Estetyczne połączenie silnika z kablem.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 748
- Rejestracja: 19 maja 2007, 20:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Estetyczne połączenie silnika z kablem.
Witam, w jaki sposób łączycie silniki z kablem zasilającym, interesują mnie dwa aspekty:
1. Łączenie żył silnikowych z żyłami przewodu zasilającego - lutowanie/wsuwki/kostki? Jakie rozwiązania stosujecie.
2. Zabezpieczenie przewodów - jak widać wększość silników ma dupnie rozwiązane wyprowadzenie zasialania - po prostu żyły wychodzą wprost z silnika - macie jakieś patenty aby to ukryć? Jakieś peszle/osłonki etc?
1. Łączenie żył silnikowych z żyłami przewodu zasilającego - lutowanie/wsuwki/kostki? Jakie rozwiązania stosujecie.
2. Zabezpieczenie przewodów - jak widać wększość silników ma dupnie rozwiązane wyprowadzenie zasialania - po prostu żyły wychodzą wprost z silnika - macie jakieś patenty aby to ukryć? Jakieś peszle/osłonki etc?
Tagi:
-
- Administrator
-
Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 639
- Rejestracja: 29 maja 2004, 12:49
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
Witam
Mamy takie rozwiązanie, nazywa się CC-01.
Link do sklepu http://www.ebmia.pl/puszka-podlaczeniow ... 41529.html
Skrzynka podłączeniowa zaprojektowana została w celu zapewnienia sztywnego połączenia przewodów silnika z kablem doprowadzonym z szafy sterowniczej. Niejednokrotnie bywa tak, że wibracje powstałe na maszynie doprowadzały do uszkodzeń przewodów, a w konsekwencji do niejednostajnej pracy silnika lub co gorsza uszkodzenia sterownika. Stosując urządzenie eliminujemy wyżej wspomnianą przyczynę usterek, zapewniamy dobry kontakt i mocowanie kabli. Układ umożliwia sprawne połączenia grupowe z zachowaniem kompatybilności elektromagnetycznej, a co najważniejsze zwiększa estetykę całego systemu.
Podłączenie i użytkowanie
Do wykonania połączeń z urządzeniami zewnętrznymi wykorzystano złącza typu ARK 1,5mm² o maksymalnym napięciu 250V i prądzie przewodzenia 16A. Końcówki przewodów należy zarobić na długość około 7-8 mm oblutować lub użyć tulejek zaciskowych. Ułatwi to późniejszy montaż w złączach.
Aby zapewnić kompatybilność elektromagnetyczną z modułu został wyprowadzony przewód uziemiający, a w środku złącze śrubowe przystosowane do montażu obejmy ze stali nierdzewnej. Złącze można również wykorzystać do zabezpieczenia kabla biegnącego do szafy sterowniczej.
Mocowanie uniwersalne do wszystkich silników


Mamy takie rozwiązanie, nazywa się CC-01.
Link do sklepu http://www.ebmia.pl/puszka-podlaczeniow ... 41529.html
Skrzynka podłączeniowa zaprojektowana została w celu zapewnienia sztywnego połączenia przewodów silnika z kablem doprowadzonym z szafy sterowniczej. Niejednokrotnie bywa tak, że wibracje powstałe na maszynie doprowadzały do uszkodzeń przewodów, a w konsekwencji do niejednostajnej pracy silnika lub co gorsza uszkodzenia sterownika. Stosując urządzenie eliminujemy wyżej wspomnianą przyczynę usterek, zapewniamy dobry kontakt i mocowanie kabli. Układ umożliwia sprawne połączenia grupowe z zachowaniem kompatybilności elektromagnetycznej, a co najważniejsze zwiększa estetykę całego systemu.
Podłączenie i użytkowanie
Do wykonania połączeń z urządzeniami zewnętrznymi wykorzystano złącza typu ARK 1,5mm² o maksymalnym napięciu 250V i prądzie przewodzenia 16A. Końcówki przewodów należy zarobić na długość około 7-8 mm oblutować lub użyć tulejek zaciskowych. Ułatwi to późniejszy montaż w złączach.
Aby zapewnić kompatybilność elektromagnetyczną z modułu został wyprowadzony przewód uziemiający, a w środku złącze śrubowe przystosowane do montażu obejmy ze stali nierdzewnej. Złącze można również wykorzystać do zabezpieczenia kabla biegnącego do szafy sterowniczej.
Mocowanie uniwersalne do wszystkich silników


Ostatnio zmieniony 14 sty 2013, 15:32 przez chaos, łącznie zmieniany 1 raz.
Akcesoria CNC - EBMiA.pl
Elementy Budowy Maszyn i Automatyki
www.ebmia.pl
MECHANIKA * AUTOMATYKA * PNEUMATYKA * NARZĘDZIA * BHP, CHEMIA * TWORZYWA SZTUCZNE
Elementy Budowy Maszyn i Automatyki
www.ebmia.pl
MECHANIKA * AUTOMATYKA * PNEUMATYKA * NARZĘDZIA * BHP, CHEMIA * TWORZYWA SZTUCZNE
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 4463
- Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:40
- Lokalizacja: PL,OP
No właśnie nie wiem, jak kolorystycznie dobrać warkocz żeby było najmniej zjawisk.MarcinxD pisze:czy aby na pewno nie zachodzi tam jakieś ciekawe zjawisko

Może owinąć jeszcze folią aluminiową, a potem ścisnąć rurką termokurczliwą i poprowadzić przez otwory w konstrukcji?

Temat wyprowadzenia przewodów i dalszego poprowadzenia aby nie przetarły się i nie siały zakłóceniami jest interesujący i ważny.
zachowanie spokoju oznacza zdolności do działania
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 234
- Rejestracja: 17 gru 2009, 20:09
- Lokalizacja: Zbąszyń
Kiedyś słyszałem dobrą teorię nt. kabli które powinny być plecione ze sobą niestety jej nie sprawdziłem osobiście bo nie miałem już nerwów u siebie po prostu rozplotłem warkocze oddaliłem kable i śmiga do terazpitsa pisze: No właśnie nie wiem, jak kolorystycznie dobrać warkocz żeby było najmniej zjawisk.![]()

W frezarce zrobię jak najkrótsze kable silnik-kostka (kostkę przykleję do silnika) a dalej już będzie kabel ekranowany więc nie powinienem się martwić.
Pozdrawiam Marcin
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Splatać ze sobą można tylko przewody prowadzące do jednej fazy silnika. Druga faza musi mieć odrębny splot a właściwie skręt, jak to ma miejsce w kablu LAN. Tylko skręt umożliwia otrzymanie symetrii linii oraz zapewnia niwelację pól magnetycznych i elektrycznych bez dodatkowego ekranowania. Kierunek skrętu musi być zgodny z występującym w kablu do sterownika. Wyplatanie warkoczy należy zostawić fryzjerom.