Plotery montuję na płycie traserskiej 1000x1600
wypoziomowanej do 0,02mm/m
1. Skręcenie owierconej bramy ze wspornikami alu (lekkie)
2. Przykręcenie prowadnic (górna luźna - bez dociągania śrub, dolna - lekko dociągnięte)
3. Zamocowanie całości na płycie traserskiej
4. Sprawdzenie montażu wsporników bocznych
. (prostopadłość do powierzchni płyty traserskiej
. i równoległość (liniał wzorcowy + szczelinomierz listkowy)
5. Dociągnięcie śrub wsporników - pomiar kontrolny jw.
6. Kontrola odległości prowadnicy dolnej za pomocą szczelinomierza listkowego
7. Ew. regulacja przy pomocy blaszek
8. Do tyłu wsporników bocznych przyłożony liniał do kontroli płaskości
. i przymocowany do płyty traserskiej
9. Za pomocą płytki testowej i szczelinomierza listkowego pomiar i ustawienie
. prowadnicy dolnej równolegle względem bramy.
10. Dociągnięcie śrub prowadnicy dolnej i pomiar kontrolny
11. Wykorzystując miernik zegarowy na podstawie magnetycznej
. ustawiam odległość prowadnicy górnej względem bazy pomiarowej (płyty traserskiej)
. ewentualne odchyłki koryguję blaszkami stalowymi
12. Korekta ustawienia równoległości prowadnic górnej z dolną w poziomie
. z wykorzystaniem wcześniej zamontowanego liniału do pomiaru płaskości
. (jest to wzorzec równoległości w poziomie dla obu prowadnic)
. Blok wzorcowy o odpowiedniej wysokości przenosi odległość na poziom
. górnej prowadnicy. Sprawdzenie płytką testową i listkami szczelinomierza
13. Dociągnięcie śrub i pomiar sprawdzający
14. Zdaje się że gotowe i dzień pracy się skończył...
