Zakup wrzeciona z Chin

Dyskusje na temat elektrowrzecion do napędu narzędzi skrawających

pi_ciu
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 6
Posty: 51
Rejestracja: 22 paź 2012, 09:43
Lokalizacja: Poznan

#51

Post napisał: pi_ciu » 05 lut 2014, 11:48

to moje wrzeciono powinno juz dawno ducha wyzionąć, chodząc po kilka godzin bez przerwy podgonione o 100% :) praktyka pokazuje, ze nic sie nie dzieje
Mówimy tu kolego o "pogonieniu" zwykłego silnika indukcyjnego raczej w kierunku minimalnych obrotów, owszem można pogonić silnik ale nie każdy i nie w każdym przypadku to dobrze chodzi (praktyka) :wink:



Tagi:


upanie
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 21
Posty: 1965
Rejestracja: 15 sty 2011, 09:26
Lokalizacja: Wyszków

#52

Post napisał: upanie » 05 lut 2014, 11:51

Np chłodzenie silnika (chłodzenie własne) :?:
No to sie rozumie samo przez sie ale nie widze zwiazku z tym, ze silnik jest klatkowy.
A mogę trochę podpytać o te ustawienia dla silnika z WS-15?
Jakiś czas temu chciałem taki silnik odpalić na falowniku 0,37kW i bez fajnych rezultatów.
No tak z pamieci to nie napisze. Jak dotre do domu to spisze.
Tak z grubsza moge napisac (bez symboli parametrow):
- sterowanie czestotliwoscia zklawiatury (bodajze freq) - malo ciekawy parametr
- czestotliwosc bazowa 50Hz
- czestotliwosc maks 50Hz
- moc 0.75
- prad 3.3A
- prad jalowy 1.6A
- poslizg nie pamietam ale chyba 3.33
- oczywiscie sterowanie wektorowe
Jeszcze cos tam bylo.
No i na koniec autotuning.
czilałt...

Awatar użytkownika

Zienek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 3730
Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#53

Post napisał: Zienek » 05 lut 2014, 13:32

OK. Dzięks. Porównam, tym razem na falowniku 2.2kW co z tą moją WueSką ]:>


Dudi1203
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
Lokalizacja: Pabianice

#54

Post napisał: Dudi1203 » 05 lut 2014, 17:55

pi_ciu, tylko u mnie wrzecionem jest jamnik 1,5kW. Godzinami chodzi raz pogoniony o 100% w góre, czasem 50% w dol i zyje. Ostatnio rozbieralem (lozyska) i w srodku piekny.


pi_ciu
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 6
Posty: 51
Rejestracja: 22 paź 2012, 09:43
Lokalizacja: Poznan

#55

Post napisał: pi_ciu » 05 lut 2014, 18:53

pi_ciu, tylko u mnie wrzecionem jest jamnik 1,5kW. Godzinami chodzi raz pogoniony o 100% w góre, czasem 50% w dol i zyje. Ostatnio rozbieralem (lozyska) i w srodku piekny
Wcale nie przeczę,że tak jest, długi i proporcjonalnie małej średnicy (małe siły odśrodkowe) i pewnie zwojony jako dwubiegunowy (około 2900 obr/min).
Ale nie wszytkie silniki można pogonić, niech kolega pogoni silnik starej konstrukcji albo silnik o wiekszej ilości biegunów.
Mój wpis miał jeden cel, ostrzegawczy.
A tak nawiasem mówiąc (pisząc) zastanawiał się kolega jaki silnik ma moment na wale przy pogonieniu o 100%?
Pewnie padnie odpowiedź, że wsytarczający :wink:


upanie
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 21
Posty: 1965
Rejestracja: 15 sty 2011, 09:26
Lokalizacja: Wyszków

#56

Post napisał: upanie » 05 lut 2014, 20:35

Obiecane ustawienia falownika dla silnika od WS-ki 0.8kW

Drv 0
Frq 2
H40 3
I2 0V
I3 0Hz
I4 10V
I5 50Hz
H30 0,75
H31 2
H32 3,33
H33 3,3
H34 1,6A
F22 50 Hz
H41 1 - auto tuning

I tyle. U mnie działa bez zarzutu.
Przy sterowaniu wektorowym i na biegu jałowym prąd silnika jest dosyć duży ale silnik również :)
Bez obciążenia popracował na bardzo niskiej prędkości (1Hz) kilkanaście minut i ciepła nie poczułem.
Ja rozumiem, że takiego silnika nie powinno się kręcić powyżej prędkości znamionowej ale w dół to nie sądze żeby były problemy (no poza chłodzeniem) no i co to jest prędkość minimalna? Z tego co do tej pory wiedziałem jest prędkość znamionowa i tyle.
czilałt...


