Prośba o pomoc

Dyskusje na temat elektrowrzecion do napędu narzędzi skrawających

Autor tematu
Pitejro1
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 4
Posty: 76
Rejestracja: 12 maja 2011, 10:57
Lokalizacja: Lubuskie

Prośba o pomoc

#1

Post napisał: Pitejro1 » 26 maja 2012, 20:01

Dzisiaj ukończyłem moje pierwsze elektrowrzeciono i mam problem z jego temperaturą bardzo się grzeje co może być tego przyczyną. Jaka powinna być temperatura pracy takiego wrzeciona.Obrazek




bubels
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 523
Rejestracja: 15 sie 2004, 23:24
Lokalizacja: Poznań

#2

Post napisał: bubels » 26 maja 2012, 20:25

Kolego... Tobie niechce się napisać nic wiecej na temat TWOJEGO projektu a oczekujesz że ktos wpadnie na rozwiazanie TWOJEGO problemu bez danych?


Autor tematu
Pitejro1
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 4
Posty: 76
Rejestracja: 12 maja 2011, 10:57
Lokalizacja: Lubuskie

#3

Post napisał: Pitejro1 » 26 maja 2012, 20:59

Wrzeciono wykonałem do mojej nowej frezarki która ma za zadanie obrabiać metale miękkie przedstawię ją dokładnie ale dopiero po ukończeniu.
Wrzeciono wykonane na bazie silnika [jamnik] ułożyskowane parą łożysk skośnych jednorzędowych kulkowych (90*40*23)
Cała oś wirnika jest nowa , stożek na tulejki er 32 , gwint M40*1,5 tylko że gwint ten służy jednocześnie do dokręcenia łożysk takie uproszczenie.
Tylny dekiel i łożysko zostało stare.
Miałem ten sam problem z temperaturą podczas budowy prototypu myślałem że podczas prasowania wirnika pozrywałem jego pręty, tym razem jestem pewien że są całe.
Co jeszcze może być przyczyną tego problemu?
Czy może to być nie równomierne rozłożenie mas i zakłócenie pola magnetycznego tego nie wiem bo jeszcze tak daleko nie zaszedłem czy może to coś banalnego.
Pomoże ktoś?


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 16275
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#4

Post napisał: kamar » 26 maja 2012, 21:39

Pitejro1 pisze: Czy może to być nie równomierne rozłożenie mas i zakłócenie pola magnetycznego ?
Raczej nie zwalałbym na siły wyższe. a na trudną regulację docisku łożysk nakrętką :)
M.in dlatego ja w swoich dawałem zwykłe kulkowe dobrej jakości. I po ośmiu godzinach pracy mają 40-50 stopni.


Autor tematu
Pitejro1
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 4
Posty: 76
Rejestracja: 12 maja 2011, 10:57
Lokalizacja: Lubuskie

#5

Post napisał: Pitejro1 » 26 maja 2012, 21:54

Jutro je trochę popuszczę ,ale obawiam się powstania luzu.

Awatar użytkownika

wood carver
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1243
Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

#6

Post napisał: wood carver » 26 maja 2012, 22:21

Kolego.....
Docisnąć łożysko jedno do drugiego i skontrować nakrętką to sobie można w piaście rowerowej....
Musisz doszlifować ( już nie pisze dotoczyć) , bo parowanie łożysk wymaga doszlifowania ( najczęsciej) pierścieni dystansowych pomiędzy łożyskami , gdzie robi się to z dokładnością do 3 miejsca po przecinku, aby to popracowało, szczególnie tam gdzie są duże obroty.
Ja sobie nie wyobrażam w jaki sposób ty tą nakrętką ( nawet gdyby miała wyjatkowo drobny gwint) chcesz ustawić łożyska wzgledem siebie...na oko?
To juz lepiej było dotoczyć pierścionek dystansowy ....

a jak już tak zrobiłeś to popuść te nakrętki...spróbuj to poluźnić ( chyba znów-na oko..na czuja...bo jak inaczej?)
Dodatkowo łożysko może się grzać jeśli je po prostu przesmarowałeś...
Smaru nie może być za dużo, bo zamiast pomagać i dawać poślizg, stanowi opór przy wy wyższych obrotach...

Generalnie taki patent nigdy nie będzie chodził dobrze i nie będzie to trwałe...
Możesz spróbować troszkę "rozchodzić" ten "układ" jeśli dalej się będzie grzało ...ustaw na falowniku obroty takie przy których temperatura jest w normie...ustaw to na kilka godzin...stopniowo zwiększaj obroty...
Ostatnio zmieniony 26 maja 2012, 22:31 przez wood carver, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

KAJOS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1302
Rejestracja: 10 gru 2006, 00:22
Lokalizacja: NISKO

#7

Post napisał: KAJOS » 26 maja 2012, 22:26

Zapraszam do dzialu GIELDA tam mam do zaoferowania gotowe Perske i za grzejnik nie robi :)
Żeby coś wynaleźć wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu.

Obrazek


qqaz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2166
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
Lokalizacja: Łódź

#8

Post napisał: qqaz » 26 maja 2012, 23:21

kamar pisze:..Raczej nie zwalałbym na siły wyższe. a na trudną regulację docisku łożysk nakrętką :)...
Jeżeli zastosował skośne i parowane to żadnej regulacji nie potrzebuje - zwyczajnie nakrętką do końca na siłę i już.

Kol Pitejro1 ,a może zamiast uszczelniacza gumowego wstawić odrzutnik? :wink: I pczytać o właściwej ilości smaru.


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 16275
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#9

Post napisał: kamar » 26 maja 2012, 23:30

qqaz pisze: Jeżeli zastosował skośne i parowane .
Ja wywnioskowałem że skośne ale nie parowane :) Jeżeli jest inaczej to pierścień żle spasowany.

Awatar użytkownika

gmaro
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3671
Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
Lokalizacja: zapytaj
Kontakt:

#10

Post napisał: gmaro » 27 maja 2012, 07:51

Łożyska zastosuj wrzecionowe kąt 15 ,25 oraz użyj odpowiedniego smaru w odpowiedniej proporcji !!!!
Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem... ;) to nacisnij POMÓGŁ :]

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektrowrzeciono”