Hamulec
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 mar 2016, 15:03
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 mar 2016, 15:03
- Lokalizacja: Warszawa
Ja zaś rozważałem wykorzystanie elektromagnesu o sile trzymania 500-700 N. Jednak taka siła trzymania jest osiągana przy szczelinie (odstęp elektromagnesu od szyny) równej zero. Przy szczelnie równej 0,2 mm, siła spada o kilkadziesiąt procent. Raz - wzrasta koszt wykonania całego układu jezdnego, dwa - obawiam się szybkiej utraty dokładności 0,1-0,2 mm z powodu eksploatacji układu. Jedynie w grę wchodzi odpychanie elektromagnesu od szyny za pomocą sprężyny naciągowej o niewielkiej sile, tak aby elektromagnes, "przyciągnął" się do szyny w momencie jego uruchomienia. Dzięki temu uzyskałbym "skasowanie" zbędnych luzów. Oczywiście elektromagnes umieszczony byłby w kieszeni aby mógł blokować przesuw układu jezdnego po szynie.
Co uważacie o takim rozwiązaniu?
Co uważacie o takim rozwiązaniu?
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 mar 2016, 15:03
- Lokalizacja: Warszawa
Blokada przesuwu układu jezdnego, czyli tak jak napisałeś, chcę aby blokada nie zmieniała położenia. Mój problem jest znacznie prostszy od Twojego. Jedynie różnica jest w większej sile trzymania jaką potrzebuję. Oraz układ powinien być domyślnie zaciśnięty. Dopiero po podaniu zasilania lub sygnału, ma umożliwić przesuw wózków po szynie.
W twoim przypadku może też udałoby się uzyskać wyhamowywanie poprzez odpowiednie manipulowanie trybem pracy (przerywanym).
Nie chcę tutaj robić reklamy ale skopiuj do google cytowane zdanie:
"Techniczne objaśnienia dla elektromagnesów prądu stałego z przesuwną zworą (kotwicą)"
i jako pierwsza pozycja wyskoczy Tobie link do pdf z dok. tech. jednego z producentów elektromagnesów.
Może to coś Ci pomoże. Miło byłoby jakby ktoś ocenił mój pomysł pod kątem wad i zalet
.
Ps. Forum czytam od kilku lat. Dopiero teraz założyłem konto.
Ax
W twoim przypadku może też udałoby się uzyskać wyhamowywanie poprzez odpowiednie manipulowanie trybem pracy (przerywanym).
Nie chcę tutaj robić reklamy ale skopiuj do google cytowane zdanie:
"Techniczne objaśnienia dla elektromagnesów prądu stałego z przesuwną zworą (kotwicą)"
i jako pierwsza pozycja wyskoczy Tobie link do pdf z dok. tech. jednego z producentów elektromagnesów.
Może to coś Ci pomoże. Miło byłoby jakby ktoś ocenił mój pomysł pod kątem wad i zalet

Ps. Forum czytam od kilku lat. Dopiero teraz założyłem konto.
Ax