W pełni się zgadzam - ale przy 3k nie oczekiwałbym zbyt wiele...upanie pisze:Za 3k też da się zrobić. Wszystko zależy od oczekiwań.
Potrzebuje porad dotyczączych mojej pierwszej frezarki
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 2688
- Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 1962
- Rejestracja: 15 sty 2011, 09:26
- Lokalizacja: Wyszków
To prawda. No ale na początek może wystarczyć. Sporo można się nauczyć przy budowie takiego cudaka. A i po budowie samej obsługi również. Może też posłużyć do zbudowania kolejnej, już lepszej, ewentualnie poprawiać samą siebie.
Lepiej tak niż oczekiwać Bóg wie czego, ciągle ulepszać projekt i nigdy go nie zrealizować.
Lepiej tak niż oczekiwać Bóg wie czego, ciągle ulepszać projekt i nigdy go nie zrealizować.
czilałt...
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 4688
- Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
- Lokalizacja: Warszawa
Z takim budżetem to raczej ciężko będzie zbudować konstrukcję z ruchomą bramą.
Musisz sobie zrobić założenia, jakie ma być pole robocze i dokładność.
Z takich moich prób budowy frezarki CNC, znalazłem wrzeciono we frezarce ręcznej, niejakiej bawaria 1250W:
http://allegro.pl/frezarka-gornowrzecio ... 20648.html
Kiczowate, ale łatwo je wymienić a koszt nieporównywalnie mniejszy od Kressa. Moc/prędkość można regulować zwykłym regulatorem obrotów za kilkadziesiat złotych.
Jakbyś wycinał konstrukcję laserem, to wytnij sobie podwójne otwory na mocowania śrub. Na początku wsadzisz zwykłe łożysko z jednej strony. A jak będzie kasa to wymienisz 3 łożyska na zespoły łożyskowe czy jak to się tam zwie.
No i oszczedność na śrubach trapezowych jest tylko złudzeniem. Mają duże opory w porównaniu do śrub kulowych, więc trzeba kupować do nich większe silniki i sterowniki. I o ile silnik 2Nm można kupić używany za grosze, to większego używanego już nie kupisz tak łatwo... a ceny sterowników rosną wykładniczo wraz z prądem.
Na początku najlepiej zainwestować w solidną konstrukcję, inne rzeczy można dość łatwo wymienić.
Musisz sobie zrobić założenia, jakie ma być pole robocze i dokładność.
Z takich moich prób budowy frezarki CNC, znalazłem wrzeciono we frezarce ręcznej, niejakiej bawaria 1250W:
http://allegro.pl/frezarka-gornowrzecio ... 20648.html
Kiczowate, ale łatwo je wymienić a koszt nieporównywalnie mniejszy od Kressa. Moc/prędkość można regulować zwykłym regulatorem obrotów za kilkadziesiat złotych.
Jakbyś wycinał konstrukcję laserem, to wytnij sobie podwójne otwory na mocowania śrub. Na początku wsadzisz zwykłe łożysko z jednej strony. A jak będzie kasa to wymienisz 3 łożyska na zespoły łożyskowe czy jak to się tam zwie.
No i oszczedność na śrubach trapezowych jest tylko złudzeniem. Mają duże opory w porównaniu do śrub kulowych, więc trzeba kupować do nich większe silniki i sterowniki. I o ile silnik 2Nm można kupić używany za grosze, to większego używanego już nie kupisz tak łatwo... a ceny sterowników rosną wykładniczo wraz z prądem.
Na początku najlepiej zainwestować w solidną konstrukcję, inne rzeczy można dość łatwo wymienić.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 528
- Rejestracja: 16 mar 2013, 14:59
- Lokalizacja: Łódź
Tak od siebie, na wszystkim możesz w jakiś sposób oszczędzić, ale nie oszczędzaj na śrubach, to one gwarantują Ci wymiar i ruszają całą maszyną. Kulowe komplet z chin z blokami prwnie kupisz w okolicavh tysiaka. Do tego wałki fi 20 i będziesz pan zadowolony na początek. Popatrz na plotery z drewna tylko te solidniejsze. Na początek to łatwiej wykonać a drewno zawsze możesz zamienić na rame stalową w przyszłości.3 tysie to bardzo skromny budżet tak x3 jak pomnożysz to amatorsko na tanich podzespołach zrobisz maszynkè nadającą siè do pracy zarobkowej 

Profesjonalnie zajmuję się amatorstwem...
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 14
- Rejestracja: 07 wrz 2013, 19:16
- Lokalizacja: Woźniki
Od siebie mogę dodać, że też zakładałem budżet 3tys. na maszynę - miałem już sterownik i silniki krokowe, ale później w trakcjie realizacji koszty rosły... miały być trapezy, są śruby kulowe. Miałby być wałki podparte, a w Y wylądowały szyny Hiwin z wózkami 30, miało być liche wrzeciono - wleciał Kress 1050. Finalnie zmieściłem się w 10tys
a to jeszcze nie koniec - będę zmieniał sterowanie i silniki na mocniejsze
Koszty u Ciebie tak samo przekroczą zakładany budżet, ale uwierz nam - jak robić, to porządnie. Nie ma sensu bawić się w półśrodki. Można przyoszczędzić na wielu rzeczach, ale na śrubach i prowadnicach nie ma sensu. Jeśli wałki liniowe, to podparte. Miałem jedną konstrukcję na wiszących i to był totalny niewypał w moim wykonaniu.


-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 2688
- Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 10
- Rejestracja: 07 wrz 2017, 10:51
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Dzięki Wam Panowie za Wasz poświęcony dla mnie czas. Wszystkie Wasze posty są dla mnie bardzo cenne. Temat się rozwija, a ja jestem coraz bardziej pod jarany całym tym przedsięwzięciem. Podejrzewam, że jak już zacznę budowę to nie będę mógł spać tak mnie to pochłonie.
Męczy mnie jeszcze jedna ważna kwestia.
Czy frezowanie/planowanie ramy oraz wyżarzanie jest konieczne? Czy to wszystko musi być zrobione aby miało to wszytko sens? Czy to będzie aż tak nierówne i będzie się wyginać?
Nie oczekuje dokładności co do tysięcznych mm. Podejrzewam, że wystarczy mi dokładności na poziomie 0,1mm i będę bardzo zadowolony.
Nad wrzecionem i elektroniką jeszcze się nie zastanawiałem. Na początek będzie zwykły marker a silniki jakie kupię to zadecyduję po zbudowaniu ramy. Pewnie będę tutaj pisał o porady co do sterowania i silników.
Cały projekt maszyny mam w głowie, ale ciężko to będzie narysować.
filmik, który przypadł mi do gustu jest tutaj
Chcę tak samo zamontować moje wałki podparte na bramie. Brama jak już pisałem z profila konstrukcyjnego 120x40mm. niestety dalej nie wiem co na boki bramy
Męczy mnie jeszcze jedna ważna kwestia.
Czy frezowanie/planowanie ramy oraz wyżarzanie jest konieczne? Czy to wszystko musi być zrobione aby miało to wszytko sens? Czy to będzie aż tak nierówne i będzie się wyginać?
Nie oczekuje dokładności co do tysięcznych mm. Podejrzewam, że wystarczy mi dokładności na poziomie 0,1mm i będę bardzo zadowolony.
Nad wrzecionem i elektroniką jeszcze się nie zastanawiałem. Na początek będzie zwykły marker a silniki jakie kupię to zadecyduję po zbudowaniu ramy. Pewnie będę tutaj pisał o porady co do sterowania i silników.
Cały projekt maszyny mam w głowie, ale ciężko to będzie narysować.
filmik, który przypadł mi do gustu jest tutaj

Chcę tak samo zamontować moje wałki podparte na bramie. Brama jak już pisałem z profila konstrukcyjnego 120x40mm. niestety dalej nie wiem co na boki bramy

-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 528
- Rejestracja: 16 mar 2013, 14:59
- Lokalizacja: Łódź
Żeby było bez niespodzianek na przyszłość to po spawaniu przed obróbką warto a nawet trzeba odprężyć inaczej już po frezowaniu mogą wyjść kwiatki. Nie wiem na ile pozwalają Ci warunki lokalowe ale może warto się rozejrzeć za płytą traserską w interesującym Ciebie rozmiarze... do tego mógł byś dać np boczki z grubej blachy czy grubego kęsa precyzyjnego alu i zostaje Ci tylko belka do obrobienia. I jak nie pożałujesz na prowadnice i wałki to maszyne będziesz miał nie tylko do rzeźbienia w styro i rysowania orzełków...
Na naszym forumowym bazarku można naprawdę w dobrej cenie dobre podzespoły kupić tylko nie trzeba się śpieszyć 


Profesjonalnie zajmuję się amatorstwem...
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 4688
- Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
- Lokalizacja: Warszawa
Na bokach bramy z tego filmu jest jakieś 10cm stali. Sądzę że tam nie ma profila konstrukcyjnego pośrodkuMarcin034 pisze: Cały projekt maszyny mam w głowie, ale ciężko to będzie narysować.
filmik, który przypadł mi do gustu jest tutaj
![]()
Chcę tak samo zamontować moje wałki podparte na bramie. Brama jak już pisałem z profila konstrukcyjnego 120x40mm. niestety dalej nie wiem co na boki bramy

Jeśli już koniecznie chcesz profil to zwracaj uwagę na grubość ścianki. Taki bydlak z kilkoma mm na ściankach powinien się sprawdzić do mniej wymagającej konstrukcji.
Ale posłuchaj rady i policz na kalkulatorze online ile kosztuje wycinanie laserowe z blachy. To nie są ogromne pieniądze, a dają Ci dokładnie dopasowane elementy które wystarczy pospawać/poskręcać. Pomyśl czy te zaoszczędzone kilkaset złotych jest warte Twojej pracy i narzedzi które do niej zużyjesz.