok. 5Nm 120RPM
Moment spada bo silnik krokowy ma dużą reaktancję uzwojeń. Jak dasz pełny krok i zostawisz to będzie pełny moment. Ale przy pewnych obrotach moment zaczyna widocznie spadać ponieważ prąd przez reaktancję nie nadążą odpływać i wpływać do uzwojenia.
Żeby temu zapobiec stosuje się brutalną siłę. Silnik na napięcie np 3V zasila się np 48V. Tak duże napięcie powoduje dużo szybszy wzrost prądu w uzwojeniu i wyeliminowanie spadku momentu. Sterownik musi tylko pilnować żeby prąd w uzwojeniach nie przekroczył dopuszczalnej wartości.
Napięcia nie można podbijać w nieskończoność ale chyba każdy silnik wytrzyma 48V
Są sterowniki co potrafią rozkręcić silnik do kilku tysięcy obrotów więc radzę poczytać, podzwonić i ustalisz co Ci dokładnie potrzebne żeby nie stracić momentu.
Żeby temu zapobiec stosuje się brutalną siłę. Silnik na napięcie np 3V zasila się np 48V. Tak duże napięcie powoduje dużo szybszy wzrost prądu w uzwojeniu i wyeliminowanie spadku momentu. Sterownik musi tylko pilnować żeby prąd w uzwojeniach nie przekroczył dopuszczalnej wartości.
Napięcia nie można podbijać w nieskończoność ale chyba każdy silnik wytrzyma 48V
