Wiertarko-frezarka Bernardo FM45 na CNC

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Dudi1203
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
Lokalizacja: Pabianice

#61

Post napisał: Dudi1203 » 30 mar 2015, 21:23

Ciekawy tuning nakrętki kulowej przy pomocy kątówki :) Jestes dziechciarzem! :lol:



Tagi:

Awatar użytkownika

elofura
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 239
Rejestracja: 16 lut 2010, 14:49
Lokalizacja: Jacentów

#62

Post napisał: elofura » 01 kwie 2015, 07:12

Mam pytanko? Gdzie kupowałeś złączkę do nakrętki kulowej chodzi mi o smarowanie. Od razu zapytam się o wózki czy będziesz też robił smarowania za pomocą wężyków. Czy do wózków HIWIN 15 są dostępne przejściówki z kalamitki na wężyk do centralnego smarowania?
Zaczynam przygodę.

Awatar użytkownika

Autor tematu
Alvar4
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 30
Posty: 1361
Rejestracja: 18 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Okolice Łodzi

#63

Post napisał: Alvar4 » 01 kwie 2015, 18:47

Jakie wózki..... Panie, tam żeliwo trze się o żeliwo :mrgreen:. Ciekawy byłem czy ktoś dojrzy te dingsy wkręcone w nakrętkę. Nigdzie ich nie kupiłem. Miałem je wkręcone w wózki szyn które poszły do Betty. Te dingsy wykręciłem i założyłem tam zwykłe kalamitki. Dingsy leżały w szufladzie aż się w końcu przydały. Trochę mi było ich szkoda do Bernardo wkręcać bo mogą się przydać do jakiejś mojej kolejnej konstrukcji ale postanowiłem nie chomikować już na później przydasiów bo już wystarczająco mam klamotów i niech się to w końcu wszystko na coś przyda. Dzisiaj miałem ambitny plan powiercić i pogwintować krzyżak pod smarowanie ale mi przeszkodzili i nic dziś nie zrobiłem. Od jutra telefon wywalam do kibla i działam przy frezarce.

Nie będę świnia i Wam zwymiarowałem tego dingsa.


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Samą złączkę skręcaną można kupić (około 4 zł) z różnymi gwintami i na różne wężyki. Ja akurat miałem je na wężyk 4mm. Tą czarną tulejkę trzeba niestety sobie wystrugać bo nigdzie ich nie mogę spotkać.
Złączki można kupić na przykład tutaj:

http://www.contakt.pl/zczka-skrcana-pro ... 6de496ecbe

http://allegro.pl/zlaczka-skrecana-pros ... 37499.html

Heh, właśnie odkryłem że są takie złączki proste z gwintem M6 i można taką złączkę bezpośrednio wkręcić w nakrętkę kulową i bez tego czarnego dinksa

http://allegro.pl/zlaczka-skrecana-pros ... 37559.html
Obrazek

Awatar użytkownika

elofura
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 239
Rejestracja: 16 lut 2010, 14:49
Lokalizacja: Jacentów

#64

Post napisał: elofura » 02 kwie 2015, 06:00

Spoko dzieki za linki ale nadal nie wiem jak rozwiazać sprawę podlaczenia węzyka do moich wozkow. Z katalogu wyczytalem że do 15-tek z Hiwin-a kalamitka ma gwint M4X0,7P. Znalazłem w katalogu przejsciówke NO.97000EA1 katową z M4X0,7p na M6X0,75P. Ciekawe czy sponsor posiada takie coś.
Obrazek

Do tego mógłbym zastosować tego typu złącze pneumatyczne z gwintem M6 i wezykiem do kostki centralnego smarowania.

Tak tylko to można rozwiazać czy macie jakieś inne sposoby?

W moim przypadku to chyba tylko i wyłącznie takie rozwiązanie chodzi w gre jesli chodzi o smarowanie wózków pod stołem.
Obrazek
Zaczynam przygodę.

Awatar użytkownika

Autor tematu
Alvar4
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 30
Posty: 1361
Rejestracja: 18 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Okolice Łodzi

#65

Post napisał: Alvar4 » 03 kwie 2015, 18:15

Smarowanie krzyżaka ogarnięte.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek


DOHC
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 893
Rejestracja: 06 kwie 2007, 19:12
Lokalizacja: Pionki

#66

Post napisał: DOHC » 03 kwie 2015, 23:21

Czy możesz się podzielić informacją w jakich ilościach olej musi docierać do nakrętek? jaki to olej ? Jest zaplanowany jakiś obieg zamknięty tej oliwy ?

Pozdrawiam


drx1
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 6
Rejestracja: 29 maja 2011, 21:35
Lokalizacja: Łódź

#67

Post napisał: drx1 » 04 kwie 2015, 01:00

będzie jakaś pompa centralnego smarowania, jeszcze nie wiem jaka. Jaki olej będzie najlepszy to może ktoś tu mi też podpowie? :)
A niestety olej i tak będzie ostatecznie lądował w zbiorniku chłodziwa niestety i trzeba go będzie stamtąd wyławiać :(


Rurka
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 181
Rejestracja: 04 lut 2007, 17:51
Lokalizacja: centrum

#68

Post napisał: Rurka » 04 kwie 2015, 01:29

Ja zastosuję taką pompę:
http://www.nikuni.co.jp/english/pump/p- ... d_jhd.html

A olej , to pewnie jakiś silnikowy ( trzeba iść do sklepu z parametrami oleju do śrub , z katalogu HIWIN).
Jeszcze robię separator z magnesami , by wyłapywało metal .

Tylko jak kolega, chce wyłapywać ten olej z chłodziwa:

Awatar użytkownika

Autor tematu
Alvar4
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 30
Posty: 1361
Rejestracja: 18 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Okolice Łodzi

#69

Post napisał: Alvar4 » 04 kwie 2015, 03:00

Olejem będą smarowane tylko jaskółki. Nakrętki kulowe będą smarowane smarem stałym. Jak się przyjrzycie to zobaczycie że są powkręcane kalamitki w łatwo dostępnych miejscach od których odchodzą wężyki prowadzące smar do nakrętek kulowych. Mogę to dokładniej rozrysować jak by ktoś nie do końca czaił.

Tak się zastanawiam czy jest sens bawić się w jakieś automatyczne pompy podające olej na prowadnice. Moim zdaniem wystarczy tutaj zbiornik zawieszony ponad punktem smarowania i grawitacyjnie olej sam spłynie do kanałków w krzyżaku. Można dać zawór ręczny lub elektrozawór który odetnie olej ze zbiornika gdy maszyna nie będzie używana.
Obrazek


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 16281
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#70

Post napisał: kamar » 04 kwie 2015, 06:22

elofura pisze: Tak tylko to można rozwiazać czy macie jakieś inne sposoby?
Radziłbym bardziej skupić się na osłonięciu prowadnic i śrub niż na smarowaniu.
Moja pierwsza maszynka na chińskich komponentach "no name" chodzi ósmy rok smarowana od przypadku do przypadku. A ostatnie lata robi tylko grawerki wykluczające jakiekolwiek luzy.

Obrazek Obrazek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarka - konstrukcja metalowa”