jak ustawić napięcie paska, max i min ?

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 7735
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#11

Post napisał: pukury » 15 mar 2011, 22:11

witam.
nie musi - donośnych .
są stroiki do gitar elektroakustycznych ( i nie tylko ) wystarczy do nich przetwornik piezo :razz:
pozdrawiam .



Tagi:

Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 8363
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#12

Post napisał: bartuss1 » 16 mar 2011, 08:12

wielka tajemnica serwisu polega na tym ze jak nacisniesz pasek z jednej strony to koła nie moga wykazywać obrotu o iles tam sekund kata nawet, zazwyczaj daje sie napinacz, bo fasolki tego nie załatwią a śrubokretem napinanie paska np GT3 mozna go po prostu zniszczyc.
napinacz ze spręzyną skrętną srodku o okreslonej sile ma za zadanie utrzymywac pasek w optymalnej pozycji cała historia, a kamerton to juz lekka przesada, zwłaszcza ze czopy zewnetrzne nie są podparte- to wyskoczy strzałka ugięcia czopa i silnika i śrubki napędowej.
ta przekłądynka jest zwyczajnym przeniesieniem napedu z silnika na srubę w stosunku 1 do ilus tam, zalezy od liczby zebów pary kół.
mozna napędzać nawet mikroskop elektronowy i będzie zwyczajnie
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign


Autor tematu
pyrrus
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 6
Posty: 65
Rejestracja: 15 mar 2011, 08:32
Lokalizacja: koniecPolski

#13

Post napisał: pyrrus » 16 mar 2011, 19:46

Z waszych odpowiedzi wynika ,że najlepszą drogą do stabilizacji jest napięcia jest zastosowanie napinacza. Niestety nie mam wpływu na takie decyzje i podejrzewam ,że to odpadnie w przedbiegach ale spróbuje.

Natomiast co powiecie na obliczenia ,które otrzymałem za pomocą kalkulatora? Moim zdaniem wynika z nich ,że od początku ta przekładnia została źle zbudowana :/ Jest jeszcze taka możliwość ,że po prostu czegoś nie rozumiem albo źle wpisałem.


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 7735
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#14

Post napisał: pukury » 16 mar 2011, 20:36

witam.
no cóż - niezrozumienie drugiej osoby jest stanem normalnym i przyrodzonym .
ja np. nie rozumiem o co w tych obliczeniach chodzi .
kalkulator pozwala obliczyć odległość od osi kółek - przy jakiejś długości paska .
np.
masz dwa kółka i chcesz dowiedzieć się w jakiej odległości zrobić otwory pod łożyska .
no i trzeba brać pod uwagę tolerancje paska , kółek i wykonania.
w związku z tym napięcie dobiera się doświadczalnie - z tego wzięła się idea napinacza .
tak to w praktyce wygląda .
pozdrawiam .


Autor tematu
pyrrus
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 6
Posty: 65
Rejestracja: 15 mar 2011, 08:32
Lokalizacja: koniecPolski

#15

Post napisał: pyrrus » 16 mar 2011, 21:33

chodzi mi o to ,że średnice rzeczywiste obydwu kół które były przedstawione na zdjęciu są większe niż te które wyszły w obliczeniach.Jeśli chodzi o odległość między osiami to jest również dłuższa niż zakładana 45,5 mm

Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 8363
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#16

Post napisał: bartuss1 » 17 mar 2011, 07:22

moze podałes błedne dane wyjściowe ? kolo t ?, z1?, z2? , zazwyczaj chodzi o dobranie odległosci lub liczby zebów pasa,
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign


Autor tematu
pyrrus
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 6
Posty: 65
Rejestracja: 15 mar 2011, 08:32
Lokalizacja: koniecPolski

#17

Post napisał: pyrrus » 17 mar 2011, 11:00

No właśnie o to chodzi ,że nie.Aktualne dane mojej przekładni to :
z1=18
z2=25
dw1=13,8mm
dw2=19,35mm
c=45,5mm
t=2,5

[ Dodano: 2011-03-20, 14:06 ]
mam prośbę ponieważ chciałbym sprawdzić moją przkładnię i dokonać jeszcze raz obliczeń ręcznie to czy miałby ktoś jakiś schemat na którym można by się wzorować ? mam jakieś obliczenia z czasów z studenckich ale niestety tam nie mam pasa.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”