Dudi1203
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
Lokalizacja: Pabianice

#57

Post napisał: Dudi1203 » 05 lut 2014, 21:19

pi_ciu pisze:A tak nawiasem mówiąc (pisząc) zastanawiał się kolega jaki silnik ma moment na wale przy pogonieniu o 100%?
Niewiele mniejszy od nominalnego. Silnik spięty w trojkąt 3x230V goniony falownikiem 400V z częstotliwością bazową 87Hz@400V. Czytaj do 87Hz można przyjąć, ze momentu nie trace. I teraz moge powiedziec - moment jest wystarczający :)
Na tym ustawieniu gonilem je do 200Hz i idąc wyżej dalej przyspieszalo, ale nie mialem odwagi.


upanie
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 21
Posty: 1965
Rejestracja: 15 sty 2011, 09:26
Lokalizacja: Wyszków

#58

Post napisał: upanie » 05 lut 2014, 23:25

Tak jak straszyłem :D tak pobawiłem się trochę chinolem 2,2kW w połączeniu z falownikiem 1f 2,2kW od LG/LS. Mój mokry chińczyk był podczas zabawy suchy.
Żadnego chłodzenia nie było poza uchwytem, który jednak jest dosyć solidny.
Przy sterowaniu wektorowym jak pamiętam prąd na biegu jałowym tj. bez obciążenia jest dużo wyższy. Z kolei jak zapuścisz autotuning to leci on ma max prądzie, który jest wprowadzony do falownika jako znamionowy prąd silnika. Bez chłodzenia moje wrzeciono zanim autotuning się skończył było tak gorące że parzyło rękę (tak na oko niecała minuta).

Auto tuning trwa 40 sekund. Przez ten czas wrzeciono nawet nie pomyślało żeby być ciepłym :) Było tak zimne jak zimny jest metal w dotyku w temperaturze pokojowej.
Pobawiłem się dosyć długo, czesto włączałem i wyłączałem rozpędzałem, zwalniałem. Sprawdzałem sterowanie wektorowe i skalarne i sprawdzałem też na jakie obroty można zejść. Zmieniałem czestotliwość nośną itp. No jednym słowem troche to trwało i w tym czasie wrzeciono zrobiło się ciepłe. Tak na dotyk na pewno nie miało nawet 40 stopni. Chodzi toto fajnie bo cicho :)
Co do minimalnych obrotów to na aukcji piszą że od 8000 RPMów.
Pewnie nie bez powodu tak piszą ale postanowiłem sprawdzić czy się da niżej.
Na początek sprawdziłem 80Hz i działa dobrze zarówno skalarnie jak i wektorowo.
Najniżej ustawiałem 20Hz (1200 obr/min). Mniej nie próbowałem.
Działa ładnie przy sterowaniu skalarnym w pełnym zakresie od tych 20 do 400Hz.
Przy sterowaniu wektorowym działa ładnie od 70Hz do 300 (maks).
Poniżej 70Hz pojawiają się szarpnięcia. Może jakby podtunować ustawienia to byłoby dobrze.
Piszę, że działa ale to tylko krótkie testy były i bez obciążenia. Być może długo takie wrzeciono nie podziała w takich warunkach i dlatego proszę mnie tu nie atakować, że bzdury wypisuję, że tak nie wolno i inne sratatata ;) Chciałem sprawdzić i sprawdziłem a efekty tu zamieściłem dla potomnych.
Ustawienia falownika są zaczerpnięte od sire marqiz https://www.cnc.info.pl/topics63/wrzeci ... htm#387139
Zmieniłem tylko czestotliwość bazową na 400Hz (F22). Później zmieniłem częstotliwość nośną (od 10kHz w górę nie słychać różnicy). I później jeszcze zmieniałem wektor/skalar i eksperymentowałem częstotliwościami.
czilałt...


Dudi1203
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
Lokalizacja: Pabianice

#59

Post napisał: Dudi1203 » 06 lut 2014, 01:04

http://spindlemotor.en.alibaba.com/prod ... indle.html
znalazlem fajny link obrazujący w jakich warunkach produkowane są wrzeciona. 0,005mm bicia hehe :)

Awatar użytkownika

noel20
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 16
Posty: 1395
Rejestracja: 02 lip 2010, 07:15
Lokalizacja: Białystok

#60

Post napisał: noel20 » 06 lut 2014, 07:23

Dudi1203 pisze:znalazlem fajny link obrazujący w jakich warunkach produkowane są wrzeciona. 0,005mm bicia hehe
Nic dziwnego, że moje miało 0,03 bicia i kąt 7st.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektrowrzeciono”