Ploter frezujący/grawerujący do drewna itp. GALERNIK800T
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 1454
- Rejestracja: 16 paź 2005, 01:26
- Lokalizacja: Świecie
Ploter frezujący/grawerujący do drewna itp. GALERNIK800T
Kolejne dzieło - ploter frezująco/grawerujący GALERNIK800T (paskowiec )
Pole robocze x800y890z180mm, Silniki krokowe 4Nm
Przeniesienie napędu: pasy zębate 25HTD5M, Wrzeciono Elte 2,2kW
Program sterujący 3Dcut+
wyfrezowany element ma wymiary ~75x75x10mm
Pole robocze x800y890z180mm, Silniki krokowe 4Nm
Przeniesienie napędu: pasy zębate 25HTD5M, Wrzeciono Elte 2,2kW
Program sterujący 3Dcut+
wyfrezowany element ma wymiary ~75x75x10mm
Tagi:
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 108
- Rejestracja: 10 gru 2013, 21:26
- Lokalizacja: Łętownia
- Kontakt:
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 1454
- Rejestracja: 16 paź 2005, 01:26
- Lokalizacja: Świecie
Plotery montuję na płycie traserskiej 1000x1600
wypoziomowanej do 0,02mm/m
1. Skręcenie owierconej bramy ze wspornikami alu (lekkie)
2. Przykręcenie prowadnic (górna luźna - bez dociągania śrub, dolna - lekko dociągnięte)
3. Zamocowanie całości na płycie traserskiej
4. Sprawdzenie montażu wsporników bocznych
. (prostopadłość do powierzchni płyty traserskiej
. i równoległość (liniał wzorcowy + szczelinomierz listkowy)
5. Dociągnięcie śrub wsporników - pomiar kontrolny jw.
6. Kontrola odległości prowadnicy dolnej za pomocą szczelinomierza listkowego
7. Ew. regulacja przy pomocy blaszek
8. Do tyłu wsporników bocznych przyłożony liniał do kontroli płaskości
. i przymocowany do płyty traserskiej
9. Za pomocą płytki testowej i szczelinomierza listkowego pomiar i ustawienie
. prowadnicy dolnej równolegle względem bramy.
10. Dociągnięcie śrub prowadnicy dolnej i pomiar kontrolny
11. Wykorzystując miernik zegarowy na podstawie magnetycznej
. ustawiam odległość prowadnicy górnej względem bazy pomiarowej (płyty traserskiej)
. ewentualne odchyłki koryguję blaszkami stalowymi
12. Korekta ustawienia równoległości prowadnic górnej z dolną w poziomie
. z wykorzystaniem wcześniej zamontowanego liniału do pomiaru płaskości
. (jest to wzorzec równoległości w poziomie dla obu prowadnic)
. Blok wzorcowy o odpowiedniej wysokości przenosi odległość na poziom
. górnej prowadnicy. Sprawdzenie płytką testową i listkami szczelinomierza
13. Dociągnięcie śrub i pomiar sprawdzający
14. Zdaje się że gotowe i dzień pracy się skończył...
wypoziomowanej do 0,02mm/m
1. Skręcenie owierconej bramy ze wspornikami alu (lekkie)
2. Przykręcenie prowadnic (górna luźna - bez dociągania śrub, dolna - lekko dociągnięte)
3. Zamocowanie całości na płycie traserskiej
4. Sprawdzenie montażu wsporników bocznych
. (prostopadłość do powierzchni płyty traserskiej
. i równoległość (liniał wzorcowy + szczelinomierz listkowy)
5. Dociągnięcie śrub wsporników - pomiar kontrolny jw.
6. Kontrola odległości prowadnicy dolnej za pomocą szczelinomierza listkowego
7. Ew. regulacja przy pomocy blaszek
8. Do tyłu wsporników bocznych przyłożony liniał do kontroli płaskości
. i przymocowany do płyty traserskiej
9. Za pomocą płytki testowej i szczelinomierza listkowego pomiar i ustawienie
. prowadnicy dolnej równolegle względem bramy.
10. Dociągnięcie śrub prowadnicy dolnej i pomiar kontrolny
11. Wykorzystując miernik zegarowy na podstawie magnetycznej
. ustawiam odległość prowadnicy górnej względem bazy pomiarowej (płyty traserskiej)
. ewentualne odchyłki koryguję blaszkami stalowymi
12. Korekta ustawienia równoległości prowadnic górnej z dolną w poziomie
. z wykorzystaniem wcześniej zamontowanego liniału do pomiaru płaskości
. (jest to wzorzec równoległości w poziomie dla obu prowadnic)
. Blok wzorcowy o odpowiedniej wysokości przenosi odległość na poziom
. górnej prowadnicy. Sprawdzenie płytką testową i listkami szczelinomierza
13. Dociągnięcie śrub i pomiar sprawdzający
14. Zdaje się że gotowe i dzień pracy się skończył...
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 1454
- Rejestracja: 16 paź 2005, 01:26
- Lokalizacja: Świecie
Nic nie namieszałem
pasy otwarte 25HTD5M...silniki jeżdżą...napęd typu Omega...
pas zawraca na rolkach:
= dodatkowa redukcja /2
= zmniejszony efekt sprężystości pasa zębatego
= zwiększona sztywność układu napędowego
(efekt podobny jak przy zastosowaniu pasa 50HTD5M)
uzyskana rozdzielczość mechaniczna: 0,075 mm/pełnykrok
(0,009375mm/ukrok dla mikrokroku 1/8)
pasy otwarte 25HTD5M...silniki jeżdżą...napęd typu Omega...
pas zawraca na rolkach:
= dodatkowa redukcja /2
= zmniejszony efekt sprężystości pasa zębatego
= zwiększona sztywność układu napędowego
(efekt podobny jak przy zastosowaniu pasa 50HTD5M)
uzyskana rozdzielczość mechaniczna: 0,075 mm/pełnykrok
(0,009375mm/ukrok dla mikrokroku 1/8)