Bardzo małe obroty silników
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 11
- Rejestracja: 29 gru 2013, 17:25
- Lokalizacja: Śląsk
Bardzo małe obroty silników
Witam szanownych forumowiczów! Jestem zielony w zakresie cnc, mam minimalne doświadczenie w elektronice i zbudowałem swoją pierwszą frezarkę cnc jednak jest jeden problem.
Chodzi o to, że mam silniki 3,1 N (cewki połączone szeregowo) http://www.ebmia.pl/silnik-krokowy-6086 ... 11135.html
płytę główną http://www.ebmia.pl/plyta-glowna-sskmb1-p-42776.html
sterowniki http://www.ebmia.pl/sterownik-silnika-k ... 42769.html.
Silniki są zasilane napięciem 5V (mimo że sterownik ma niby od 12V to działa tak samo) i przy ustawieniach a mach3 na 50 kroków na mm (śruba 4mm) prędkośc przesuwu 100mm/s i przyspieszenie 2 m/s^2. jest to fatalny efekt ale jedyne ustawienie na którym silniki kręcą się w miarę płynne a i tak tracą czasem krok.
Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak temu zaradzić?
Chodzi o to, że mam silniki 3,1 N (cewki połączone szeregowo) http://www.ebmia.pl/silnik-krokowy-6086 ... 11135.html
płytę główną http://www.ebmia.pl/plyta-glowna-sskmb1-p-42776.html
sterowniki http://www.ebmia.pl/sterownik-silnika-k ... 42769.html.
Silniki są zasilane napięciem 5V (mimo że sterownik ma niby od 12V to działa tak samo) i przy ustawieniach a mach3 na 50 kroków na mm (śruba 4mm) prędkośc przesuwu 100mm/s i przyspieszenie 2 m/s^2. jest to fatalny efekt ale jedyne ustawienie na którym silniki kręcą się w miarę płynne a i tak tracą czasem krok.
Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak temu zaradzić?
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
- Lokalizacja: okolice
Witam.

Zasilanie 5VDC podajesz do zasilenia logiki w SSK-B02,
a na silnik podajesz praktycznie napięcie maksymalne jakie może
wytrzymać sterownik (40VDC).
Bezpieczne dla B02 to 36VDC i tego się trzymaj.
Zapoznaj się też z zasadami dobierania zasilania:
http://www.ebmia.pl/pliki/dodatkowe/Zas ... kowych.pdf
No to mamy odpowiedź.stefek47 pisze:Silniki są zasilane napięciem 5V

Zasilanie 5VDC podajesz do zasilenia logiki w SSK-B02,
a na silnik podajesz praktycznie napięcie maksymalne jakie może
wytrzymać sterownik (40VDC).
Bezpieczne dla B02 to 36VDC i tego się trzymaj.
Zapoznaj się też z zasadami dobierania zasilania:
http://www.ebmia.pl/pliki/dodatkowe/Zas ... kowych.pdf
Pozdrawiam Sławek
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
- Lokalizacja: okolice
O co tu kamanstefek47 pisze:5V ale jak to wpłynie na silnik skoro napięcie znamionowe izolacji uzwojenia silnika to 5.46v

Siłą woli.stefek47 pisze:Jak to w ogóle działa
W tej konfiguracji połączeń na silnik możesz podać napięcie ponad 130VDC,
ale ten sterownik tego nie wytrzyma.

Podepnij bezpieczne 36VDC i ciesz się nowymi zabawkami.
Pozdrawiam Sławek
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1301
- Rejestracja: 10 gru 2006, 00:22
- Lokalizacja: NISKO
... " napiecie znamionowe izolacji " dobre dobre
ale nie w tym przypadku i przy takich napieciach
Ja nawet testowałem silniki ze sterownika zasilanego bezposrednio z sieci i do przebic nie doszło ale grzało przyjemnie w ręce z powiewem dreszczyku przebicia 



Żeby coś wynaleźć wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu.


-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 11
- Rejestracja: 29 gru 2013, 17:25
- Lokalizacja: Śląsk
"napięcie znamionowe izolacji uzwojenia" czy w tym wyrażeniu jest coś błędne? Jeżeli tak to szanowni koledzy powiedzcie mi żebym więcej takich błędów nie popełniał 
A co do tego napięcia, to chciałbym się dowiedzieć co jak gdzie się zamienia, albo chociaż chciałbym poznać teorię dotyczącą zasilania silników krokowych, by to zrozumieć.

A co do tego napięcia, to chciałbym się dowiedzieć co jak gdzie się zamienia, albo chociaż chciałbym poznać teorię dotyczącą zasilania silników krokowych, by to zrozumieć.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 1316
- Rejestracja: 08 maja 2007, 08:05
- Lokalizacja: Chodzież

Trudno powiedzieć , jaka ta izolacja musiała by być cienka, aby przebiło ją tak małe napięcie.
Musimy pamiętać, że aby prąd na indukcyjności wzrósł do wymaganej wartości, musi upłynąć trochę czasu. Czas jest ten tym mniejszy im wyższe napięcie przyłożymy.
Im szybciej chcemy kręcić wirnikiem, tym czasy kluczowania są krótsze i tym mniej czasu dajemy na wzrost prądu do nominalnego, a co za tym idzie do uzyskania strumienia adekwatnego do nominalnego momentu siły.
Wniosek jest taki, jak napisał kolega powyżej.
Zasilamy sterownik jak nawyższym napięciem na jakie pozwala, pilnując wyłącznie prądu maksymalnego silnika. Najczęściej napięcie jest kluczowane na uzwojeniu silnika czoperem, wiele razy na sekundę do wymaganej wartości ustawionej na czujniku prądu.
I to zabezpiecza nasz silnik przed przepaleniem. Zniszczy go prąd nie napięcie. Napięcie musiało by mieć ze 2 kV

pozdrawiam
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 2788
- Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
- Lokalizacja: Wrocław
stefek47, żebyś tylko nie namieszał za bardzo. Sterownik wymaga do zasilania dwóch napięć: 5V DC do układów logiki na płytce sterownika i drugie- wyższe o większej wydajności prądowej które przez kostkę wzmacniaczy L298 zasila silnik. W tym sterowniku ważne jest żeby napięcie 5V istniało zawsze przed włączeniem tego wyższego a wyłączane było także nie wcześniej niż wyższe. Podanie napięcia zasilającego silniki bez wcześniejszego włączenia zasilania logiki na płytce sterownika kończy się zwykle jego śmiercią. Nie masz jakiejś instrukcji ustawiania prądu, że działasz tak na chybił trafił?