Witam
Otóż czytałem dość sporo odnośnie sterowania silników krokowych wyższym napięciem i wiązało się to nieubłaganie z koniecznością stosowania Chopper-a w układach, jednak czy jest możliwość po prostu podawania wyższego napięcia w krótszym czasie np.: 2ms?
O silniku krokowym mam wiele informacji.
Czy potrzebna do obliczeń była by informacja o impedancji cewek silnika?
Pozdrawiam
Sterowanie impulsowe Zamiast Choppera w silnikach krokowych?
-
Autor tematu - Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 3
Budowę i zasadę działania cewki to ja znam, tylko chcę się dla pewności upewnić czy dobrze rozumuje.
Niestety na moją niekorzyść jest to iż nie posiadam impedancji silnika tylko rezystancję, która wynosi 5,5Ω.
Czy mogę przy wyższym napięciu dobrać doświadczalnie czas załączenia cewki?
Oraz poza tematem. Mam układ A4988 i jest coś wspomniane o tym że ma automatyczny chopper, tylko nie wiem czy mogę to wykorzystać przy podawaniu wyższego napięcia?
Niestety w tych sprawach jestem początkujący, dlatego się o to pytam.
Niestety na moją niekorzyść jest to iż nie posiadam impedancji silnika tylko rezystancję, która wynosi 5,5Ω.
Czy mogę przy wyższym napięciu dobrać doświadczalnie czas załączenia cewki?
Oraz poza tematem. Mam układ A4988 i jest coś wspomniane o tym że ma automatyczny chopper, tylko nie wiem czy mogę to wykorzystać przy podawaniu wyższego napięcia?
Niestety w tych sprawach jestem początkujący, dlatego się o to pytam.
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
Prędkość narastania prądu w cewce zależy od jej INDUKCYJNOŚCI.tdx pisze:Czy potrzebna do obliczeń była by informacja o impedancji cewek silnika?
Czoper jest swego rodzaju ogranicznikiem prądowym .
Stosunek prądów w jednej cewce do drugiej będzie odpowiadał wartości kątowej mikrokroku.
Podając impuls o zadanym czasie tak na prawdę nie jesteś w stanie sterować wartością mikrokroku.