Pomocy w doborze napędu.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 9
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 wrz 2009, 21:21
- Lokalizacja: akcesoria
Pomocy w doborze napędu.
Konstrukcja frezarki z ruchomą bramą. frezarka ma służyć głównie do MDF. Wymiary to 1500 x1000; Jaki napęd dla osi x,y. Mam silniki 57h76-2008b(1.9Nm). Na oś Z wyszukałem śrubę Tr 16x4 i mam zamiar połączyć ją prosto z silnikiem + sprzęgło. Co z pozostałymi osiami? z góry dziękuję za pomoc.
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 2558
- Rejestracja: 04 paź 2007, 01:32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
przełożenie 1:2 po to by zmniejszyć efekty uboczne straty momentu obrotowego na większych prędkościach obrotu. innymi słowy im szybciej krokówka kręci tym słabsza jest.
na Zce akurat nie ma dużych odległości wiec sam silnik będzie, a i masa wrzeciona raczej mniejsza od masy bramy.
teraz co do prędkości: powiedzmy mamy jeden z przebiegów 1m = 1000mm czyli przy trapezie 16x4 potrzebujemy 1000/4 obrotów osi żeby brama to przejechała czyli 250 obrotów śruby. teraz pytanie 1,9 Nm to moment statyczny silnika, jaki będzie jego moment jeżeli rozkręcić go do powiedzmy 500 obrotów na minute? i tu się zaczynają schody bo pół minuty na przejazd metra przy pozycjonowaniu to ciągle za wolno. kręcenie silnika szybciej spowoduje to że w końcu to nie ruszy w ogóle.
może kolega spróbować bez przełożenia, tylko żeby się nie okazało że się zdąży kawę wypić zanim maszyneria przejedzie tego metra.
na Zce akurat nie ma dużych odległości wiec sam silnik będzie, a i masa wrzeciona raczej mniejsza od masy bramy.
teraz co do prędkości: powiedzmy mamy jeden z przebiegów 1m = 1000mm czyli przy trapezie 16x4 potrzebujemy 1000/4 obrotów osi żeby brama to przejechała czyli 250 obrotów śruby. teraz pytanie 1,9 Nm to moment statyczny silnika, jaki będzie jego moment jeżeli rozkręcić go do powiedzmy 500 obrotów na minute? i tu się zaczynają schody bo pół minuty na przejazd metra przy pozycjonowaniu to ciągle za wolno. kręcenie silnika szybciej spowoduje to że w końcu to nie ruszy w ogóle.
może kolega spróbować bez przełożenia, tylko żeby się nie okazało że się zdąży kawę wypić zanim maszyneria przejedzie tego metra.

Nie otrzymasz koni wyścigowych krzyżując dwa osły
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 9
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 wrz 2009, 21:21
- Lokalizacja: akcesoria
Czyli mam rozumieć że przełożenie 1x2 tzn mała zębatka na silniku i większa na trapezie. W takim razie śruba osiągnie posuw 2mm na jeden obrót. Czyli czas przejechania 1m jeszcze bardziej się wydłuży niż bez przełożenia. No chyba że to przełożenie ma być w drugą stronę tzn mała zębatka na trapezie a duża na silniku. Zacząłem testować napęd ze zwykłą śrubą M8, Zdążyłem zauważyć że im szybciej działa silnik to traci swoją moc.