Blokowanie koła zębatego
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 4
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:44
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Blokowanie koła zębatego
Witam jak najlepiej blokować koła zębate na silniku i śrubie . Silniki mam 3,1Nm koła zębate szerokości 30mm. Oś silnika wystaje na ok 15mm, nie wiem czy nie za mało. Podoba mi się to rozwiązanie, tylko nie wiem jak te stożki rozwiązać.
- Załączniki
-
- zasiski_kolo_158.jpg (74.4 KiB) Przejrzano 2668 razy
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1418
- Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
- Lokalizacja: okolice
dumek, wszystko ładnie pięknie, tylko nie w tym zestawie który zaprezentowałeś.dumek pisze: Podoba mi się to rozwiązanie
Rozumiem, że czasem się buduje z tego co wpadnie w łapki, ale co zrobisz jak części nie pasują do siebie. Będziesz przerabiał, kombinował, itd...
IMHO...
1. Wał silnika posiada dwa frezowania osadcze i nie za bardzo się nadaje do takiego rozwiązania. Ale można to jako tako obejść...

2. Zębatka nie posiada otworu zbieżnego, więc nidyrydy jej centrycznie i pewnie założyć na taką tuleję za mała powierzchnia styku.
Musiał byś odpowiednio wyprofilować ten otwór zbieżnie, co jest karkołomnym rozwiązaniem.
Jeśli się tak bardzo upierasz, bo to mocowanie jest wg. Ciebie bardziej efektowne
( Ach., och, i ulala...) to prostszym zabiegiem będzie wykonanie tulejki zaciskowej pośredniej. Choć nie podałeś wymiarów swojego zestawu.

Jeżeli jednak nie chcesz zmieniać silnika i ingerować w zębatkę, dorób zwykłą tulejkę redukcyjną, osadź na wale silnika, a zębatkę wklej na redukcję, lub wciśnij na gorąco, a...,
tuleję z nakrętką odłóż na półkę.
Można by przytoczyć jeszcze parę rozwiązań tylko po co Ci głowę wypełniać wątpliwościami.
Powinieneś się dokładniej zapoznać z systemem mocowania taper lock
Pozdrawiam Sławek