
podstawa żebrowana w plaster miodu

Rozumiem pewne wątpliwości jednak, jezeli producent szyn (HIWIN) podaje to jako jeden z sposobów montażu, to ja to rozwiązanie wykorzystuje, tak jak wykorzystują to np firmy produkujące maszyny przemysłowe z najwyższej półki Eagle czy TBI. To tak jak wątpliwości że śrubki m4 czy m5 w kogoś ocenie nie wystarczają do przykręcenia szyny 15.dragon44 pisze:Dumek2010, robienie baz przy wózkach to nie najlepszy pomysł. Szyny są krzywe, dopychanie ich do baz je naciąga i rozprostowuje. Jak stałe będą wózki, to szyny będziesz ustawiał naprężając je poprzez kulki w wózku. W rezultacie zamiast idealnej równoległości szyn uzyskasz jedynie dodatkowe napięcie wstępneWątpliwy zabieg, a i szyny musiałbyś kręcić od spodu.
Zgadzam sie że nie do tego są one stworzone. Zgadzam sie że mozna isc do przodu i optymalizować, kwestia tylko ile zyskamy jakim kosztem. Dla mnie konstrukcja stołu traserskiego i jego żebrowanie jest wystarczająca, nie rozumiem tez dlaczego struktura plastra miodu miała by byc lepsza od krzyżowych żeber.bolebor pisze:Płyty traserskie nie są optymalizowane pod duże obciążenia ani pod tłumienie drgań. Postuluje odlać również podstawę(albo ją znać jako element dodatkowy dla chętnych).
Bazowanie wózków, zamiast bazowania szyn, będzie jedną wielką porażką... kolega dragon44 dobrze prawi.Dumek2010 pisze:Rozumiem pewne wątpliwości jednak, jezeli producent szyn (HIWIN) podaje to jako jeden z sposobów montażu, to ja to rozwiązanie wykorzystuje, tak jak wykorzystują to np firmy produkujące maszyny przemysłowe z najwyższej półki Eagle czy TBI. To tak jak wątpliwości że śrubki m4 czy m5 w kogoś ocenie nie wystarczają do przykręcenia szyny 15.dragon44 pisze:Dumek2010, robienie baz przy wózkach to nie najlepszy pomysł. Szyny są krzywe, dopychanie ich do baz je naciąga i rozprostowuje. Jak stałe będą wózki, to szyny będziesz ustawiał naprężając je poprzez kulki w wózku. W rezultacie zamiast idealnej równoległości szyn uzyskasz jedynie dodatkowe napięcie wstępneWątpliwy zabieg, a i szyny musiałbyś kręcić od spodu.
W załaczeniu instrukcja HIWIN strona 18
inżynier liczy wytrzymałość ale również i koszty. Zysk w technologii odlewniczej to mniejsza waga bez utraty własności.bolebor pisze:Znalazłem optymalne rozwiązanie częściowo odpowiadające koncepcji plastra miodu.
Lubie perfekcje ale to często kończy się lawinowym wzrostem kosztówDumek2010 pisze:Podstawy nie projektuje (do odlewania) to dla mnie temat zamknięty. Aktualnie oczekuję na spływające wyceny obróbki i projektuję dalej. Pozdro
To są chwytliwe hasła typu "przecież wszyskim wiadomo że...Dumek2010 pisze:j takie projektowanie przekroi aby nie powstały dodatkowe ugięcia na elementach pośrednich zanim spłyną na ramę